|
Eftersnack: Lucia cruise 2003
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
hemma.. skönt men tragiskt :)
jag känner mig som en zombie! |
|
|
| JayBee |
Efter en varm dush känner man sig som en människa igen :)
Kalas gooo kryssning! ser fram emot stefans häftiga party trick på film :)
musiken var choklad brun. 3 stora namn på raken: hardwick, bond och askew. dansgolvet vart flitigt nedsprutat med skum och lasern höll varm :D man hadde väl kanske kunnat önska sig lite större dansgolv kanske.
men det hadde varit kul om alla ta's kunde varit ihop! saknade aendy och reveal lite ;) inte på tal om gaby som jag bara såg en enda gång på båten, när hon så fräckt påpekade att TA hytten luktade spya.
ser fram emot vår-kryssningen med armin :) blir väl mer "åka kundvagn i korridårerna", titta på steve göra bort sig, luffa mellan hytterna, handla taxfree och allt det gooa som erbjuds
men för guds skull så hoppas jag att jag äter mer än en chis påse nästa gång :D fan vad magen kurrar! ska käka nu MUMS MUMS MUMS! |
|
|
| mindshooter |
Det var en sjuuukligt fet resa!.....obeskrivligt faktiskt.... jag återkommer som vanligt med en feeeet party report när jag fått tid att skriva den, sumpade alla anteckningar jag gjort men det ska nog gå bra ändå ;)
Jag vill aldrig höra Steve beskriva housemusik igen! ALDRIG! |
|
|
| Can |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Jag vill aldrig höra Steve beskriva housemusik igen! ALDRIG! |
hahahahahhahahahaha! jag antar att mr Steve kommer sova typ 2-3 nu efter resan haha! du e hardcore Steve! |
|
|
| SteveTranz4ever |
DET VAR SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄVLA KUUUUUULLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi (Mr Bitch & Co) har just glott på film inspelningen från kryssen och vi har skrattat hysteriskt !!!!! Jag ska fan bjuda på det.... massa svammel och skitsnack men så kul.... eller ja...
Fan de e redan över... kan inte fatta det :nervous: |
|
|
| Can |
| hahahahha lever du?!?! :crazy: |
|
|
| mindshooter |
Nu kommer min party report :)
Är väldigt opersonlig eftersom den inte ska kopplas till något specifikt forum men jag vill givetvis även tacka alla sköna Tranceaddicts jag mötte under krysnningen! Skönare typer får man leta efter. Hoppas du lägger upp lite fyllefilm med sig Steve ;)
Ta 2000 danssugna svenskar, plocka med några av världens tightaste DJs, kasta in en sjukt fet laser och tusentals liter med alkohol. Packa sedan in allt i en båt och lägg den i östersjön, putta den mot finland o se vad som händer.
Jag var där för att beskåda detta galenskap, och måste erkänna att det var något av det bästa jag någonsin upplevt. Detta var min första kryssning med Mondaybar. Knappast min sista.
Jag hade höga förväntningar på denna kryssen. En dödligt front av DJs hade sats att spela på ”Minsitry of sound” golvet (Låt oss kalla det ministrygolvet) hela natten och det var just dessa jag kommit för att se. Sex timmar nonstop dans, hur skulle det gå? Och hur var egentligen stämningen?
Jag mötte upp mina resekamrater på terminalen klockan sju och här var det alldeles packat med folk. Överallt hördes elektronisk musik som strömmade ut ur diverse bergsprängare och musikdon.
Klockan åtta var vi äntligen på väg in och jag kunde givetvis inte komma ifrån tanken över att bli plockad och tvingad att visa legitimation, som tur var klarade jag mig och jag kunde som myndig men inte tillräckligt mogen ändå ta mig på båten.
Väl inne rusade vi direkt till buffén som lockade något otroligt med tanke på att mitt matintag hade bestått av luft de senaste 24 timmarna.
Det var en häpnadsväckande buffé med många olika alternativ, allt under julens tema. Jag förbannade mig ganska fort över att det inte fanns någon rödbetssallad, något jag brukar avnjuta på julbord. Stort minus!
Jag käkade ett par skolmatsvarma köttbullar och lite mjölig potatis som ändå var helt ok, sedan käkade jag mackor och drack juice i mängder. Allt för att skapa en god grund åt kvällens långa dansande.
Stefan, min rumskamrat, åt tills han var nära att kräkas, och tog sedan lite till.
Efter maten begav vi oss till Tax-free:n för att köpa det vi kunde komma att behöva inför kvällen, sen var det förfest i hytten. Eftersom jag inte ville supa ner mig och därmed tröttna in så drack jag endast små mängder.
En taktik som andra på båten inte alls verkade spela efter. Mer om det sen.
Att vara på en båt endast med partymänniskor resulterar i en hel del annorlunda scenarios som man inte innan riktigt föreställt sig. Var och varannan hytt hade öppen dörr med pumpande musik. Det var fullt med folk i alla korridorer. Dansandes och tjoandes kände man sig välkommen vart man än gick. Folk inredde sina hytter med både julgranar, uv-ljus och filmprojektorer. Neonkläder och korta kjolar präglade garderoberna på båten denna kväll. Säga vad man vill om klädstilen men den var helt klart en intressant syn.
Alla var glada och peppade inför kvällens bravader och klockan började närma sig tolv.
Klockslaget då Matt Hardwick skulle gå på. Den första av de tre DJs jag under natten skulle dansa loss till.
Jag kom till Ministrygolvet lite innan och häpnade över vilket drag det var redan nu.
”Jace” stog bakom spelarana och droppade riktigt feta låtar för en publik full av förväntan.
Klockan slog tolv och Hardwick gick upp bakom spelarna som var på övervången i denna lokal som hade två våningar med ett stort hål ner till dansgolvet.
Matt Hardwick
Denna mannen hade jag stora förväntingar på. Jag hade hört mycket bra om honom.
Hardwick gjorde mig inte besviken. Han gick ut hårt men melodiöst och fick redan på första låten igång folket.
Folks skrek och sträckte på armarna så högt dom kunde förmå. Det var en vacker syn och jag stod nu mitt på dansgolvet, tätt packad bland de andra människorna. Lite trångt var det och snart blev det varmt, oerhört varmt.
Något intressant som händer när man dansar på en båt är att den kan komma att luta sig åt olika håll och även lyftas och sänkas. Detta var till en början jobbigt och de som druckit lite för mycket sollades redan här bort eftersom dom inte kunde stå på benen. Själv fann jag detta till fördel och kom på hur man kunde utnyttja olika steg och hopp genom att göra dom när båten var på väg ner. Detta resulterade i en tyngdlös känsla som öppnade upp en helt ny värld av dans.
Hardwick pumpade på med ett drivande sound som jag älskade. Jag dansade och dansade, snart blev jag alldeles för svettig för att stå kvar så jag begav mig upp på övervåningen och hittade här en alldeles utmärkt plats inte långt från DJn. Här fanns det gott om yta, två stora högtalare och framförallt sval luft. Jag rockade loss och undrade om min röst skulle hålla hela Hardwicks sett igenom. Det var trance av hög kvalitet och han visste vad vi ville ha. Jag såg att man sprutade ut skum över de stackars dansande människorna därnere och önskade att man låtit bli att hyra in en maskin av sådan sort. Skum och laser må se vackert ut i kombination, men ingen vill ha skum i håret och i munnen. Jag hörde flera klagomål om detta under kvällen.
I säkert avstånd från skummet dansade jag vidare, och kände redan att jag släppt loss mer än jag brukar.
De kommande fem timmarna kom att bli en tuff match.
Hardwick var felfri, grym mixning och sjukt bra låtval. Jag har inget mer att säga om denna mannen än att han förtjänar all sin status plus lite till
Scott Bond.
Jag hade nu dansat mig igenom den första delen av min natt och jag gick på toaletten för att dricka vatten.
När jag kom tillbaka hade Scott Bond gått på och han fick ett varmt välkomnande av den Svenska publiken.
Scott gick ut lite segt och spelade lite väl drömlik trance till en början, jag ville att han skulle bygga vidare på Hardwick och började undra om man inte lagt de tre männen i fel ordning. Scott byggde i sitt egna tempo men snart var även han uppe i en bra fart och jag rockade loss totalt flera gånger.
Jag vill ge en guldstjärna till honom för att han spelade Ayla – Ayla och för att han sedan mixade ihop den något sjukt snyggt med Lost tribe – Gamemaster 2003. Det var nog höjdpunkten under kvällen och jag trodde att benen skulle brista på mig. Det var i princip storm utanför båten, som guppade fram och tillbaka på östersjön. Den riktiga stormen infann sig dock på dansgolvet. Folk var nu helt vilda och visade detta genom att släppa loss totalt. Det fanns inga gränser och jag började förstå att denna natt skulle bli något helt utöver det vanliga.
Jag dansade vidare och helt plötsligt dock musiken ut, en tystnad infann sig för en kort period men den dränktes snart i svenskarnas jubel och applåder. Jag tittade på klockan och såg att Scott faktiskt hade ett bra tag kvar att spela. Helt plötsligt förstod jag vad som faktiskt var på¨G. Scott hade sparat på den, länge. Han ville spara den tills vi var redo. Och nu droppade han den. De vackra rösterna ur 3:rd Earth flöt ut ur högtalarna och vi tog tacksamt emot dom. Festen tog ny fart och Scott fortsatte att behaga oss genom att droppa Envio – Touched by the sun, som vi faktiskt bara måste älska eftersom det är en svensk produktion. En väldigt bra sådan.
Festen fortsatte och Scott spelade helt ok övrig tid. Han gjorde ett par riktiga missar som jag inte riktigt kan förlåta honom för eftersom jag i efterhand fått höra att han druckit en hel del. Han la ibland in en del usla låtar som bröt av temat totalt och även detta var lite synd men det gav mig möjlighet att springa på toaletten så jag klagade inte. Överlag var Scott Bond riktigt bra, men jag hade nog väntat mig bättre.
Benen var möra, kroppen var skör, öronen var matta, huvudet kändes tungt. Men nu var det bara två timmar kvar. Och jag skulle klara det!
John Askew
Denna man klev på bakom spelarna runt fyra och det visade sig att han inte hade några som helst glada nyheter för mina stackars ben. John skapade kaos på golvet. Han droppade låt efter låt som bara fick mig att lägga alla eventuella planer på vila åt sidan för att bara rentav låta all energi åka ut ur kroppen. Jag hade druckit ett par Red bull men hade nu övergått till rent vatten. Något som kom att bli väldigt ekonomiskt, med tanke på mitt stora intag. Med mottot ”Hela natten, bara vatten” rockade jag loss ännu lite till.
Redan nu hade några droppat av golvet för att däcka någonstans eller bara för att dom vaknat upp och blivit förvirrade över att dom faktiskt fortfarande levde. Fler människor slöt upp bredvid mig uppe vid min plats och vi rockade järnet! Askew byggde hårdare och hårdare under sitt sett, och han hade sjukt kul bakom spelarna, en åkomma man inte ser speciellt ofta bland DJs som varit med ett tag.
Vi skrek efter mer och han var inte sen att ge oss det. Jag började nu få lite problem med andningen, jag hade dansat så länge och intensivt att jag knappt visste om mina ben satt kvar på kroppen. Lite vatten och två minuters vila var allt jag unnade mig själv. Jag hade bestämt mig för att klara hela vägen fram till slutet och hade inte ändrat denna inställning. Klockan var nu halv sex och man undrade om Askew verkligen kunde pumpa oss hårdare. Jag skulle inte ha tänkt tanken för nu var det inte längre en lek. Askew manglade och manglade.
Han piskade våra svettiga kroppar med pumpande, starka trancelåtar och misshandlade oss sedan med tung techno-influerad trance. Vi var helt slutkörda och han slutade aldrig. Basen slog hårt i bröstet och jag kunde känna hur min kropp snart skulle ge vika. Precis då släppte han Paul Van Dyk – Tell me why (Vandit mix) som är en otroligt drivande låt som jag länge tyckt om. Jag var helt enkelt tvungen att släppa loss mitt sista lager av adrenalin för att kunna rocka universalt till denna underbara låt.
Musiken avtog snart och kvar på golvet fanns nu bara en hög med illaluktande, utröttade svenskar.
Hardwick, Scott, och Askew hade visat hur man festar. Vi tog lärdom och mång av oss gick med ett leende på läpparna till hytten, de andra mådde bara dåligt och ville helst hoppa av vid nästa sväng.
Stefan hade jag tappat bort för länge sen, men det gjorde inget, jag var ändå så trött på att höra honom jämföra housemusik med ett toalettbesök utan resultat, eller att älska utan orgasm. Något han kom att göra många gånger under kryssen p.ga ett stort intag ”Mintu”, eller koncentrerad alkoholhaltig tandkräm som jag valde att definiera det.
Nere i hytten mötte jag en annan rumskamrat och vi somnade snart efter att ha pratat om den otroliga natten.
Det var en oförglömlig natt, och jag har mondaybar, silja line, alla DJs, mina rumskamrater (givetvis även Stefan :)) och övrigt folk på båten att tack för denna unika upplevelse. Tack! Att hyra en båt för detta ändamål var en galen, vild och alldeles utmärkt idé. Nu har vi snart gjort allt, nästa gång hoppas jag att vi kan festa i ett flyplan på flera tusen meters höjd.
Jag väntar med spänning på Armin i mars och hoppas att jag även denna gång kan ha tur att komma ombord trots att min livserfarenhetssiffra endast ligger på 18 för tillfället.
Återigen ett stort tack till alla som gjorde kryssningen till vad den blev! |
|
|
| Aendy |
Höjdpunkter:
* Sällskapet, båda att joina SWETA:s på dansgolvet och vår alldeles förträffliga hytt... "meeen NU!".
* Stämmningen!
* Trancegolvet första kvällen trots skum ;)
* Avslutningen på housegolvet dag 2.
* Rödbetssalladen på buffén.
* 11-12 december 2003.
Besvikelser:
* Inga... njo kanske att man gärna skulle vilja ha ett brutalt klimax till de sista skälvande stegen som avslutning på Trancegolvet dag 2.
Måsta nämna att SWETA regerar, skönare bunke slumpvis hoptotade människor tror jag inte går att hitta. Tack för en trevlig kryssning folks. |
|
|
| JayBee |
kenny: jag såg att du dansade hela första kvällen. jag hajar inte hur du fick ork för det!? jag vart helt jävla död i kropp och huvud och specielt huvudet. jag minns mycket väl att jag satt där i stolen utan att orka lyfta ett finger och så ser man dig med ett leende, dansa vidare som om det vore mån-gravitet.
Steve: ett stort tack till dig! fan jag vart först väldigt förvånad över hur barnsligt rolig du är som riktigt full, ditt saliv bara sprutade ut ur munnen och du kunde inte hålla dig till något specielt ämne utan det bara flög ut slumpmässiga ord ur din mun HAHA! men fan du fick mig att garva när jag mådde dåligt och det är vad som räknas :) stor bonus att du var med!
Aendy: vilken våning bodde ni på?
fråga: när båten kom till Åbo kunde man då gå i land eller? fan när jag vaknade var vi redan på väg hem igen.
can: var det dig jag träffade i cafeterian med steve? |
|
|
| Can |
| JayBee : yes det va nog mig du träffade ;) jag gick efter ett tag pallade inte lyssna på Steves fylleprat ;) :tongue2 |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by JayBee
kenny: jag såg att du dansade hela första kvällen. jag hajar inte hur du fick ork för det!? jag vart helt jävla död i kropp och huvud och specielt huvudet. jag minns mycket väl att jag satt där i stolen utan att orka lyfta ett finger och så ser man dig med ett leende, dansa vidare som om det vore mån-gravitet.
|
"Hela natten, bara vatten" ;)
Jag hade bestämt mig för att klara av hela natten, o alkohol skulle knappast hjälpt mig på vägen. Jag säger det igen, förstår inte hur folk kan supa bort en natt som denna! Inget illa menat dock :) |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by mindshooter
"Hela natten, bara vatten" ;)
Jag hade bestämt mig för att klara av hela natten, o alkohol skulle knappast hjälpt mig på vägen. Jag säger det igen, förstår inte hur folk kan supa bort en natt som denna! Inget illa menat dock :) | hehe nä men jag hajar vad du menar men enligt min åsikt är det bästa "lagom" altså at dricka lite men jag vet inte varför men utav någon anledning så fick jag för att när jag väl blev full att mitt mål var att dricka så mycket som möjligt.
ja som sagt jag vet inte varför jag fick för mig det..
äsh men det är kul att se att det finns nån som är smart i alla fall ;) ( ---->kenny ) |
|
|
|
|