return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 
White 03/07, Black 10/7 - Sensation (pg. 2)
View this Thread in Original format
Vizay
fan GKGG vore inte helt fel, vet inte om jag e sugen på sensation, beror helt på linan...

GKGG har haft grym lina de senaste åren så det känns nästan aktuellare just nu eftersom de e aningen enklare å ta sig till UK också :)

vad går hela paketet på till GKGG whiterussian? å va ere för ålder där, 18 lr?
ScuL
quote:
Originally posted by staz
hmm techno på black? verkade ju bara va hardtrance o hardstyle på senaste.. hade det vart techno hade jag känt mig lockad.. kanske inet är värt om man bor i holland o har så mycket att välja på, men för oss vanliga dödliga så är det en ball grej ;)

Du har rätt angående sensation black 2003, men allt innan megamixen var techno iaf. I 2002 var det techno nästan hela kvällen avsett av Marco V och Dana. Jag kan fakitskt inte lyssna på techno längre än en halvtimme där blir jag komplett galen :whip:

Jag skulle föredrar Mysteryland om jag skulle peka ut en holländskt evenemang i sommaren iaf. (lr kanske dance valley men det finns inte så mycket trance heller). GKGG är också helt lockande men det är så dyrt att ta sig till England (faktiskt dyrare än Sverige för mig)..
staz
nah Scul, såg Amsterdam-london(stansted) flights för så lite som 40-50€ tur&retur när jag var i london i september. så det ska gå att få riktigt riktigt billigt.. betalade själv bara 60€ sthlm-london tor.
dance valley hade ju massvis med trance väl? ferry, tiësto osv.
ScuL
quote:
Originally posted by staz
nah Scul, såg Amsterdam-london(stansted) flights för så lite som 40-50€ tur&retur när jag var i london i september. så det ska gå att få riktigt riktigt billigt.. betalade själv bara 60€ sthlm-london tor.
dance valley hade ju massvis med trance väl? ferry, tiësto osv.

ja men GKGG är väl inte i London är det? nära Birmingham tror jag.
Jag menade inte att flyga men färjelinan. Att ta bilen från Holland till England är 134 euro enkelresa :whip: (och 20 för varje person som sitter i bilen) Och då snacker jag inte ens om kanaltunneln med deras 400€ för en halvtimmens tågresa :mad: idioter. Jag kan flyga två ggr till Sthlm för den där summa.

DV har altid varit en hardhouse fest, bara för att det finns några stora namn blir det inte en fest med en trance syfte. jag tycker att det saknar fortfarande mer variation i deras line-up.. har aldrig varit där för att jag tycker att organisationen suger (UDC alltså), (i 2001 lr nåt hade de 90.000 människor i regnet, massor av männsikor blev underkyllad).. tyvärr hade Mysteryland inte så mycket trance i år. är nyfiken om vad de ska göra i 2004.
staz
DV hade iofs en fet massa olika stilar tyckt ejag..Sasha & digweed var ju där bl.a. Jo men flyg till london o ta buss elelr tåg till birmingham då.. då blir det fortfarande billigt..
WhiteRussian
Jag har åkt buss med event-express båda gångerna jag var på Global Gathering från London.

Båda gångerna kom bussjäveln minst en timme försent så den här gången tänker jag åka tåg istället.

Hela resan kostar självklart massor med pengar, men man kan komma undan billigare om man kan tänka sig flyga boskaps-flyg (Ryanair) och landa 15 mil från London, och bo på något taskigt hotel i Brixton, ;)

Beror lite på hur länge man vill stanna också...
ScuL
quote:
Originally posted by WhiteRussian
Jag har åkt buss med event-express båda gångerna jag var på Global Gathering från London.

Båda gångerna kom bussjäveln minst en timme försent så den här gången tänker jag åka tåg istället.

Hela resan kostar självklart massor med pengar, men man kan komma undan billigare om man kan tänka sig flyga boskaps-flyg (Ryanair) och landa 15 mil från London, och bo på något taskigt hotel i Brixton, ;)

Beror lite på hur länge man vill stanna också...

problemet med England verkar vara att de frågar mer pengar när man vill stanna längre (särskilt med färjebiljetter). en dag är ganska billigt, men om man vill stanna längre en fem dagar så blir det dyrt.. men efter mer än fjorton dagar så blir det nästan obetalbart.. så störd.. fatter det inte. vill de inte ha turister som stannar längre än två veckor lr något? verkligen konstigt.
på skandinaviska färjelinor har man dessa problemer aldrig.
jofawe
Jag ska minsann dit... skiter i chartersemester iår... får bli en klubbturne istället :)

Nån som vet om TC fixar resa? ...
Om inte så ska garanterat jag dra dit på nått sätt...
Pjox
[Vizay på pjox dator]
vi kan ju alltid samla ihop ett gäng härifrån å dra iväg till GKGG. har flugit ryanair förut, de funkar ju men hur långt ere från london till stället där dom kör hela spektaklet?
[/vizay på pjox dator]
ScuL
229.5km

(asså London Stansted - Stratford-upon-Avon)
det e kanske bättre att flyga till London Luton?

SteveTranz4ever
Biljetterna släpps 26e April , Vanliga & Deluxe biljetter

Den 24e April släpps "special treatment biljetterna"

http://www.id-t.com/index-mail.php?...php?newsid=1994
:D
Versace
Jag har velat åka till Sensation sen 2000, men aldrig gjort det...

Istället har jag upptäckt Creamfields och Dance Valley o sånt...

Vad tycker ni? Vilken ska man satsa på?

Sensation e ju bara under några timmar o bara 5-6 dj's, medan creamfields t.ex. pågår under hela dagen o morgonen, har 10 olika scener o ett 60-tal dj's...

o då inte bara trance, utan house av alla sorter o techno av alla sorter...

dessutom till samma pris...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 
Privacy Statement