|
Lumpen Tråden (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
finns redan en tråd om lumpen :p så jag antar att den här tråden låses snart.
e inte amfibie nån form av djur? eller e ja helt ute och cyklar nu :p |
|
|
| Kongo_kim |
| quote: | Originally posted by Glorie
e inte amfibie nån form av djur? eller e ja helt ute och cyklar nu :p |
amfibiedjur lever både på land och i vatten |
|
|
| JayBee |
|
Jag misstänkte att det kanske fanns nån. men det är ju fan omöjligt att veta vilka trådar som finns.. och ibland går det inte att söka på dem för att dem inte heter det uppenbara.
men det kanske inte är världens viktigaste sak att stänga tråden bara för prinsipens sak eller? :) vi kan ju lika gärna prata vidare i denna, bättre det än i svenska folket tråden :D
amfibie är ett typ utav djur tror jag.. altså inte ett enstaka djur utan flera typ grodor salamandrar och sånt.. typ som att säga insekter eller spindel-djur(krabbor är det oxo va) eller fåglar eller sånt :P
men amfibie i lumpen är något annat :) jag kommer bli en sån snubbe som typ tom hanks i "saving private ryan" jag ska leda en liten trupp iland med en båt och storma upp på stränder (med andra ord kanon mat)
EDIT: Staz: Det är lungt vi hoppar alltid i med lina runt magen ;)
|
|
|
| St_Andrew |
| jag ska göra allt vad som står i min makt för att slippa lumpen, vill inte slösa bort ett år av mitt liv! :p |
|
|
| Kongo_kim |
| Jag kommer ihåg nr jag mönstrade maj 2003. jag drog någon vals för psykriatern (stavning) om att nej nej detta går inte. jag får för mycket hem-längtan och så sa hon ok du kan gå. Min lyckligaste dag i mitt liv :p |
|
|
| Cloudburst |
Det var konstigt när jag mönstrade, man började med "intelligenstestet" som jag gjorde ganska snabbt, bland dom första. Det var sagt att den första halvan att bli klar fick gå till psyk-snubben först. Så det fick jag göra (fast det var en psyk-gumma), fick reda på att jag fått 8 av 9 på testet, och sen sade jag att jag inte vill göra. Då fick jag bara gå, hehe.
Det var typ över halva gruppen som bara fick gå på en gång. Hörde senare att de "upptäckt" att de tagit in för få, så de började ta in folk som galningar några veckor senare... :D |
|
|
| AnD |
finns redan en tråd om lumpen :p |
True, men eftersom denna verkar ha rullat på osv, så skriver jag här...
| quote: | Originally posted by St_Andrew
jag ska göra allt vad som står i min makt för att slippa lumpen, vill inte slösa bort ett år av mitt liv! :p |
Samma här. Jag ska mönstra i slutet av Januari. |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by JayBee
Själv så Rycker jag in I slutet utav Oktober 2004 som Amfibie gruppbefäl :P
|
Grattis ;) :crazy:
Gjorde min värnplikt som GB i en amfibie pluton också... Ja, jag kan ju inte säga att det var min grej. Men visst hade vi kul vissa stunder.
btw, Hoppas du har bra kondition. Det är det viktigaste tipset jag kan ge dig inför att bestiga AMF1's portar. Många tror att det bara gäller att träna styrka och sånt på gym. Men när man väl är där så märker man att det bara är kondition som gäller om man vill klara baskerproven. (själv är jag en fet slöfock som hade blivit rejält felplacerad så jag tog aldrig baskern och var en skam för min kapten :P )
Så, ut och spring nu ;) |
|
|
| Pjox |
Jag tror jag skulel villja göra lumpen. Värkar intresant på sätt och vis. Man borde ju lära känna sig själv på nått sätt osm man troligen inte skulle göra annars. Fast jag bör nog börja träna en massa redan nu om jag vill kunna bli nått som jag skulle villja bli i huvud tahet =P
Fast jag hålelr med om att det kan vara ett rent slöseriår. Vet man vad man vill göra ere nog bättre att sattsa på det. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Gate 42
btw, Hoppas du har bra kondition. Det är det viktigaste tipset jag kan ge dig inför att bestiga AMF1's portar. Många tror att det bara gäller att träna styrka och sånt på gym. Men när man väl är där så märker man att det bara är kondition som gäller om man vill klara baskerproven. (själv är jag en fet slöfock som hade blivit rejält felplacerad så jag tog aldrig baskern och var en skam för min kapten :P )
Så, ut och spring nu ;) | hehe
tack för tipset, det värmer bara att du är så omtänksam att ge mig tipsen :) (ärligt altså)
men nu är det såhär att jag sökte som kustjägare och alla mina kompisar visste om det och alla sa precis det där du sa.
när jag mönstrade fick jag 7 i intelegens, fick 7 i kondition trots att jag var sjuk när jag cyklade, A hörsel, A syn och skit bra puls. jag hadde lämpligt psyke enligt psykologen och kunde jag göra vilken tjänst som helst. sen var det bara ett prov kvar.. japp styrke provet. ALLA EXAKT alla sa till mig som du sa "det är uthålligheten inte styrkan" "det är inte styrkan som ränkas det är kondisen" "du måste vara seg inte stark"
men vad händer jo jag fick 5 i styrka och det räckte inte till för kustjägare. (krav för vidare tester är 7 i allt(jag hadde altså 7 eller bättre i allt förutom styrka))
där satt jag i inskrivningsförättarens kontor och hadde lust att ta mitt liv. en utav mina livs drömmer gick till spillo, istället för att få en gyllenne gaffel så fick jag bli någon fattig jävla B amfibie tönt. jag hadde tårarna i halsen.. hadde fan gråtit om inte en X-fallskärmsjägare hadde suttit framför mig.
Alla människor är olika, I mina gener så är det upplagt för god kondition för jag är lång och smal.. det är väldigt svårt för mig att träna muskler, mina muskler är långa och smala.
det var min story och mitt råd för den som vill något specielt inom lumpen, Gör det du tror själv, lyssna inte på andra. Du vet bäst själv vad du klarar och är bra på OSV.

|
|
|
| Gate 42 |
Jo, visst behövs det lite styrka (drog en 7:a) för att få den tjänsten man vill ha. Men man behöver det inte så mycket under själva lumpen sen...
Dock var det rätt smidigt för mig som är lite större att bära tunga ryggsäckar ( @ 50kilo) längre bitar än för de grabbar som var små och taniga :D
Trist att du inte fick den tjänsten du ville ha.. Men fy fan.. KJ alltså, såg de ny inryckta innan jag muckade... De hade det inte kul. Min pluton låg typ och löka i gräset och tittade på när de drillades till 100%... Det är inte kul att vara KJ... Men det är tufft! :D |
|
|
|
|