|
Lumpen Tråden (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| fl0w |
| Rycker in 19 januari (om en och en halv vecka) som systemtekniker i 15 månader. Önska mig lycka till :cool: |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by fl0w
Rycker in 19 januari (om en och en halv vecka) som systemtekniker i 15 månader. Önska mig lycka till :cool: |
Lycka till! :) jävlar 15 månader det är ganska länge. vart någonstans bor du och vart gör du lumpen?
Pjox: vad skulle du villja göra inom lumpen då?
|
|
|
| Pjox |
| Jag vet inte ricktigt vad det heter.. Och jag orkar inte ricktigt komma på vad det heter. Men jag har i alla fall kommit fram till att ajg skulle villja bli stridspilot, eller det har jag velat bli ett par år nu. Fast det kommer sjita sig eftersom jag har för dålig syn. Men jag funderar på att försöka bli helekopterpilot istället. Men jag måste ta reda på vad som krävs av en innan jag kan sattsa på det för jag minns inte hur bra syn m.m man måste ha. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Pjox
Jag vet inte ricktigt vad det heter.. Och jag orkar inte ricktigt komma på vad det heter. Men jag har i alla fall kommit fram till att ajg skulle villja bli stridspilot, eller det har jag velat bli ett par år nu. Fast det kommer sjita sig eftersom jag har för dålig syn. Men jag funderar på att försöka bli helekopterpilot istället. Men jag måste ta reda på vad som krävs av en innan jag kan sattsa på det för jag minns inte hur bra syn m.m man måste ha. |
jag är inte helt säker på detta men jag tror att du inte kan bli någon pilot i lumpen, utan att du måste bli officer först och sen pilot. :P
men en bra sak är om man inte har körkort och man vill ha ett. då kan man göra lumpen som typ lastbilschauför eller nått sånt så får man ju alla möjliga kort helt gratis :) |
|
|
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by JayBee
jag är inte helt säker på detta men jag tror att du inte kan bli någon pilot i lumpen, utan att du måste bli officer först och sen pilot. :P
men en bra sak är om man inte har körkort och man vill ha ett. då kan man göra lumpen som typ lastbilschauför eller nått sånt så får man ju alla möjliga kort helt gratis :) |
Japp, du måste gå officersutbildning och bli Kadett.
Sen kan du satsa på att bli pilot.. men vi snackar 2år+ med arbete. :nervous: |
|
|
| Dj_ExOn |
Btw. Ska glänsa lite nu hehe tror jag? Vi på 1:a Fbassäk ska få gå högvakten!
Jag önskar bara att några fulla brats kommer och kliver innanför gränsen så jag får nita de, hehe!
Eller ropa "Patrull" så att 4 av mina gubbs kommer och smäller på de.
:D |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Btw. Ska glänsa lite nu hehe tror jag? Vi på 1:a Fbassäk ska få gå högvakten!
Jag önskar bara att några fulla brats kommer och kliver innanför gränsen så jag får nita de, hehe!
Eller ropa "Patrull" så att 4 av mina gubbs kommer och smäller på de.
:D |
vadå menar du flygbasjägare eller vad är "F" i Fbassäk? |
|
|
| Dj_ExOn |
Flygbassäkerhet.
Är ju placerad på F7 Såtenäs flygbas. |
|
|
| reveal |
| Vad är det för fel på den andra lumpentråden som startades långt före denna? :rolleyes: |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
Vad är det för fel på den andra lumpentråden som startades långt före denna? :rolleyes: |
hehe blev du lessen nu när dom sluta skriva i din tråd? :p |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by reveal
Vad är det för fel på den andra lumpentråden som startades långt före denna? :rolleyes: |
ursäkta mitt ungdomliga uttryck men... : Spille rille? :)
Exon: så är flygbassäkerhet och flygbasjgarna samma sak eller olika saker? jag hadde först tänkt välja flygbasjägarna istället för amfibie men min förättare övertalade mig till amfibie för han sa att det var mer likt kustjägarna och han tyckte att flygbasjägarna var massa tjurskallar och X-fallskärmisar(altså avhoppade falmskärmsjägare). |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
hehe blev du lessen nu när dom sluta skriva i din tråd? :p |
nej, det spelar verkligen ingen roll vem som har startat tråden, men det är jävligt störigt att en diskussion kring ett ämne ska hållas i flera olika trådar |
|
|
|
|