return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 
Lumpen Tråden (pg. 9)
View this Thread in Original format
JayBee
quote:
Originally posted by Gate 42
Jo jag låg inne som gruppbefäl på AMF1. Blev signalist i en Luftvärnsrobotpluton. Det var en "jätterolig" tjänst, jag "LOVAR!"... Ush och fy, satt och titta på himlen hela dagarna och väntade på ett flyg eller två.. Sen när det väl kom så skulle man snacka en massa radio och annant tjafs. Visst tjänsten passade mig väl ganska bra för jag tyckte ju inte det var allt för kul att springa och bråka i skogen. Bättre att sitta i solen på en ö utan befäl och röka och snacka skit ;)

Övning thorleif kommer jag ihåg. Den var hård, men jag minns den ändå det ändå som något roligt (fråga inte varför men så är det med det mesta som man tyckte var skit att göra i lumpen). Minns inte riktigt hur den gick till. Dock var det jävligt mörkt och kallt och mitt i alltsammans så kom det ett lucia tåg :D

Övning amfibie gick jag aldrig. Första gången missade jag den för att jag hade varit sjuk i 2 veckor, så jag fick inte gå för läkaren (prisa gud!). Andra och tredje gången jag fick chans att gå den fejkade jag det mesta för att slippa :D

Fick därmed aldrig någon basker eller några fina siffror i mitt betyg. Dock rätt fina civila vitsord som jag inte har någon användning för alls :D


haha hur vågar du svika thorleif på det viset? svor du inte på att göra ditt bästa som amfibie soldat? fan det verkar som att du hadde det ganska lungt ju, känns inte riktigt likadant här :P halft döende hela tiden :) efter övning thorleif så hadde jag 7 blåsor, värme utslag, skavsår, tryckskador(värsta), inflamerade knän, ryggverk och smärtande smalben. YEHAAA! :)

men du svarade ju inte på om du träffade på något grottmongo! han som man svar eden inför. eller såg du ngn figur på färjan tillbaks till rindö som hadde gul hjälm på sig? :)
Gate 42
Soft och soft. Det var väl ingen walk in the park liksom. Grundutbildningen är ju lika jävlig för alla. Och trött och sliten var man ju hela tiden (ja kanske inte i slutet för då är det bra soft, bara mat och vård typ).

Blåsor kan jag inte åminna mig om att jag hade några, men däremot höll jag på att åka på skyttegravsfot en gång efter en knasig övning som var speciellt framtagen för LV. De kallade den sött för "lilla övning amfibie". Vi var helt färska som LV och hade precis tagit oss igenom grundutbildningen. Då slängde vår nya snälla pluton ut oss i skogen om grupper av 5, med 1 PB i varje gäng. PB'n som är så mycket visare och bättre skulle ju då kunna allt som kartläsning och radio snackande. Problemet för min grupp var bara att vi hade en slapp fan till PB. Så han lämnade oss efter 4 timmar och skyllde på en trasig rygg. Detta gjorde förståss att vi fick det "lite" jobbigare än de grupper som hade en överduktig PB som hjälpte dem med allt. Dock fick vi en jävulsk gemenskap i min grupp :D

Detta var helt klart den tuffaste övningen som jag gjorde under min tid. Och de flesta som även gick Övning AMF höll med mig om det.

Men dum som man är så ser man ju tillbaks på det med ett leende xD

Grottmongot träffade jag aldrig, dock såg en av mina fänrikar ut att kunna vara ett :)
Kamelen
nä fy.. lumpen sög =) norrlandsskogarna och myrarna... myggen.. sen när vi skulle upp 10-11 dar upp på fjället.. det var bland drygaste jag gjort i mitt liv.. kan posta bilder sen.. fast man fick ju lite roligare vapen än "alla" andra :D .. vi hade AK5 CF .. någon som sökt till SSG? de verkar ha det hårt .. iförsig har de "mjuknat" till lite.. värnpliktiga kan nu söka.. förut va det bara befäl..och minst Lt.. desutom skulle man va i toppform..
gurra
quote:
Originally posted by U121
härrrligt härrrligt, mindre än en månad tills man ska in som bevakningssoldat på livgardet i kungsängen, jag kommer fan paja totalt X_x


Då blir det två TA på Livgardet. :) Ligger själv inne där som MP på Livskvadron, ungefär ett halvt år kvar nu. :crazy:
U121
quote:
Originally posted by gurra
Då blir det två TA på Livgardet. :) Ligger själv inne där som MP på Livskvadron, ungefär ett halvt år kvar nu. :crazy:


gött ^^

TA @ war! ...eller ok, war är väl lite att överdriva i det här landet..

TA @ war..games? xD
JayBee
JayBee i täten

gissa vem som var i skåne igår? :)
U121
UAH!

Första permis nu, något möra knän X_x
imorgon ska jag sova längre än kl 6 :D:D:D:D:D:D:D
dbl
quote:
Originally posted by U121
UAH!

Första permis nu, något möra knän X_x
imorgon ska jag sova längre än kl 6 :D:D:D:D:D:D:D


haha... första morgonen på första permisen vakna jag upp o va klar vaken.. va hel skönt o inte bli väckt av nån väckarklocka.. så gick upp, bädade sängen snyggt och skulle gå o käka frukost... kollar på klockan.. ser att den e runt 6.. blir så lack så jag river upp sängen och lägger mig igen bara för sakens skull.. hahahaha :p

vadå att man va skadad :D
U121
quote:
Originally posted by dbl
haha... första morgonen på första permisen vakna jag upp o va klar vaken.. va hel skönt o inte bli väckt av nån väckarklocka.. så gick upp, bädade sängen snyggt och skulle gå o käka frukost... kollar på klockan.. ser att den e runt 6.. blir så lack så jag river upp sängen och lägger mig igen bara för sakens skull.. hahahaha :p

vadå att man va skadad :D


hehe, jag kom upp kl 8 utan hjälp i morse... men skadad, näe, inget jämfört med en av snubbarna på mitt logement som en kväll när han lade sig för att läsa lade sig i liggande skjutställning xD
U121
snart fjärde veckan slut, isvak fyfaaaen!
8 komp 51 plut, Livgardist Törnkvist anmäler sig!

SilverX
borde få kallelse till mönstring vilken månad som helst nu... :)
trancedanne
det är svårare att komma in än ut ifån Lumpen nu.. Ansträngde mig inte alls när jag var på mönstringen i December, på provet svarade jag för det mesta utan att ens titta på frågorna =O
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 
Privacy Statement