|
Lumpen Tråden
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
Nån som ska in i lumpen? Nån som muckar snart? Andra erfarenheter att berätta om?
Själv så Rycker jag in I slutet utav Oktober 2004 som Amfibie gruppbefäl :P
Vi ses på fronten ;)
 |
|
|
| ScuL |
| i holland finns lumpen inte kvar.. bara frivilligt, så har inga egen upplevelser. men jag vet från min svensk kompis som gick till Boden att det var rätt svårt (men kul ändå) .. särskilt issimma gillade han inte :p |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by ScuL
i holland finns lumpen inte kvar.. bara frivilligt, så har inga egen upplevelser. men jag vet från min svensk kompis som gick till Boden att det var rätt svårt (men kul ändå) .. särskilt issimma gillade han inte :p | aha du menar is vak :) det är ju för fan skita kul. jag och mina kompisar brukar göra det på fritiden. vi ska ut på min kompis land snart och göra det igen :D bada i isen och springa upp till bastun hihihi :) sen käka hamburgare efter och så :clown: |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by JayBee
aha du menar is vak :) det är ju för fan skita kul. jag och mina kompisar brukar göra det på fritiden. vi ska ut på min kompis land snart och göra det igen :D bada i isen och springa upp till bastun hihihi :) sen käka hamburgare efter och så :clown: |
ja men Boden är ju värre.. Norrland fy fan.. det var kallare än 20 minusgrad. kommer inte precis ihåg hur mycket.. men då blir snoppen riktigt liten :p |
|
|
| Dj_ExOn |
På fronten är jag redan. Inga bilder dock.
Granatgevärskytt/Signalist/Stab |
|
|
| dbl |
muckade 10juni förra året :)
klart man har massa minnen... men det e ju massa sånt som mest e roligt för en själv o lumpen polarna... hehehehe
men lumpen va fan rolig.... bara positivt för mig.. ändrades massa till det bättre :)
fast jobbiga va ju att marinen hade massa brudar... men inte vi.. så man fick ju se dem springa runt med tjejer hela tiden.. hehe
fast så länge man har en internat skola med massa tjejer på typ 20-30min gångväg där ifrån så klarar man sig... hehe :D
men lumpen va kul :)
vissa stunder va helt åt helvete.. men fortfarande kul.. hehe :) |
|
|
| mjz |
| enda erfarenhet jag har som har med lumpen att göra är ju mönstringen, som tog en kvart ungefär... efter att jag trängt mig i kön och gått först in till pyskopratlikern och berättat hur svårt störd jag var så fick jag gå därifrån med mitt gratis paket juice och min gratis bulle... :) |
|
|
| staz |
| quote: | Originally posted by JayBee
aha du menar is vak :) det är ju för fan skita kul. jag och mina kompisar brukar göra det på fritiden. vi ska ut på min kompis land snart och göra det igen :D bada i isen och springa upp till bastun hihihi :) sen käka hamburgare efter och så :clown: |
akta bara så inte petterniklas sugs in för att aldrig nåsin återvänta ut igen ;) |
|
|
| Vizay |
| enda erfarenheten jag har e också mönstringen...har ju tinnitus å schlatter vilket jag skrev på papprena så jag gick dit, pratade med doktorn i 5 minuter å sen fick jag en gratis lunch tillsammans med nått riktigt psycho som verkade va en halvgalen transvestit som blivit mobbad genom hela sitt liv, han va riktigt läskig...killen va fan störd :p |
|
|
| MojjMojj |
mysiga laban :P
Ska mönstra nu den 14 jan, får se hur det går.. Jag tänkte såhär: Jag vill göra lumpen, men eftersom jag ser som en kråka med högerögat (det jag ska sikta med mest :P) så kan jag väll typ göra andra grejer,, typ lite tyngre saker som att bäre Majoren under övningar och sånt :P |
|
|
| nekholm |
| Själv ska jag in nu på måndan (den tolfte).. Får se hur det går. Det kan visserligen bli svårt att orka stiga upp klockan 6.00 varje morgon, men man vänjer sej väl. |
|
|
| NooN |
| Jag skulle egentligen gjort lumpen (skulle rycka in 14 juni) som radiolänkman, men ett par månader efter mönstringen fick jag ett brev vilket förtäljde att de hade satt mig som reserv. *phew* |
|
|
|
|