|
Lumpen Tråden (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
mojjmojj: ajuste ja :) nu minns jag att du sa det förut. du kommer ha det kul där uppe :) tåg resan är lång. typ 12 timmar eller så. om du har tur så får du flyga men det lär bli en och annan tåg resa.
lycka till med det i alla fall :) om du klarar det så kan du känna dig stolt :) misslyckades så kan du ändå känna dig modig som vågade försöka ;) |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by U121
jag tror nog det är lättare att jaga norrlänningar än att jaga fjällv, kanske lättare att se fjällen i snön dock.. sen så rör de sig ju inte så mycket så de borde vara hyffsat enkla att träffa...
:p |
Hahahahahahaha :toothless det va skojigt :p
Jag o min jättebraiga humor :D |
|
|
| U121 |
hehe, dålig humor är bra humor!
eller uhm.. vänta lite nu ^^; |
|
|
| beaversweede |
| quote: | Originally posted by MojjMojj
Haha, fan vad misslyckat. Hände samma sak för en annan kille jag känner, lite sur han blev. :whip:
Jag ville också göra ngt seriöst och hårt så jag valde norrlandsjägare och skulle till och med göra fallskärmsjägar-testen, men fick brev förra veckan som sa att om jag inte laser-opererat ögat inom 2 månader så kommer jag inte in iaf, oavsett om jag kör testen.
Kommer nog inte hinna laser-operera mig, så det blir norrlandsjägare. (Många säger fjälljägare) |
Hoppas bara att du kommer att vara i Arvidsjaur och inte i Boden som dom kanske ska flytta jägarbataljonen till vilket det nu troligen blir...
ligger själv inne på min 4:e månad som norrlandsjägare..helt ok faktiskt, bara det att jag hade lite högre förväntningar :(
inväntar bara den kalla vintern som ska komma :) |
|
|
| gurra |
| Jag ligger inne som militärpolis i Stockholm. Helt ok så länge man är ute på Livgardet, men tjänsten på kavallerikasern inne i stan suger otroligt mycket. Som tur var ligger jag på Livskvadron, vi håller inte på så jävla mycket med hästar och exercis. 4:e skvadron har det tjugofaldigt värre, iom att de är ett renodlat högvaktsförband (turistförband). Tycker synd om stackarna. Har du blivit lurad att rycka in där, sök annan tjänst innan det är för sent. Skit i vad Pliktverket eller nån annan säger; Du VILL inte vara där. |
|
|
| JayBee |
gate42 du gjorde lumpen som amfibie eller hur?
klarade du övn amfibie eller? vilken tjänst fick du? hur såg din övning thorleif ut? hadde ni också ett grottmongo?
cheers |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by JayBee
gate42 du gjorde lumpen som amfibie eller hur?
klarade du övn amfibie eller? vilken tjänst fick du? hur såg din övning thorleif ut? hadde ni också ett grottmongo?
cheers |
hehe.. har nån på min msn som började kalla sig för grottmongo idag.. inte sett det förut iallafall.. ingen aning vem det e dock :crazy:
men övningar på nån thorleif... låter lite väääääl skumt det där du :eek: haha |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by dbl
hehe.. har nån på min msn som började kalla sig för grottmongo idag.. inte sett det förut iallafall.. ingen aning vem det e dock :crazy:
men övningar på nån thorleif... låter lite väääääl skumt det där du :eek: haha |
hehe låter skummt.. nä men det var en skumm upplevelse (altså övning thorleif). hallucinerade en del och somnade gående(eller marscherande). skitkul att tänka tillbaka till nu i efterhand men fan vad man ville hem då!
föresten det är jag som heter grottmongo på din msn :)
och jag vet inte heller hur han ser ut. känner ingen som sett honom heller. fast jag såg thorleif a.k.a färj-mongot på vaxholms färjan. han hadde en gul hjälm på sig. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by JayBee
hehe låter skummt.. nä men det var en skumm upplevelse (altså övning thorleif). hallucinerade en del och somnade gående(eller marscherande). skitkul att tänka tillbaka till nu i efterhand men fan vad man ville hem då!
föresten det är jag som heter grottmongo på din msn :)
och jag vet inte heller hur han ser ut. känner ingen som sett honom heller. fast jag såg thorleif a.k.a färj-mongot på vaxholms färjan. han hadde en gul hjälm på sig. |
ahaa... e det du.. hahahaha :p
har också somnat till när jag har gått.... va också i lumpen.. fast vi skulle ut o festa o va påväg till nån klubb.. helt plötsligt va jag nära att gå in i en lyktstolpe.. hahahaha :p |
|
|
| swe_Trancer |
| ligger inne på f7 som bevakning. de första 3 månaderna va kul, men nu är de så satans tråkigt, har 2 utbildnings pass i veckan bara, resten av tiden är man i vakten, sitter beredskap eller åker på rondering. hade dock simfire nu i veckan vilket va jävligt skoj... |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by JayBee
gate42 du gjorde lumpen som amfibie eller hur?
klarade du övn amfibie eller? vilken tjänst fick du? hur såg din övning thorleif ut? hadde ni också ett grottmongo?
cheers |
Jo jag låg inne som gruppbefäl på AMF1. Blev signalist i en Luftvärnsrobotpluton. Det var en "jätterolig" tjänst, jag "LOVAR!"... Ush och fy, satt och titta på himlen hela dagarna och väntade på ett flyg eller två.. Sen när det väl kom så skulle man snacka en massa radio och annant tjafs. Visst tjänsten passade mig väl ganska bra för jag tyckte ju inte det var allt för kul att springa och bråka i skogen. Bättre att sitta i solen på en ö utan befäl och röka och snacka skit ;)
Övning thorleif kommer jag ihåg. Den var hård, men jag minns den ändå det ändå som något roligt (fråga inte varför men så är det med det mesta som man tyckte var skit att göra i lumpen). Minns inte riktigt hur den gick till. Dock var det jävligt mörkt och kallt och mitt i alltsammans så kom det ett lucia tåg :D
Övning amfibie gick jag aldrig. Första gången missade jag den för att jag hade varit sjuk i 2 veckor, så jag fick inte gå för läkaren (prisa gud!). Andra och tredje gången jag fick chans att gå den fejkade jag det mesta för att slippa :D
Fick därmed aldrig någon basker eller några fina siffror i mitt betyg. Dock rätt fina civila vitsord som jag inte har någon användning för alls :D |
|
|
| U121 |
| härrrligt härrrligt, mindre än en månad tills man ska in som bevakningssoldat på livgardet i kungsängen, jag kommer fan paja totalt X_x |
|
|
|
|