|
3G (eller UMTS eller tom WCDMA om man ska va riktigt nördig) (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
aaaaahhh, trevligt :D drog hem :p
Har du fått det att funka att lägga in filer över en viss storlek? Jag har inget minneskort, och det verkar som att det är max 10 meg per fil eller nåt sånt? Jag som hittade southparkavsnitt (3gp-formatet) @ 11 meg :(
Vidare, har du tips på coolt spel eller så? Måste man dra allt från deras sida? Hade varit fett om man kunde dra hem via datorn, och helt enkelt lägga in i telefonen... |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by reveal
aaaaahhh, trevligt :D drog hem :p
Har du fått det att funka att lägga in filer över en viss storlek? Jag har inget minneskort, och det verkar som att det är max 10 meg per fil eller nåt sånt? Jag som hittade southparkavsnitt (3gp-formatet) @ 11 meg :(
Vidare, har du tips på coolt spel eller så? Måste man dra allt från deras sida? Hade varit fett om man kunde dra hem via datorn, och helt enkelt lägga in i telefonen... |
Jag har för mig att det var en 5 mb spärr. Men har man minneskort +läsare så finns det no limit.
Jag har testat några spel som jag hittat på sidor som länkats på olika forum. De flesta är något små storleksmässigt i förhållande till den gigantiska skärmen på e616. Men de jag har testat har funkat perfa (om man bortser från storleken). Jag har läst att det finns spel med fullscreen funktion också. Jag fick mobilen först i måndags så jag har inte haft tid till att kolla alla sidor med spel och program pga studier.
Kolla in några av följande sidor:
www.aussie3g.com
3gforum.se - NEC
edit: hittade några samlade länkar här
Jag tror inte du kan dra över javafiler (*.jar, *.jad) direkt till mobilen med usb-kablen, men man kan lägga upp filerna på en server tillsammans med en index fil och en .htaccess fil och sedan tanka ner spelen via internet på mobilen (så gjorde jag iaf). Spelen är inte stora så det kostar typ inget att tanka ner dem.
Jag ska fixa en sida med spel, program, filmer, ljud, bilder och allt annat man kan tänkas vilja ha till mobilen. Om jag har tid i helgen så lägger jag upp lite grejer på en server och postar en länk här sen. Jag kan lägga upp nödvändiga program också om du inte redan har det..bl.a. midiklipparprog och videokonverteringsprog. ;)
|
|
|
| OracaZ |
| Jag har mängder med program/spel och midi-filer(ringsignaler).. säg till om du behöver nått så kan vi lösa det på nått smidigt sätt.. ftp/mail/www/du-bjuder-mig-på-bullar-och-te-hemma-hos-dig eller nått annat .. |
|
|
| St_Andrew |
ibland förvånas man över hur dumma svar man kan ge :p
| quote: | Ser ni de låga priser som gäller nu som tillfälliga lockpriser?
- De sattes i varje fall inte med avsikt att de skulle vara tillfälliga. Erbjudandena var ett bra sätt att visa att mobiltelefoni inte behöver vara så fruktansvärt dyrt, svarar Georg Ebert.
Men det visar man väl bara om man kan hållla taxorna så låga?
- Vår ambition är att ha bra priser även i fortsättningen. |
men asså, , på tok för dyrt ju :S:S:S |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
men asså, , på tok för dyrt ju :S:S:S |
Så jävla dyrt är det väl inte? Jag betalar 199 kr i månaden i 12 månader. För det fick jag en telefon som kostar 5595 kr, jag får ringa helt kostnadsfritt inom 3, både röst- och videosamtal. Jag får ringa 60 minuter helt fritt till samtliga andra nät varje månad. I övrigt kostar ett SMS 1 kr och det kostar 2 kr per minut till alla andra nät. Inga andra avgifter, som student får man anslutningsavgiften gratis. Ingan kostnad heller för att föra över sitt gamla nummer...
Ok, det lät som reklam för 3 eller nåt :p Menade bara att det inte är så vansinnigt dyrt, eller är det? |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by reveal
Så jävla dyrt är det väl inte? Jag betalar 199 kr i månaden i 12 månader. För det fick jag en telefon som kostar 5595 kr, jag får ringa helt kostnadsfritt inom 3, både röst- och videosamtal. Jag får ringa 60 minuter helt fritt till samtliga andra nät varje månad. I övrigt kostar ett SMS 1 kr och det kostar 2 kr per minut till alla andra nät. Inga andra avgifter, som student får man anslutningsavgiften gratis. Ingan kostnad heller för att föra över sitt gamla nummer...
Ok, det lät som reklam för 3 eller nåt :p Menade bara att det inte är så vansinnigt dyrt, eller är det? |
Varför skaffade du inte 3fri 150? du betalar bara 303 kr mer och du får hela 540 extra gratisminuter (9 h) att ringa för! |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
Så jävla dyrt är det väl inte? Jag betalar 199 kr i månaden i 12 månader. För det fick jag en telefon som kostar 5595 kr, jag får ringa helt kostnadsfritt inom 3, både röst- och videosamtal. Jag får ringa 60 minuter helt fritt till samtliga andra nät varje månad. I övrigt kostar ett SMS 1 kr och det kostar 2 kr per minut till alla andra nät. Inga andra avgifter, som student får man anslutningsavgiften gratis. Ingan kostnad heller för att föra över sitt gamla nummer...
Ok, det lät som reklam för 3 eller nåt :p Menade bara att det inte är så vansinnigt dyrt, eller är det? |
du har lite rätt, men ändå, för en som kanske gör av med 100kr i månaden på mobilkostnader just nu är det fan dyrt =)
mer än en trejdedel av min totala "inkomst" per månad oxå... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Nyx
Varför skaffade du inte 3fri 150? du betalar bara 303 kr mer och du får hela 540 extra gratisminuter (9 h) att ringa för! |
Tänkte att jag inte ringde så mycket, men visst, fri150 hade kanske inte varit fel med tanke på kampanjen de har nu... |
|
|
| Smekbar |
| ska nog ner o kirra en sån där liten sak som du fixat reveal, dock med sånt där 150 abonnemang.. billigt deluxe nu ju... de hade dock slut på de mobilerna idag så man får hoppas de får in dem imorron.. :) enda nackdelen jag ser med det här är att det e så dålig standbytid på telefonerna... och att det e för jävla mycket skit i telefonen som jag aldrig kommer använda, men som gör den ganska stöldbegärlig... annars e de kalasgos ju :) |
|
|
| Smekbar |
| weee nu har jag också en sån där NEC e616V, med 3fri 150 abonnemang... härligt.. det enda störiga e ju att täckningen hoppar mellan full och ingen och att 3g:et i den inte är aktiverat än, så de går inte att ringa.. :/ får hoppas de kommer igång snart.. än så länge har det dock blivit endast en omstart, skitbra :) |
|
|
|
|