return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Politiska tråden
View this Thread in Original format
ScuL
Trots att resultatet av den här omröstning är negativt tror jag att vi borde ha en tråd som behandlar olika politiska aspekter av det Svenska samhället, samt hela världen.

Jag vill börja med de här två:

1. Rökförbud nästa år på krogen

2. Affärsman mördades i Irak: de högg av huvudet



----

mitt kommentar..
Om det första tror jag att det är verkligen bra, Sverige följer därmed Irland som var Europas första land som infördes ett rökförbud i kroger. I Nederländerna blev det diskuterades dock inte infört eftersom krogägare blev arg och trodde att de skulle förlora kunder.

Vad gäller andra ämnen.. det är fan trist. Jag har sett filmen o blev lite chokerad för att det är så jävla pinsamt vad de gör mot en oskyldig Amerikansk affärsman. Hur ska det egentligen lösas i Irak när det finns så mycket folk som vill helst ha Amerikanerna bort och ingen demokrati :conf:
dbl
tycker bara att rökförbudet e bra.. vet inte hur det kommer att gå.. men bra tycker jag det är...
inte för att jag bryr mig om folk röker.. dem får la röka om dem vill.. men bara sålänge det inte skadar mig som icke rökare vilket det gör när man röker på krogen
sipowitz
[QUOTE]Originally posted by ScuL
Trots att resultatet av den här omröstning är negativt tror jag att vi borde ha en tråd som behandlar olika politiska aspekter av det Svenska samhället, samt hela världen.

Jag vill börja med de här två:

1. Rökförbud nästa år på krogen

2. Affärsman mördades i Irak: de högg av huvudet


Bra idé.

Dock så vill jag verkligen att vi bestämmer att tråden ej ska baserar kring artiklar från aftonbladet. Aftonbladet/Expressen är för mig den absolut sämsta sortens journalistik med grova missar, de överdriver och publicerar icke kontrollerade vetenskapliga rapporter med rubrikerna: "hela listan: så blir du x" .
ScuL
quote:
Originally posted by sipowitz
Bra idé.

Dock så vill jag verkligen att vi bestämmer att tråden ej ska baserar kring artiklar från aftonbladet. Aftonbladet/Expressen är för mig den absolut sämsta sortens journalistik med grova missar, de överdriver och publicerar icke kontrollerade vetenskapliga rapporter med rubrikerna: "hela listan: så blir du x" .


iofs. du får basera det på vilken källa som helst. det var bara några exempel för att starta upp tråden.

det handlar alltså inte om hur artiklar blev publicerade men om vad det har egentligen hänt.... alltså: dela åsikter och debattera ;)
Virus
quote:
Originally posted by ScuL
Trots att resultatet av den här omröstning är negativt tror jag att vi borde ha en tråd som behandlar olika politiska aspekter av det Svenska samhället, samt hela världen.

Jag vill börja med de här två:

1. Rökförbud nästa år på krogen

2. Affärsman mördades i Irak: de högg av huvudet



----

mitt kommentar..
Om det första tror jag att det är verkligen bra, Sverige följer därmed Irland som var Europas första land som infördes ett rökförbud i kroger. I Nederländerna blev det diskuterades dock inte infört eftersom krogägare blev arg och trodde att de skulle förlora kunder.

Vad gäller andra ämnen.. det är fan trist. Jag har sett filmen o blev lite chokerad för att det är så jävla pinsamt vad de gör mot en oskyldig Amerikansk affärsman. Hur ska det egentligen lösas i Irak när det finns så mycket folk som vill helst ha Amerikanerna bort och ingen demokrati :conf:



Där är inte så att alla muslimer ligger(eller står) bakom det här hemska dådet, utan en liten klick virriga fundamentalister. Det är tragiskt för alla muslimer då reaktionen antagligen bara blir mer muslimhat och att många ser Irakinvasionen som befogad. Hur man nu kan göra det är för mig ett mysterium.

Ang. vad Peter Siepen tycker så kunde jag inte bry mig mindre.. Här är en bättre artikel
Vizay
rökfritt på krogen tycker jag är kanon, finns ingenting jag avskyr mer än att komma hem från en krogkväll å känna den förbannat vidriga stanken av cigarettrök som sitter i kläderna och framför allt i håret...

å när man duschar så lösgörs lukterna ännu mer så man nästan kräks...
ScuL
quote:
Originally posted by Virus
Där är inte så att alla muslimer ligger(eller står) bakom det här hemska dådet, utan en liten klick virriga fundamentalister. Det är tragiskt för alla muslimer då reaktionen antagligen bara blir mer muslimhat och att många ser Irakinvasionen som befogad. Hur man nu kan göra det är för mig ett mysterium.

Ang. vad Peter Siepen tycker så kunde jag inte bry mig mindre.. Här är en bättre artikel


Nej självklart inte :) Men det är förmodligen de fundamentalister som har största inflytande på vad befolkningen gör. Befolkningen är kanske också lite rädd för fundamentalisterna själv :conf:
dj_hysterix
rökförbud:bra
halshuggning: dåligt:(

sorry orkar inte argumentera just nu..är satans trött
St_Andrew
quote:
Originally posted by dj_hysterix
rökförbud:bra
halshuggning: dåligt:(


:stongue: :stongue: :stongue: typ som jag tycker, snyggt sumerat :D

fast måste ändå säga att usa skapat en fin fin röra ioch med irak...

skoj tråd föresten :D
Versace
quote:
Originally posted by ScuL
Vad gäller andra ämnen.. det är fan trist. Jag har sett filmen o blev lite chokerad för att det är så jävla pinsamt vad de gör mot en oskyldig Amerikansk affärsman. Hur ska det egentligen lösas i Irak när det finns så mycket folk som vill helst ha Amerikanerna bort och ingen demokrati :conf:


var kan man ladda ner filmen?

reveal
quote:
Originally posted by Versace
var kan man ladda ner filmen?


I enighet med övriga modar ber jag er att INTE posta länk till filmen, av respekt för anhöriga till offret.



===



Personligen skulle jag aldrig vilja se en sådan film
ScuL
*censur* till exempel
vet inte om det är tilllåtet att posten länken här för att det där är inte vanligaste sidan typ..


- edit-
sorry reveal, såg inte det i tid
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 
Privacy Statement