|
Gemensam insamling till TrancEaddict
|
View this Thread in Original format
| St_Andrew |
[update]Här kan ni sätta in era pengar (clearingnummer innom parantes): (3048) 3048 21 66 401[/update]
Jag o glorie funderade lite på det här med swamper och hur mycket pengar han lägger ner på TA egentligen... vi kom iaf fram till att han lägger ner jättemycket pengar på sajten och vi tänkte vidare på vad som skulle hända om han skulle få för sig att lägga ner TA... ingen trevlig tanke :p vi tycker iaf att TA gett oss jättemycket och täntke att vi skulle visa vår uppskattning lite och det genom att vi från sweta (helt och hållet frivilligt såklart) donerar pengar till Swamper och tranceaddict.
så här har vi tänkt:
1. alla som vill donera till Tranceaddict sätter in valfritt belopp (i jämna tiotal) på ett konto (jenny har ett som hon ska använda bara för detta ;)). Närmare uppgifter kommer om detta senare.
2. Vi donerar sedan alla de pengarna på samma gång till swamper och säger att det är en gåva från sweta. I samband med transaktionen talar vi om vilka som varit med och bidragit, men inte med hur stor summa.
Anledningen till varför vi valt att göra på detta sättet och inte bara skapa en tråd där vi uppmanar folk att donera via paypal beror på att vi tror detta får ett större utslag och att folk nog inte skulle donera pengar annars. Det har också med "Sweta-gåvan" vi tidigare talade om att göra, d.v.s. en samlad gemensam gåva. På detta sätt kanske vi även blir ett föredöme för andra landsforum.
Vid transaktion över PAYPAL utgår 1,5% avgift, alltså 1,50 på 100 kr.
Om glorie inte känns som rätt kvinna för posten (att leka kassör dvs :p) går det givetvis bra med ngn annan ur skaran
Låter detta intressant? DISCUSS :D |
|
|
| Glorie |
fin idé ;) ja var ju iofs med i tankearbetet :p vårt mål är $100 (cirka 750 kr) (fast har de dollar i Canada? hmmmmmm.)
får vi ihop det månntro? |
|
|
| Laszlo |
| Tycker jag låter som en skitbra idé. En hundralapp eller två tycker jag man borde kunna offra - jag menar, vissa av oss sitter ju här 24/7....så, öppna upp ett konto, langa hit kontonumret, sen är det bara att börja skramla... :) |
|
|
| St_Andrew |
| jag är på att skänka 100kr iaf :) kanske mer om alla andra gör det :p |
|
|
| Glorie |
| kul med fina svar redan! :p en hundring ska ja lätt skänka.. |
|
|
| ScuL |
en likadant sammling för en holländskt partysida resulterade i nästan 2000 euro :P lol
jag gav 10 euro då så 100 spänn kan jag lätt sakna för TA också :p
tror att du kommer att hitta 100 CS$ marken lätt |
|
|
| Dioxys |
| säger detsamma :) men vad skulle det vara för present? |
|
|
| CJ InterCity |
| efter helgens bravader är vi nästan skyldiga att donera:D |
|
|
| dbl |
| jodå.. kan nog tänka mig att skänka lite pengar.. om jag nu får några pengar denna månaden.. man vet ju aldrig.. hehe |
|
|
| Sand Leaper |
Godt initiativ, men tviler på at Swamper vil ta imot pengene. Vet at han har en prinsipp sak på at han driver denne siden fordi han synes det er morro og at han har nektet å be om penger på noe som helst vis, og at han den dagen han trenger penger for å drive siden vil ta den ned.
Men for all del, er verdt et forsøk, men dere bør nok spørre mannen selv før dere begynner å donere. |
|
|
| keddo |
japp, skulle lätt kunna skänka ett par hundringar, frågan om vi kan lite på glorie ? hon "lånar" alla pengar och flyr landet? :tongue2
nä, men jag skulle kunna tänka mig att göra det. Säg bara vart jag ska sätta in pengarna :p |
|
|
| Dioxys |
| Jenny är väl en utav de mest ansvarsfulla människor på det här forumet och jag litar fullständigt på henne.. Om jag känner henne rätt så tror jag heller inte hon nånsin ens skulle ha hjärta å tänka på att ta pengarna själv! |
|
|
|
|