|
De "school herbegint" frustraties thread (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by TOR
i repeat:
:nervous: :nervous: |
Allé jong, daar leert ge misschien hoe ge de jehova's moet te woord staan!
Met die :nervous: Duits:nervous: ga ik ondanks dat volmondig akkoord. Brr, ik heb nog nachtmerries van mijn laatste mondeling examen duits...:nervous: |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Dacht ik ook eerst, maar dan zag ik de vakbeschrijving:
Ethiek, maatschappij en christendom
Doelstellingen
Dit vak wil de studenten vertrouwd maken met de belangrijkste strekkingen in de hedendaagse algemene ethiek. Tevens wil het aanzetten tot persoonlijk reflectie over welkbepaalde probleemgebieden van de bijzondere (toegepaste) ethiek.
Inhoud
De colleges bieden een exploratie van de ethiek als domein en filosofische discipline, met speciale aandacht voor de grote ethische uitdagingen van onze moderne cultuur en samenleving. In een eerste deel wordt het `domein' van de hedendaagse ethiek sociohistorisch en cultuurfilosofisch geevalueerd. Centraal staat daarbij de vraag naar de mogelijkheid en grenzen van de ethische oordeelsvorming in het licht van het hedendaagse pluralisme en moreel relativisme, maar ook van de verwetenschappelijking van het wereldbeeld (biologisme en scientisme). Vervolgens wordt de blijvende betekenis van de ethiek (als filosofische discipline en `praxis') voor onze hedendaagse cultuur en samenleving via enkele concrete voorbeelden in kaart gebracht. In dit perspectief worden de belangrijkste strekkingen in de hedendaagse ethiek besproken, met aandacht voor hun historische, culturele en/of religieuze achtergrond: moreel egoisme en utilitarisme, kantianisme, contractualisme, rechtenethiek en deugdenethiek. Tenslotte wordt gepoogd een concrete analyse te ontwikkelen van een aantal problematieken die actueel in de toegepaste ethiek aandacht genieten, zoals daar zijn: het multiculturalisme en de `politiek van de erkenning', het euthanasiedebat, de uitdagingen van de biotechnologie, de globalisering en economische ongelijkheid.
|
dat ziet er idd behoorlijk interessant uit.
jammer dat wij zo geen vakken hebben... Franse filosofie is het enige dat zo wat in de buurt komt, maar dat vak valt pas in het tweede semester. ik kijk er iig al naar uit. |
|
|
| Bertn |
wegens dat ik vanaf dit jaar bijna enkel nog keuzevakken heb, weet ik mijn lessenrooster nog niet...
...eens kijken welke vakken er zoal in de namiddagen gedoceerd worden:D |
|
|
| Kaidreas |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Als het zo'n beetje vergelijkbaar is met mijn vroegere vakken, dan leren we bij dit vak dingen zoals :
- Hoe een 3d-wereld renderen om het tegelijkertijd realistisch en snel genoeg te laten werken. Veraf=lager detail of gebruik maken van dingen die het menselijk oog toch niet zien, bijvoorbeeld.
- Stel dat ge aan't gamen zijt en ge schiet er eentje dood en 10ms later schiet hij u dood. Ge hebt alle 2 een ping van 50ms, dus toen hij u doodschoot was hijzelf nog niet dood.
Daar zitten soms serieus ingewikkelde algoritmen achter die niet veel met wiskunde te maken hebben. De enige wiskunde die er regelmatig aan te pas komt bij multimedia is werken in 3D met vectoren, normalen, hoeken, cos, sin, ...
Dat is het beeld wat ik nu heb van dat vak, maar ik heb er al vaker compleet langs gezeten :) |
miljaar benny, das uber kewl opleiding.
had ik zoiets maar eerder begonnen... alle het komt nog, (hoop ik) |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
miljaar benny, das uber kewl opleiding.
had ik zoiets maar eerder begonnen... alle het komt nog, (hoop ik) |
Hehe, dit is wel zowat het coolste vak van heel de opleiding informatica moet ik erbij zeggen. Tis niet allemaal zo boeiend.
Maar als de mogelijkheid en de motivatie er zijn, zou ik het zeker ooit eens proberen als ik u was. |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Zehra
oh mn lesserooster staat ook online :D |
Thx, kan ik grotendeels overnemen :p
maandag:
vrij
dinsdag:
11u30-12u30 Duits
14u - 16u Ondernemingsstrategie & ethiek
16u - 18u Creativiteit
woensdag:
10u - 12u Industriële scheikunde en milieutechnologie
donderdag:
13u - 16u Industriële technieken en materialen
16u - 18u Frans :nervous:
vrijdag:
9u - 10u30 Publiek Recht: relaties met de overheid
10u30 - 12u30 Industriële scheikunde en milieutechnologie
14u - 17u Ethiek
tziet er wel goed uit, behalve de vrijdagnamiddag... |
|
|
| Zehra |
vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad :nervous: :nervous: :nervous:
mah nu ist wa over :D |
|
|
| Jasperovitsj |
vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad :nervous: :nervous: :nervous:
|
Wacht tot je het gewoon bent, dan wil je niet meer terug naar huis! ;) |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Wacht tot je het gewoon bent, dan wil je niet meer terug naar huis! ;) |
Zijt daar maar zeker van! Er is niks beter dan het kotleven :D |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
vandaag wa klein beetje 'omg kga alleen moeten wonen'-frustraties & -stress gehad :nervous: :nervous: :nervous: |
alsde genoegen neemt met mijn gezelschap kom ik wel es af ... of dan komt gij ma es af naar mij .. heb volgende week een uitzonderlijk kalm weekje :cool: (ma dinsdag is't wel openings feestje van hermes, dus woensdag uitslape ;) )
btw zehra, vrijdag vrij ... komt anders es af e , ik em ook vrij ... men dj equip staat en werkt inmiddels so ... altijd welkom :) |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
btw zehra, vrijdag vrij ... komt anders es af e , ik em ook vrij ... men dj equip staat en werkt inmiddels so ... altijd welkom :) |
:D deal! |
|
|
| Nyah |
mah nu ist wa over :D |
:p ma zehra toch, ik wil u ook wel gezelschap houden hoor :)
te beginnen met dinsdag tussen duits en creativiteit: springuurtje :rolleyes: van 3.5u... ;) |
|
|
|
|