return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 
Hulde voor ID&T!
View this Thread in Original format
SnuggLe
Uit de Telegraaf:

quote:
Teruglopende bezoekersaantallen dwingen feestorganisator ID&T de prijzen voor evenementen met tien procent te verlagen

Bovendien wil ID&T diskjockeys die steeds grotere bedragen vragen voor een uurtje plaatjes draaien, gaan boycotten om de toegangsprijs laag te houden.

*knip*

De actie is onderdeel van een groot offensief van ID&T om per 1 januari de toegangsprijzen voor evenementen terug te dringen. "In vijf jaar tijd is een kaartje voor Innercity gestegen van 65 gulden naar 52 euro", vertel Stutterheim. "Uitgaan is bijna niet meer te betalen met die belachelijke bedragen." Stutterheim erkent dat zijn bedrijf daar mede de oorzaak van is. "Daarom moeten we als ID&T de hand in eigen boezem steken. Als een van de marktleiders op dit gebied vind ik dat we een punt moeten maken: het is genoeg!"


In hetzelfde bericht staat te lezen dat het slecht gaat met de kaartverkoop van Innercity. Daarom is het nu 2 halen 1 betalen, en iedereen die al een kaartje heeft mag 1 iemand meenemen. Goede actie (minder voor de Exposure).

Maar de conclusie: MOOI! Ze hebben het eindelijk door dat de prijzen veeeeeeeeeeeel te hoog zijn. Eindelijk wat zelfkritiek van ID&T, ze steken de hand in eigen boezem. Laten we hopen dat er een 'prijzenoorlog' ofzo komt.
Zoveel is 10% btw nog helemaal niet (zie ook de voorverkoop fee's die ook al ing 5 euro zijn, belachelijk!), maar het is een mooi gebaar.....

Maar....daarnaast is het ook gevaarlijk. Check het eerste gedeelte van 'djs boycotten'. Krijgen we dan alleen de standaard goedkopen namen? Namen die geen voorstellen? De toppers blijven weg van ID&T feesten? Of is dat JUIST een kans voor upcoming dj's????? Een 'shakedown' onder de djprijzen, zodat die omlaag gaan? Wat gaat er gebeuren...

Greetz,
SnuggLe
basd
quote:
Originally posted by SnuggLe
Maar....daarnaast is het ook gevaarlijk. Check het eerste gedeelte van 'djs boycotten'. Krijgen we dan alleen de standaard goedkopen namen? Namen die geen voorstellen? De toppers blijven weg van ID&T feesten? Of is dat JUIST een kans voor upcoming dj's????? Een 'shakedown' onder de djprijzen, zodat die omlaag gaan? Wat gaat er gebeuren...

Ik vind het wel een goede zaak.. Sowieso vind ik vaak de echt grote namen (die belachelijk veel geld vragen) te weinig toegevoegde waarde hebben t.o.v. wat minder bekende DJs (die vaak voor veel minder geld staan te draaien). Vaak vind ik het juist leuker om wat minder bekende DJs / acts de pannen van het dak te zien spelen (ik herinner me een Coming Soon op Extrema bijvoorbeeld), al die grote namen geloof ik soms wel een beetje, al blijf je voor de grote evenementen natuurlijk altijd grote namen nodig houden om de tent een beetje vol te krijgen.

Ik zie dit dan ook wel als een kans voor de upcoming DJs, omdat er (hopelijk) wat minder de standaard grote namen geboekt gaan worden (wat UDC/ID&T betreft Carl Cox, Dave Clarke, etc.), en die plekken die zij achterlaten zullen toch opgevuld moeten worden..
magrec
Tsja eigen schuld dikke bult :p
magrec
maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz

best wel aantrekkelijk hehe
MaGiK54
Ik ben blij dat eindelijk de top is bereikt wat mensen voor een feest willen uitgeven en dat de markt eindelijk een signaal geeft dat de prijzen te zot zijn geworden en dat men gewoonweg geen kaarten meer wil kopen met zulke achterlijke prijzen voor een feest.

Hopelijk zal deze prijsdaling overal gaan plaatsvinden. Maar wat Snug al zei, is 10% wel aan de lage kant, maar tis een begin.
MaGiK54
quote:
Originally posted by magrec
maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz

best wel aantrekkelijk hehe


Mee eens, zit er nu ook over te denken om te gaan, mooi verjaardagkado'tje voor mezelf :)
SnuggLe
Zou ID&T Tiesto ook gaan boycotten omdat hij teveel vraagt? ;) :D

Laat ze maar besparen op de vvk-fee (ligt niet aan ID&T, maar oke) of op de shows om feesten heen. Het gaat niet om de show, het gaat om de muziek, om de sfeer!
SnuggLe
quote:
Originally posted by magrec
maarre voor 26 pleuro vaar innercity hmmmmmmmzzzzzzzz

best wel aantrekkelijk hehe


Ja dat is inderdaad niet echt veel voor Innercity :)
Maarja, heb principes he? ;) Alhoewel Deep Dish voor 26 euro niet veel is. Of mag ik mee op jou kaartje als 2e persoon Sjinees? :D :D
basd
quote:
Originally posted by SnuggLe
In hetzelfde bericht staat te lezen dat het slecht gaat met de kaartverkoop van Innercity. Daarom is het nu 2 halen 1 betalen, en iedereen die al een kaartje heeft mag 1 iemand meenemen. Goede actie (minder voor de Exposure).

Hoe gaan ze het eigenlijk aanpakken als door deze actie uiteindelijk (bijna) alle kaartjes nog verkocht worden, en diegenen die al een kaartje hebben gekocht, of dan nog kopen, nemen ook allemaal nog iemand mee? Dan wordt het wel een beetje druk heb ik het idee. Of hebben ze daar wel al iets voor bedacht?
SaBi
Ik vond het al een hele tijd een beetje vreemd . Het gaat slecht in Nederland . Bijna iedereen heeft het moeilijk , iedereen merkt het ...behalve de danceindustrie . Die maakt nog steeds volop winst .
Ben wel benieuwd wat ID&T met de prijzen van Sensation gaat doen . Al met al vind ik het maar een verkooppraatje . Jaren lang de prijzen omhoog stuwen , en nu dat niet meer blijkt te werken , met een mooi praatje komen dat ze de hand in eigen boezem steken .
Maar goed ...wij profiteren er toch wel van :)

SnuggLe
quote:
Originally posted by basd
Hoe gaan ze het eigenlijk aanpakken als door deze actie uiteindelijk (bijna) alle kaartjes nog verkocht worden, en diegenen die al een kaartje hebben gekocht, of dan nog kopen, nemen ook allemaal nog iemand mee? Dan wordt het wel een beetje druk heb ik het idee. Of hebben ze daar wel al iets voor bedacht?


Mag toch aannemen dat ze daar rekening mee houden, anders zou het behoorlijk onprofessioneel zijn. En dan wordt het ECHT druk....

Maar inderdaad, mensen die al wat gekocht hebben 'mogen iemand meenemen'. Zijn de kaarten die vanaf nu verkocht worden dan anders ofzo? Dat moet haast wel! Anders koop je 2 voor de prijs van 1, en dan neem je op 1 kaart 2 mensen mee :D

Wat ze beter zouden kunnen doen is alleen 2 mensen op 1 kaart. Anders niet. En dan gewoon minder kaarten verkopen.
basd
Dat is precies wat ik me dus ook afvroeg.. Nou ja, we horen het wel :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 
Privacy Statement