return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 
Hulde voor ID&T! (pg. 6)
View this Thread in Original format
Eye-Riz
quote:
Originally posted by dj_spare
ok de rest heb ik over het hoofd gezien, maar iedereen lijkt wel ineens zo van 'oooh ID&T' terwijl men eerst vrolijk aan het bashen was op ID$T


ja, en daarom is het een goede stunt... ID&T krijgt hun kritiek ook wel te horen. Normaal trokken ze zich daar weinig van aan, waarom ook, ze verdienden bakken met geld. Maar nu zien ze hun kaartverkoop teruggaan, en dan moet je wel iets. ik vind het echt een waanzinnige stunt, omdat het merendeel van het schapenvolk daarmee ook hun mening over ID&T aanpast. Vind het slim bedacht ;)

[edit: het lijkt wel bedacht door een vrouw... meestal zijn alleen vrouwen zo uitgekookt :D]
Teknikol
Toen ik dat stukkie had uitgelezen had ik er aan het eind toch een vieze nasmaak aan overgehouden. Eerst prijzen de spuigaten uit laten lopen om vervolgens lekker quasi empatisch de mensen tegemoet komen. Kan er nix aan doen vinnet gewoon een smerig zaakje. Wel slim gedaan weer natuurlijk.
jp
quote:
Originally posted by Eye-Riz
het lijkt wel bedacht door een vrouw...


Duncan is een paar weken geleden getrouwd :rolleyes:
New Wave
quote:
Originally posted by dj_spare
maar wanneer heb jij nou precies hetzelfde gezegt dan... je zegt alleen dat je het een kutbedrijf vindt... en een positieve draai geven aan iets vind no where near lijken op een 'publiciteitsstunt'... dus verhelder me


Voor velen is het een positief draai aan al het afzetterij wat die gasten doen. Voor mij is het geen positieve draai omdat het gewoon een kutbedrijf is en ze er vast dingen achter zoeken. Die gast is niet dom. Bedrijfs strategie. Alles effe heel lekker sappig maken zodat alle zeikende mensen hun bek houden. Alleen zullen ze straks weer gigantisch door Duncan worden genaait.
En zeg nou zelf, je doet niet zo maar de prijs van een feest halveren. Innercity is altijd een feest geweest die snel was uitverkocht. Dat is opzich al zeer vreemd te noemen. Soms moet je genoegen nemen met minder winst. Volgens mij hebben ze zeer veel goeie zaken gedaan dit jaar en dat kan het dus opvangen. Nu effe heel erg lief en smiegterig de klanten benaderen en alles is weer koek en ei....voor de kudde zeikerds hier in dit land.
TranceFool
quote:
Originally posted by New Wave
Voor velen is het een positief draai aan al het afzetterij wat die gasten doen. Voor mij is het geen positieve draai omdat het gewoon een kutbedrijf is en ze er vast dingen achter zoeken. Die gast is niet dom. Bedrijfs strategie. Alles effe heel lekker sappig maken zodat alle zeikende mensen hun bek houden. Alleen zullen ze straks weer gigantisch door Duncan worden genaait.
En zeg nou zelf, je doet niet zo maar de prijs van een feest halveren. Innercity is altijd een feest geweest die snel was uitverkocht. Dat is opzich al zeer vreemd te noemen. Soms moet je genoegen nemen met minder winst. Volgens mij hebben ze zeer veel goeie zaken gedaan dit jaar en dat kan het dus opvangen. Nu effe heel erg lief en smiegterig de klanten benaderen en alles is weer koek en ei....voor de kudde zeikerds hier in dit land.

pesies! :)
Jappio
quote:
Originally posted by New Wave
Voor velen is het een positief draai aan al het afzetterij wat die gasten doen. Voor mij is het geen positieve draai omdat het gewoon een kutbedrijf is en ze er vast dingen achter zoeken. Die gast is niet dom. Bedrijfs strategie. Alles effe heel lekker sappig maken zodat alle zeikende mensen hun bek houden. Alleen zullen ze straks weer gigantisch door Duncan worden genaait.
En zeg nou zelf, je doet niet zo maar de prijs van een feest halveren. Innercity is altijd een feest geweest die snel was uitverkocht. Dat is opzich al zeer vreemd te noemen. Soms moet je genoegen nemen met minder winst. Volgens mij hebben ze zeer veel goeie zaken gedaan dit jaar en dat kan het dus opvangen. Nu effe heel erg lief en smiegterig de klanten benaderen en alles is weer koek en ei....voor de kudde zeikerds hier in dit land.


Volgens mij bepaal je nog altijd zelf of je een kaartje koopt of niet :rolleyes:

Dat het bedrijfstechnisch een goede stunt is ben ik helemaal met je eens. Maar waarom dan toch negatief benaderen? Ik vind dit bijvoorbeeld een heel stuk beter dan UDC die de helft van zijn kaartjes uitdeelt als het niet uitverkocht raakt. Dat is pas naaierij en smiegterig gedrag naar je klanten toe.
New Wave
quote:
Originally posted by Jappio
Volgens mij bepaal je nog altijd zelf of je een kaartje koopt of niet :rolleyes:

Dat het bedrijfstechnisch een goede stunt is ben ik helemaal met je eens. Maar waarom dan toch negatief benaderen? Ik vind dit bijvoorbeeld een heel stuk beter dan UDC die de helft van zijn kaartjes uitdeelt als het niet uitverkocht raakt. Dat is pas naaierij en smiegterig gedrag naar je klanten toe.


Heb ik gezegt dat mensen niet zelf bepalen of ze een kaartje kopen? daar gaat het niet om dus ga jij nou maar naar het voetballen kijken!
Ik zeg hier hoe ik der over denk. basta. Wat mensen doen moeten ze zelf weten...al kopen ze 100 kaarten dan vind ik het al prima voor hun. gaat er nu om dat ze opeens zo meelevend zijn naar hun publiek doen terwijl ze iedereen 4 jaar lang hebebn uitgemolken. Vieze gore slijmballen zijn het. Net doen of hij nu pas inziet dat die kaartjes zo duur zijn.....Je weet toch donders goed dat hij precies weet wat d e gemiddelde bezoeker uit geeft per feest. Hij weet alles donders goed en daarom vind ik dit te smiegterig....vuile jakhals is het. Hij zit in zijn kantoorje flink hard te lachen omdat iedereen er in trapt. Hij heeft weer iedereen aan zijn hiele hangen....ik haat dat soort mensen.
Passiva
Je bent gewoon jaloers op Duncan :p
SnuggLe
Iets van een andere site (JA ik copy/paste), van iemand die ik altijd supergoed vind schrijven. Name is Badu:

quote:
Gooi ik mijn twee centen er ook maar bij..

Ik lees ontzettend veel reacties op fora die uitgaan van nogal 'slechte intenties' van Duncan Stutterheim en consorten, naar aanleiding van ID&T’s prijsreductie en Stutterheims open brief hier rondom. Voor iemand die bij veel mensen te boek gaat als een 'geldwolf', vind ik dit een knieval voor de bezoeker. In ieder opzicht. Stutterheim steekt inderdaad de hand in eigen boezem. Hij toont de buitenwereld dat ook ID&T als 'grootkapitalist' zich moet verantwoorden voor de sterke prijsstijgingen. Stutterheim stelt zich kwetsbaar op, en weet wat voor hoon hem zal wachten bij de forummers. Stutterheim is iemand die ongenuanceerd is, vaak wispelturig overkomt en over een groot zakelijk instinct beschikt. Controverse omringt hem, en volgens mij vindt hij dat ook wel een lekkere uitgangspositie. Ik ben het in meerdere opzichten keihard oneens met gekozen beleidsnormen, desalniettemin toont hij hier karakter. Deze man heeft ballen.

"Hij doet dit alleen maar, omdat zijn onderneming anders misschien over de kop gaat. Dit is helemaal niet gericht op de consument.” Die woorden van afgunst van mensen is zo typisch Nederlands. Van die lekkere dooddoeners altijd. Als je een onderneming hebt die kan floreren op de hoogconjunctuur, dan doe je dat. Geen enkele onderneming doet dit niet omdat ze zo 'begaan zijn met hun consument, en minder willen verdienen'. Volgens mij zijn we een van de weinige volken in de wereld die zich zo op kunnen winden over het succes van een ander. Altijd maar op het negatieve, want dat bekt zo lekker. Dat ID&T productietechnisch de absolute top is in Nederland gaat het ene oor in, en het andere uit. ID&T geeft geen feesten voor housepuristen en mensen die in kleine fabriekshallen met een stroboscoop willen spacen op drie pillen. Betreurenswaardig ook dat de mensen die vaak het hardst schreeuwen, wel vooraan staan als het er op aan komt om de Heras-hekjes te passeren en zich te laten visiteren door de jongens en meisjes van de beveiliging.

Het ging lange tijd goed in Nederland. Met de komst van de euro is dat in een neerwaartse spiraal geraakt. Door die hoogconjunctuur stijgen de kosten namelijk in gelijke tred. De winstmarge op een feest is absoluut niet groter geworden. Ik kan hier Stutterheim's hele betoog gaan overtypen, maar hij heeft gewoon gelijk. Er is een kentering, en dat is alleen maar goed. Bij teruggang in de economie past namelijk een prijsaanpassing. Niet alleen in de entertainmentindustrie, maar ook in alle andere financiële takken. Kijk naar de prijzenoorlog in de supermarkt, de machtspositie van Horeca Nederland die af lijkt te brokkelen en het doorbreken van kartels. Mensen komen in opstand. De macht van de consument is onverbiddelijk, ook voor ID&T. Voor sommigen komt de prijsreductie te laat; laten we het er op houden dat de prijsreductie in ieder geval een zegen is op dit tijdstip. ID&T zag zich financieel genoodzaakt aan de bel te trekken. Zou jij het eerder doen als je daarvoor nog wel je geld kon verdienen?

Het is begrijpelijk dat ID&T als marktleider altijd een sturende rol heeft voor de markt en van grote invloed is op de ontwikkelingen in de Nederlandse dance- en entertainmentindustrie. Ook de concurrentie zal met een scheef oog kijken naar hetgeen ID&T op dit moment doet. Naar mijn idee staan we op een keerpunt; bij deze tijd past een bescheidener feestklimaat. Het is een beetje de engelse dance-situatie van twee jaar geleden toen de meeste massaclubs over de kop gingen. Mensen hadden er genoeg van, en hetzelfde staat te gebeuren met de Nederlandse dancescene als er niet ingegrepen wordt. Ik verwacht volgend jaar een teruggang van het aantal evenementen. De showelementen zullen wel minder worden, en het aantal DJ’s gereduceerd. Roger Sanchez en Erick Morillo zijn gerespecteerde namen, maar vragen wel 20000 dollar voor een paar uur. Een kaartje voor grote dance-evenementen zal in 2005 naar 35 euro gaan ofzo? Gouden tijden voor je portemonnee. Grote kans dat we Sanchez en Morillo dan niet terugzien. Kruip ik wel weer in dat donkere hol met die stroboscoop. De gemiddelde bezoeker van een dance-evenement zal er niet om malen. Die zijn maar wat blij met Stutterheim's actie..

Jammer dat de kaart-weggeef-praktijken rondom Dancevalley Winter Edition buiten beschouwing blijven bij de critici, of oogluikend worden 'toegestaan' door het publiek. Gratis is immers veel leuker dan twee voor de prijs van een. Ik zou me toch flink in mijn achterwerk gefriemeld voelen als ik merkte dat duizenden mensen om mij heen staan te gapen omdat ze toch 'gratis effe dit feestje meepikken'. Ben ook benieuwd wat MOJO, UDC, Ticketbox en andere belanghebbenden hier mee gaan doen.

Het zijn gouden tijden: voor de portemonnee, en voor de online housecommunities. En dat allemaal dankzij 'geldwolf' Stutterheim. Wie had dat ooit kunnen denken...


Zeer net stuk, as always!
Remy D
pfff wat een hoop tekst, dat ga ik echt niet lezen. :nervous:

New Wave
quote:
Originally posted by Passiva
Je bent gewoon jaloers op Duncan :p


Nee ik ben niet jaloers op naaiers, uitmelkers, mensen die zich puberaal opstellen als ze kritiek krijgen en die uitgekotst worden door andere.
SnuggLe
quote:
Originally posted by Remy D
pfff wat een hoop tekst, dat ga ik echt niet lezen. :nervous:


Kan jij lezen dan??? :eek: :eek:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 
Privacy Statement