|
Hårprodukter, hjälp!
|
View this Thread in Original format
| trancedanne |
Okej, detta är en liten annorlunda disskution kanske men behöver hjälp att hitta något till mitt tjocka hår. Har provat de flesta vaxer till uppemot 150 kr utan att det funkat ett skit. =/ Det bara tårkar ur och blir kladdigt efter ett tag =O
Kommer nog prova gele eller något nästa gång, någon som kan rekommendera något? Vad använder ni? eller någon affär man ska gå till i sthlm området eller vad som helst =O. Har otroligt jävla tjockt hår, frisörens sax gick nästan sönder sist jag klippte mig.
Hoppas det finns någon hårexpert med oss i forumet =O För är så jävla trött på mitt affro hår nu :@ |
|
|
| Laszlo |
| Gå in på en frisörsalong och fråga - de brukar kunna veta lite mer om sånt.... |
|
|
| n0bben- |
jag tycker frisörer över lag har sämre grejor, vad jag testat hittills. deras produkter är säkert "bättre" för håret, men biligt vax på Åhlens tycker jag är bättre än de finare grejorna frisörerna har. dax vax röd. :-P
kan vara skit, kan också vara skitbra. det beror helt på hur du använder det. |
|
|
| Snakebyte |
| Det finns en produkt som reder ut håret. Min tjej använder det, det heter SUNSILK Aloe Serum. Den e skitbra! Testa den, kostar inte många tior heller. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by n0bben-
jag tycker frisörer över lag har sämre grejor, vad jag testat hittills. deras produkter är säkert "bättre" för håret, men biligt vax på Åhlens tycker jag är bättre än de finare grejorna frisörerna har. dax vax röd. :-P
kan vara skit, kan också vara skitbra. det beror helt på hur du använder det. |
dax vax: kan vara skit, kan inte vara skitbra.. hehe
använder du daxvax hela tiden så förstör du ditt hår... visst om du använder det nån enstaka gång som typ om du skulle gå ut o festa eller nått så gör det la inte så mycket...
men använder man det dagligen så förstörs håret pga att porerna täpps till typ och inte kan andas och skit.. så inget bra....
finns t.om. flera frisörer som inte klipper folk som använder dax vax pga att det förstör saxarna...
men iallafall... gå till nån riktig frisör och kolla med dem.. och säg att du verkligen har problem och vad du vill göra med håret så borde dem kunna hjälpa dig... kassa frisörer annars :p
men som snakebyte sa... finns produkter som reder ut håret... finns produkter som gör det rakare istället.. typ som när man rakpermanentar sig.. men kan ju vara lite problem om man har lite kortare hår och göra det.... finns produkter för det mesta liksom :p |
|
|
| Dioxys |
| jo, det går ju inte bort förens en veckas intensiv tvätt av håret heller :/ och det blir bara fettigt... |
|
|
| lonne |
Jag har också ganska tjockt hår, visserligen snudd på axel långt. Har precis som du provat en hel del olika produkter med blandade reslutat.
För tillfället använder jag en produkt som heter Di:FM-D:struct, vattenlösligt och räcker länge.( använder väldigt lite )
Pris:229:- Låter ganska mkt, men jag klarar mig 4-5 mån på en burk.
Lycka till. |
|
|
| RebeL9 |
min frisör blir alltid lika galen när jag berättar att jag anvädner Dax Wax =)
Men vafan ingen annan vax är ju så tålig som den |
|
|
| SWE_TRANCE |
Asså, Dax Vax är den sämsta skiten jag någonsin haft i skallen :eek:
Man känner ju sig misshandlad däruppe efter 10h med sånt i håret.
Just nu använder jag Maria Nila vax. Vattenlösligt och funkar kanonbra!
Men som många skriver, snacka med din barberare (fränt ord) så fixar han det åt dig :) |
|
|
| Snakebyte |
| Sunsilk är inget vax...det känns som hårbalsam, och det tvättas ur utan problem...jag har själv lite yvigt hår och använder det ibland, när håret växt lite för mycket. Rekomenderas starkt! |
|
|
| keddo |
| jo har samma problem asså, mitt hår kan bli helt otroligt stort om jag inte har någon grucka i (grucka = hårprodukt). Brukar köra i en halv tub hårgel typ (max hold) så håller sig håret på plats men bara för en kväll dock, och det blir jävligt annourlunda resultat varje gång. Ibland skitbra, ibland riktigt sunkigt. Fy fan för krulligt, tjockt hår! :whip: |
|
|
| Aendy |
| Åhh, herregud, när blev det Queer eye for the straight guy av Sweta? Tur att man inte behöver bekymra sig över sådant... finns ju hårband om håret kommer i ögonen... |
|
|
|
|