|
Ministry of Sound på Slagthuset i Maj (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| keddo |
| :nervous: med tanke på Laszlos bild av festen är jag glad att jag inte åkte ... yeye blir kent den kommande helgen istället |
|
|
| SteveTranz4ever |
Oj vilken vändning och vilken syn på våra Svenska flickor ni har då...
Ska man tala generellt om flickor så är det Svenska isf som är oslagbara...
// Gamle räven har talat.
Måste fråga om det är nån som sitter på ADSL och kikat på Stonefields bilder på Liquidsunset ? |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Måste fråga om det är nån som sitter på ADSL och kikat på Stonefields bilder på Liquidsunset ? |
Yes...
300 - 450k stora för en 720x479 bild är vad jag kallar dållligt komprimerad... :whip:
dem ska vara max 50k ;) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by anuga
Yes...
300 - 450k stora för en 720x479 bild är vad jag kallar dållligt komprimerad... :whip:
dem ska vara max 50k ;) |
Jo det är fler med adsl som haft lite problem, det är så att han inte vill fingra på kvalliteten på sina bilder men 0,5Mb är overkill tyvärr... Ska ta upp detta med han. |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jo det är fler med adsl som haft lite problem, det är så att han inte vill fingra på kvalliteten på sina bilder men 0,5Mb är overkill tyvärr... Ska ta upp detta med han. |
Det går utan problem att få ner bilderna till 150-200 KB utan att det för ögat blir märkbart sämre kvalité de....visst kan du se uns av skillnad om du jämför utgångsbilden mot den komprimerade, men utan den okomprimerade som referens så lär det inte finnas någon som lägger märke till något... |
|
|
| Laszlo |
Originalbilderna approx 430 resp 330 K:


Komrpimerade: 80 resp 60 K...någon som får migrän av skillnaden?

 |
|
|
| jofawe |
| men vi med 10mbit då? :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
men vi med 10mbit då? :) |
Tyvärr är alla inte lika lyckligt lottade som du och jag och bor i Växjö där alla kan få 10mbit .. :) |
|
|
| ice_key |
| vi med 24Mbit då ? :D :D |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by ice_key
vi med 24Mbit då ? :D :D |
ni har ju bara 1mbit uppströms :P |
|
|
| anuga |
| quote: | Originally posted by jofawe
ni har ju bara 1mbit uppströms :P |
ummm, inte alla :p sitter med 24/10 :p hemma, 1000/1000 snart, när de börjar testerna :D
Laszlo, ingen märkbar skillnad :) bara runt Runaway ;) |
|
|
| ice_key |
| quote: | Originally posted by jofawe
ni har ju bara 1mbit uppströms :P |
And theeeeeeeeeen?
Tror du ska läsa på lite mera ;)
1Mbit upströms räcker låååååååååååååååååååångt :)
kör hubb o www server med mina 1Mbit upp :) |
|
|
|
|