return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 
Staking (pg. 4)
View this Thread in Original format
Kaidreas
^gaat gij al werken push?

drastisch verlengen.. mja leider nicht.


met jobs creëren had ik het in een ruime zin. tuurlijk kunnen ze daar veel aan doen, ze kunnen niet alleen ambtenaren jobs maken. sn brussels airlines? is toch gelinkt aan de overheid dacht ik. en ze kunnen andere bedrijven naar hier lokken door: wetten en regels wat aan te passen.

heb jij nog een grootvader hoe oud is die? 60-70 jaar? 65 ligt al vreed dicht bij de 70 en ik kan u zeggen dat heb ge niet veel energie meer om te gaan werken van 8-17 uur ze.
Push2005
Het is gewoon omdat de mensen gewend zijn van zo "weinig" te moeten werken dat ze klagen als er daar veranderingen in komen.
Wij hebben een torenhoge staatschuld, onze sociale zekerheid staat op een zeer wankele toestand als we zo voortdoen (ze stort zelfs in binnen tientallen jaren); en de enigste oplossing is langer gaan werken.
In frankrijk en duitsland werken ze ook langer hoor. En van brugpensioen is er amper sprake.

en of ik al werk of niet is irrelevant; mijn ouders werken hard en die delen dat standpunt ook. En als de jongere generatie niet volledig de dupe wil zijn van wat er zich nu afspeelt, laat de ouderen dan toch maar ook een tandje bijsteken.
Kaidreas
das wel relevant. werken is nog altijd iets anders dan studeren.
en kom nu niet af met whooooaaaa en das nie waar, en ge moet het niet onderschatten! ik ben ook gaan studeren ze. hoe lang leeft een mens gemiddeld? 80 jaar? ik wil u dan wel zien werken op u 70 jaar. als ge nog recht kunt blijven staan.
anyways ik zie het anders, en ik heb er zeker geen goesting in om te werken tot pietje de dood me komt halen.
wete de rijken alleen kunnen dan stoppen met werken van hun 40ste.
kent ge de film daens.. 100 jaar verder ongeveer? en er is nog geen reet veranderd
Push2005
quote:
Originally posted by Kaidreas
wete de rijken alleen kunnen dan stoppen met werken van hun 40ste.
kent ge de film daens.. 100 jaar verder ongeveer? en er is nog geen reet veranderd


Lol, nu stel je het toch wel extreem...
Er is zeer veel veranderd; en arbeiders hebben veel gekregen om hun werkomstandigheden te optimaliseren. Ook ziekteverzekeringen enzo staan in dit land erg hoog... Wil je het zo houden ? Laten we dan allen werken tot ons 60ste.

Je kunt toch niet verwachten dat je de eerste 25 jaar (als je studeert) op kosten van de staat leeft; daarna maar 25 jaar gaat werken, om vervolgens weer 25 jaar pensioen van de staat te trekken (ik citeer mijn prof economie vandaag)... dan doe je niets terug voor de staat.

En wat die rijken betreft; laat me niet lachen hé. Als ge het hebt over rijken die niets moeten doen dan heb je het over een marginale minderheid; zeker wat België betreft. Andere mensen die hun brood goed verdienen hebben dat veelal te danken een hard werk en vooral aan initiatiefneming en risico's pakken. En die gaan ook maar op pensioen na hun 55 à 60ste. Ik heb veel respect voor zo'n mensen.
Bertn
Face it, als we niet met zijn allen langer gaan werken, dan gaat onze welvaartsstaat eraan. Zo simpel is dat, en verder moeten daar niet al teveel woorden aan vuil gemaakt worden.

Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken.



Trouwens: abvv die staakt, allemaal goed en wel, maar ik vind het ronduit SCHANDALIG dat mensen die wél wilden gaan werken belemmerd werden door de blokkages. Mensen die dringend op hun werk moesten zijn werden gewoon de toegang ontzegd. Dat is gewooon verzuim van het basisrecht van elke Belg, nl. het recht op arbeid, zoals in de Grondwet staat.
Daarom ben ik blij dat sommige vervelende saboteurs omvergereden zijn - en nu in het ziekenhuis liggen - door mensen die echt naar hun werk wilden maar niet mochten doorrijden. Net goed:o
djcresto
Mensen vergeten ook blijkbaar snel dat de wettige pensioenleeftijd op 60 ligt voor vrouwen en op 65 voor mannen. En zoals het nu zit wordt brugpensioen imo te pas en te onpas gebruikt.

En eerlijk gezegd als wij later zelf een goe pensioen willen hebben dan zal daar zeker iets tegenover moeten staan. Kzie me ook niet werken tot men 65 maar het kan nie anders zeker?
Synthesia
quote:
Originally posted by Bertn
Trouwens: abvv die staakt, allemaal goed en wel, maar ik vind het ronduit SCHANDALIG dat mensen die wél wilden gaan werken belemmerd werden door de blokkages. Mensen die dringend op hun werk moesten zijn werden gewoon de toegang ontzegd. Dat is gewooon verzuim van het basisrecht van elke Belg, nl. het recht op arbeid, zoals in de Grondwet staat.
Daarom ben ik blij dat sommige vervelende saboteurs omvergereden zijn - en nu in het ziekenhuis liggen - door mensen die echt naar hun werk wilden maar niet mochten doorrijden. Net goed:o



Volledig mee eens, ze stellen zichzelf boven de wet.

Wat betreft die staking en de vragen van de vakbonden in't algemeen, ben er niet echt altijd een voorstander van. Deze ingesteldheid zal vroeg of laat de competiviteit van ons land alsmaar verslechten. Er komen alsmaar meer sluitingen van bedrijven, meer faillisementen, meer delocalisatie,...

er word zo vaak geklaagd van te veel te moeten werken, te weinig geld,...en dan stellen ze zich de vraag waarom er zoveel Marokannen en Polen hier werken en "hun jobs stelen".
Dark Apostle
quote:
Originally posted by Bertn

Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken.


Allemaal goed en wel, maar ik wil iedereen dat hier wel met evenveel goesting zien doen tegen dan.

Het is een feit dat we langer moeten werken, maar voor de meeste onder ons is dat nog het aanpassen waard, maar iemand die uitkeek om tss de 5 en 6 jaar op brugpensioen te kunnen en miss mag gaan slikken dat hij/zij 10 of 15 jaar nog mag werken is nog net iets anders.

En heel het ABVV staakt en de rest niet kwam bij mij eerder over als "wie schijt op wie"-situatie. Vakbonden mogen eens dringend gaan leren om samen te werken ipv altijd te willen bewijzen wie heet grootste gelijk heeft.

En de problematiek ivm het pensioen tekort is al iets dat al jaren geleden gekend was, maar nu schieten de vakbonden en regering pas in gang, zo iets typisch voor België (miss West-Europa int algemeen)
djcresto
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Allemaal goed en wel, maar ik wil iedereen dat hier wel met evenveel goesting zien doen tegen dan.


Ik werk nu 3 jaar en volgens mij ga ik elke dag zeker niet met meer goesting werken dan ne 55-jarige ze :p (En ik heb dan nog een heel goe werk)
Kaidreas
quote:
Originally posted by Bertn
Ik ben voorstaander van het 40-jarenplan: iedereen 40 jaar gaan werken. Dus arbeiders die op hun 19de al beginnen mogen eerder stoppen dan studenten die pas op hun 22ste beginnen werken.



geweldig plan! :rolleyes:
dan moet ik ook stoppen met avondschool want ik wil binnen enkele jaren terug hogeschool volgen. damn als ik het dan wat lang trek heb ik tegen men 100 ste verjaardag nog niet gedaan met werken.

@push: wat ik bedoelde met de film daens: de kloof tussen rijk en arm wordt groter---> beste voorbeeld op moment Amerika.
anyways ik denk dat er betere manieren zijn dan de werkduur te verlengen zoals ik al zei belgie moet de bedrijven aantrekken. en meer controles uitvoeren op wasted money ge kunt te gemakkelijk dop trekken en te gemakkelijk geld krijgen van het ocmw. er leven te veel mensen op de kap van de overheid en ze doen er niets voor terug.

Dark Apostle
ik denk dat als de treinen en bussen niet mee hadden gestaakt er heel wat minder mensen hadden gezaagd. Sommige onder ons hebben namelijk om eerlijk te zijn een beetje kunnen profiteren van een lang weekend.

Ik besef uiteraard wel, dat het voor een arbeiderke als kik geen loon die dag betekent, maar kzal nog genoeg dagen kunnen gaan zwoegen de rest van mijn leven :D
djcresto
quote:
Originally posted by Dark Apostle
ik denk dat als de treinen en bussen niet mee hadden gestaakt er heel wat minder mensen hadden gezaagd. Sommige onder ons hebben namelijk om eerlijk te zijn een beetje kunnen profiteren van een lang weekend.


Ik heb zeker genoten van mijn lang weekend. Maar als het enigszins kan kies ik mijn verlofdagen toch liever zelf. Zeker als je er maar 20 op een jaar hebt.:D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 
Privacy Statement