|
Staking (pg. 8)
|
View this Thread in Original format
| New Wave |
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
ze hebben toch gelijk vind ik
de regering heeft x aantal jaren geleden het brugpensioen vervroegd in ruil voor een loonsvermindering en nu zouden ze net die vervroeging wegpakken ... |
En tegenwoordig moet je bijna een moord plegen voor een loonsverhoging. Zo zie je maar dat je gigantisch genaait wordt.
Als je nog jong bent heb je nog niet zo veel met dit soort dingen te maken. Maar dat komt allemaal nog wel. Ook voor mij.
Bij ons willen ze dat er tot de 65 wordt doorgewerkt. Dan zit je al bijna in het bejaardentehuis. Je hebt je leven hard gewerkt maar daarna lekker chillen voordat je in je kist ligt is er niet meer bij. |
|
|
| diddi |
Dat van dat werk afnemen is dikke zever. Precies of we het werkloosheidsprobleem gaan oplossen door iedereen op 50 op pensioen te sturen. Seniors hebben nu eenmaal meer ervaring en in sommige beroepen heb je die ervaring nu eenmaal nodig. Neen, nu gaat ge zeggen: we zetten een junior naast die senior, en dan kan die na x jaar dat werk overnemen!" Lolz, de WG gaan er dan 2 moeten betalen.
En wat dat management betreft : ook dikke zever. Ik zit hier dagelijks tussen managers. Die mannen werken 12 uur per dag, zonder daarvoor meer betaald te worden. En ik kan u verzekeren, hier zijn arbeiders van mijn leeftijd die er meer verdienen dan ik. Hoort ge die managers daarover klagen? Denkt ge dat die mensen niet liever vroeger naar huis gaan?
En als ge dan toch zo jaloers zijt op "die managers", ga terug naar school en school u bij. Niets houdt u tegen... "Ama nee, da gaat niet, dan moet ik meer werken..." Of nog beter: wordt zelfstandige, dan moet ge ni meer zeveren, dan zult ge ne keer zelf aan den andere kant staan. Ik wil u dan wel eens zien tijdens een staking.
Neen, we moeten iedereen op 50 op pensioen sturen en wij, de jeugd, zullen ervoor wel werken en later op ons 65e niets meer kunnen genieten.
Be realistic...
En als die stakers nu beginnen zagen over hun pensioen, dan hadden beter eens kunnen nadenken vooraleer ze in het stemhokje stonden.
en als ge "genaait" wordt, ga dan werken waar ze niet kunnen "naaien"
:p |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by New Wave
"protesteren tegen een verhoging van de leeftijd voor vervroegde pensionering tot zestig jaar."
In nederland precies hetzelfde. Werknemers met een extreem zwaar beroep opeens een aantal jaar langer door laten werken is beslist geen kattepis. Op je 55 ben je al niet zo fit meer. Zo is het bij ons ook gegaan vorig jaar. Snap natuurlijk wel dat iedereen langer moet werken. Maar omdat je oudere langer laat door werken is er minder plek voor 'jong-volk'. Dat gaat ook ten koste van het onderwijs. Als iemand van school komt en er is geen plek dan zal hij ander werk moeten gaan zoeken. Zo gaat kennis verloren. Ze kunnen beter investeren in de toekomst en wat meer aan pensioenen uitgeven. De lonen van jonge werknemers zijn beduidend lager dan de senior werknemers. Maargoed, ik zal er wel geen verstand van hebben. :) |
mar zo werkt het pensioenstelsel bij ons niet he. het stelsel is iets onafhankelijk, en het wordt gefinancierd door de werkenden. maar met de vergrijzing zijn er meer en meer mensen die 30 jaar van hun dik pensioen knn genieten, terwijl daar eigenlijk geen geld voor is. ergens is dat gewoon niet fair. Als het zo doorgaat zijn er meer pensioentrekkenden dan werkenden in ons land, en de regering kan dat verschil in de pensioenkas niet bijhouden hoor.
En kom nu niet af met voorstellen als het zilverfonds of zo, want dat is duidelijjk niks geworden he.
Nee, er bestaat maar 1 oplossing: langer gaan werken, allemaal. Het sociale zekerheidsstelsel zoals we dat nu kennen was heel hip en goed in de jaren 40, maar nu is het jammergenoeg verouderd en zitten we ermee. want het geld is op. |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Bertn
mar zo werkt het pensioenstelsel bij ons niet he. het stelsel is iets onafhankelijk, en het wordt gefinancierd door de werkenden. maar met de vergrijzing zijn er meer en meer mensen die 30 jaar van hun dik pensioen knn genieten, terwijl daar eigenlijk geen geld voor is. ergens is dat gewoon niet fair. Als het zo doorgaat zijn er meer pensioentrekkenden dan werkenden in ons land, en de regering kan dat verschil in de pensioenkas niet bijhouden hoor.
En kom nu niet af met voorstellen als het zilverfonds of zo, want dat is duidelijjk niks geworden he.
Nee, er bestaat maar 1 oplossing: langer gaan werken, allemaal. Het sociale zekerheidsstelsel zoals we dat nu kennen was heel hip en goed in de jaren 40, maar nu is het jammergenoeg verouderd en zitten we ermee. want het geld is op. |
voila...
wie nu betoogt, betoogt tegen de jongeren onder ons |
|
|
| Xilver |
En om het allemaal nog wat kracht bij te zetten:
Staken is voor janetten! |
|
|
| New Wave |
| quote: | Originally posted by diddi
Dat van dat werk afnemen is dikke zever. Precies of we het werkloosheidsprobleem gaan oplossen door iedereen op 50 op pensioen te sturen. Seniors hebben nu eenmaal meer ervaring en in sommige beroepen heb je die ervaring nu eenmaal nodig. Neen, nu gaat ge zeggen: we zetten een junior naast die senior, en dan kan die na x jaar dat werk overnemen!" Lolz, de WG gaan er dan 2 moeten betalen. |
Jij trekt het nu weer iets in het extreme. Ik zeg niets over leeftijd van 50 jaar. Zeg ook niet dat alle senioren er uit gewerkt moeten worden. Dan moet er inderdaad maar voor 2 betaald worden. dat heet investeren. Dat zit blijkbaar niet in jouw manier van zaken doen. Er blijven altijd senior mensen, er is er niet 1.
| quote: | Originally posted by diddi
En wat dat management betreft : ook dikke zever. Ik zit hier dagelijks tussen managers. Die mannen werken 12 uur per dag, zonder daarvoor meer betaald te worden. En ik kan u verzekeren, hier zijn arbeiders van mijn leeftijd die er meer verdienen dan ik. Hoort ge die managers daarover klagen? Denkt ge dat die mensen niet liever vroeger naar huis gaan? |
Ik heb niet gezegt dat een manager niet werkt, het ging er mij om dat mensen beslissen en dat je het daar mee moet doen. Dan kan je naar de vakbond stappen. Ben geen n00ob in het bedrijfsleven hoor knullie. Je interpreteerd mijn hele tekst verkeerd knul.
| quote: | Originally posted by diddi
En als ge dan toch zo jaloers zijt op "die managers", ga terug naar school en school u bij. Niets houdt u tegen... "Ama nee, da gaat niet, dan moet ik meer werken..." Of nog beter: wordt zelfstandige, dan moet ge ni meer zeveren, dan zult ge ne keer zelf aan den andere kant staan. Ik wil u dan wel eens zien tijdens een staking.
|
Ik ben niet jaloers op managers, sterker nog, ik zou nooit een manager willen worden. zeker niet in mijn vakgebied. Snap niet waar je die conclusie van daan haald.
Naar school gaan zal ik nooit meer doen, ik heb namelijk mijn droombaan al.
Als het nodig is om te gaan staken dan zal ik dat zeker doen. En nu doe je enkel 'blablabla' maar ik zie jou ook wel een keer met een bordje tussen duizenden mensen staan. Allemaal stoere praatjes van jullie maar als jullie er zelf mee geconfronteerd worden dan hebben jullie wel hulp nodig van andere. Want door die paar jaar langer werken zal het heus niet oplossen. Sterker nog, het zal allemaal erger worden. |
|
|
| Antony |
| quote: | Originally posted by Xilver
En om het allemaal nog wat kracht bij te zetten:
Staken is voor janetten! |
groot gelijk :p |
|
|
| New Wave |
Allemaal stoere praatjes!!
Ik zal jullie uitlachen als je zelf op zo'n groot plein staat. Dan heb ik zeker geen medelij met jullie. :) Over 30 jaar :p haal ik deze topic weer naar boven en dan zullen w ehet wel zien. :p
Jullie zijn allemaal van die 'janetjes'. :p |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by Gladius
pfff vanuit schoten?? kidding me right?! =) de fiets op man, met dit weer & muziekje, prachtig! |
Ik zit in Wilrijk jom, das een uur heen en een uur terug. Echt geen zin om 2 uur op ne velo te zitten en bezweet aan te komen in de les, voor amper anderhalf uurke les. :) |
|
|
| diddi |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik zit in Wilrijk jom, das een uur heen en een uur terug. Echt geen zin om 2 uur op ne velo te zitten en bezweet aan te komen in de les, voor amper anderhalf uurke les. :) |
Da was toch een belangrijke les? Niet? :D |
|
|
| Jasperovitsj |
| Belangrijk in die zin dat ze vandaag de papervoorstellen ging overlopen en becommentariëren. Maar aangezien ik absoluut niet de enige ben die met de bus moet komen zal er sowieso nie veel volk in de les zitten. Dus ik neem aan dat ze die besprekingen tot volgende week zal uitstellen. :) |
|
|
| djcresto |
| in duitsland willen ze de mensen zelfs laten werken tot hun 67 |
|
|
|
|