return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 
Staking (pg. 7)
View this Thread in Original format
Bertn
quote:
Originally posted by diddi
ben eens benieuwd om ons Verhofstadtje kan stand houden...

allé, kzie er weer naar uit, naar die staking :whip:


ik hoop ten stelligste dat verhofstadt geen millimeter wijjkt!!

We gaan allemaal langer moeten werken!!! Daartegen staken is kortzichtig, dom, lomp en onnozel. Als ge nog ni doorhebt dat als ge nu staakt ge daarmee de belgische economie weer een deuk geeft, én dat de toekomst van de welvaartsstaat in het gedrang komt als we niet met zijn allen langer gaan werken, wel dan zijt ge ne echte debiel.

edit: ik richtte me in deze post naar al die vakbondmongolen, en niet naar diddi persoonlijk of zo he:)
Jasperovitsj
Geen bussen naar mijn campus vandaag, dus weeral belangrijke les gemist :rolleyes: :whip:
djcresto
Op de trein was het heel rustig. En J, ik heb hier in Antwerpen toch ook al bussen zien rijden. Maarja staking op zich is nogal verspreid.

Vind trouwens dat iedereen die staakt vandaag in Brussel aant betogen moet zijn.
Jasperovitsj
Op de website van De Lijn stond dat alle bussen naar mijn campus volledig niet rijden. Zelfs bussen van Schoten naar Antwerpen zijn ernstig verstoord, dus ik ga toch maar niet het risico lopen om moeizaam naar Antwerpen te geraken, niet naar school kunnen en dan nog vastzitten in 't Stad ook. :)

Dus ik kruip maar eens terug in m'n bedje :toothless
pooley
12 minuten van thuis tot aan men werk.
Joy :))
Gladius
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Geen bussen naar mijn campus vandaag, dus weeral belangrijke les gemist :rolleyes: :whip:

pfff vanuit schoten?? kidding me right?! =) de fiets op man, met dit weer & muziekje, prachtig!
diddi
quote:
Originally posted by djcresto
maw wil de nmbs nu nie staken omdat er derna misschien nog stakingen bij de nmbs zullen komen en het anders toch een beetje veel zou worden.


ma nee gij, die rijden gewoon om de stakers in Brussel te krijgen!

quote:
ik hoop ten stelligste dat verhofstadt geen millimeter wijjkt!!

We gaan allemaal langer moeten werken!!! Daartegen staken is kortzichtig, dom, lomp en onnozel. Als ge nog ni doorhebt dat als ge nu staakt ge daarmee de belgische economie weer een deuk geeft, én dat de toekomst van de welvaartsstaat in het gedrang komt als we niet met zijn allen langer gaan werken, wel dan zijt ge ne echte debiel.

edit: ik richtte me in deze post naar al die vakbondmongolen, en niet naar diddi persoonlijk of zo he


Ik ben volledig eens met uw stelling... Tis trouwens héél rustig hier in Brussel, geen verkeer. Op 15 minuten was ik op mijn werk! Nog meer van die stakingen aub... :tongue2
New Wave
Jullie zijn ook een stelletje communisten he!!!
Laat je horen! Economie zal in 1 dag niet vergaan......
Ze zullen er wel een gigantisch goed reden voor hebben. Wat ik al eerder zei, als je zelf op het punt komt om te 'moeten' staken dan doe je het ook. Dus zit niet te zeveren dat ze dom bezig zijn! Je denkt enkel maar aan de economie maar de economie draait op mensen. En als die mensen worden genaait dan moet er actie komen! Weet niet of je een vaste baan hebt maar managers en politiek beslissen maar en vullen hun zakken. verder heb je er maar naar te luisteren. Haal dat bord voor je kop weg kerel.
Xilver
Ze staken voor een belachelijke reden. Ik staak niet, en ze moeten de mensen die hun daar geen reet van aantrekken ook niet in de weg staan om zelf wel te werken.

Werkschuw vakbondstuig godverdomme.
Bertn
quote:
Originally posted by New Wave
Jullie zijn ook een stelletje communisten he!!!
Laat je horen! Economie zal in 1 dag niet vergaan......
Ze zullen er wel een gigantisch goed reden voor hebben. Wat ik al eerder zei, als je zelf op het punt komt om te 'moeten' staken dan doe je het ook. Dus zit niet te zeveren dat ze dom bezig zijn! Je denkt enkel maar aan de economie maar de economie draait op mensen. En als die mensen worden genaait dan moet er actie komen! Weet niet of je een vaste baan hebt maar managers en politiek beslissen maar en vullen hun zakken. verder heb je er maar naar te luisteren. Haal dat bord voor je kop weg kerel.



met alle respect hoor new wave, maar over deze zaak kent ge ni genoeg achtergrond om zomaar een mening te kunnen geven.

belgie zit anders in mekaar dan holland he. de staking is enorm stom en kortzichtig. het pensioenstelsel in belgie is nu eenmaal anders dan in nederland. als niemand nog zal werken is er binnenkort gn geld meer om onze pensioenen in de toekomst te betalen.
de regering kan het niet betalen, belgie is nog steeds een failliet land met torenhoge staatsschulden. dus van de begroting gaan we het niet halen.

The_G0dfather
ze hebben toch gelijk vind ik

de regering heeft x aantal jaren geleden het brugpensioen vervroegd in ruil voor een loonsvermindering en nu zouden ze net die vervroeging wegpakken ...
New Wave
quote:
Originally posted by Bertn
met alle respect hoor new wave, maar over deze zaak kent ge ni genoeg achtergrond om zomaar een mening te kunnen geven.

belgie zit anders in mekaar dan holland he. de staking is enorm stom en kortzichtig. het pensioenstelsel in belgie is nu eenmaal anders dan in nederland. als niemand nog zal werken is er binnenkort gn geld meer om onze pensioenen in de toekomst te betalen.
de regering kan het niet betalen, belgie is nog steeds een failliet land met torenhoge staatsschulden. dus van de begroting gaan we het niet halen.


"protesteren tegen een verhoging van de leeftijd voor vervroegde pensionering tot zestig jaar."

In nederland precies hetzelfde. Werknemers met een extreem zwaar beroep opeens een aantal jaar langer door laten werken is beslist geen kattepis. Op je 55 ben je al niet zo fit meer. Zo is het bij ons ook gegaan vorig jaar. Snap natuurlijk wel dat iedereen langer moet werken. Maar omdat je oudere langer laat door werken is er minder plek voor 'jong-volk'. Dat gaat ook ten koste van het onderwijs. Als iemand van school komt en er is geen plek dan zal hij ander werk moeten gaan zoeken. Zo gaat kennis verloren. Ze kunnen beter investeren in de toekomst en wat meer aan pensioenen uitgeven. De lonen van jonge werknemers zijn beduidend lager dan de senior werknemers. Maargoed, ik zal er wel geen verstand van hebben. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 
Privacy Statement