|
Yttrandefrihet vs. religion (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
| quote: | Originally posted by ArcticBeach
jovars, snart börjar väl nån självmordsvåg här uppe oxå, jävla idioter, och folk undrar varför så många ogillar muslimer :whip: |
extremister, inte muslimer!
jag vet inte hur många muslimer det finns världen över (rebel har nog rätt bra koll och kan fylla i misstänker jag) men jag kan nog iaf säga att dom är många många miljoner utan att överdriva.
Att dra alla dom över samma kant och kalla dom för terrorister och självmordsbombare är bara att dumförklara sig själv.
Glöm inte att Islam och Kristendomen har samma grund, vad jag förstått det så är många saker fortfarande väldigt lika. |
|
|
| Aendy |
jovars, snart börjar väl nån självmordsvåg här uppe oxå, jävla idioter, och folk undrar varför så många ogillar muslimer :whip: |
ArcticBeach, med ditt resonemang så borde det vara så att om du är döpt genom svenska kyrkan bör du ju även äga en vit huva, eller?
Jag har sagt det förr och säger det igen: Muslimska extremister är till Islam vad Ku Klux Klan är till kristendomen. |
|
|
| ArcticBeach |
| quote: | Originally posted by Aendy
ArcticBeach, med ditt resonemang så borde det vara så att om du är döpt genom svenska kyrkan bör du ju även äga en vit huva, eller? |
haha vafan fick du det ifrån, lite väl långsökt
får väl be om ursäkt för att man inte skrev EXTREMISTER då, men för att va helt ärligt så har jag inget till övers för islam :nervous: |
|
|
| Aendy |
haha vafan fick du det ifrån, lite väl långsökt
får väl be om ursäkt för att man inte skrev EXTREMISTER då, men för att va helt ärligt så har jag inget till övers för islam :nervous: |
Nä, jag märker det och då är du en precis lika god kålsupare som de du kritiserar! |
|
|
| Aendy |
Återigen, ett stort prov på en inskränkt världsbild men hey, alla kan ju inte vara lika.
Dessutom, om du ska hänvisa till källor, använd för guds skull inte Aftonbladet, det blir ju bara pinsamt. |
|
|
| St_Andrew |
Menar du helt ärligt att du skulle skita i om muslimer var extremister eller vanliga muslimer om en terrorattack skedde i sverige? Och på det sättet skylla på alla Muslimer?! :conf:
Måste erkänna att sånna som du skrämmer mig lika mkt som Islamska extremister :nervous: |
|
|
| zoric |
Många kan inte skillnaden mellan vanliga muslimer och extremister/terrorister. Alla muslimer är inte terrorister, så är det bara.
Det är precis som de flesta tror att alla Bosnienserber är terrorister och mördare. Det är de inte.. |
|
|
| reveal |
http://sydsvenskan.se/varlden/article139385.ece
Det man väl borde kunna säga någorlunda neutralt är väl ändå att hur mycket man än SÄGER och SKRIVER saker, så kan det aldrig vara lika illa som att DÖDSHOTA folk. För min del känns det således att den andra parten i det här fallet är den som gått till alldeles för stark motattack, och är mycket värre än "de som började". |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
http://sydsvenskan.se/varlden/article139385.ece
Det man väl borde kunna säga någorlunda neutralt är väl ändå att hur mycket man än SÄGER och SKRIVER saker, så kan det aldrig vara lika illa som att DÖDSHOTA folk. För min del känns det således att den andra parten i det här fallet är den som gått till alldeles för stark motattack, och är mycket värre än "de som började". |
Mmm, börjar spår ut rejält det här. Hoppas bara Danmarks regering och Jyllandsposten står på sig så dom här jävlarna inte vinner. |
|
|
| ArcticBeach |
| quote: | Originally posted by Aendy
Återigen, ett stort prov på en inskränkt världsbild men hey, alla kan ju inte vara lika.
Dessutom, om du ska hänvisa till källor, använd för guds skull inte Aftonbladet, det blir ju bara pinsamt. |
du verkar ju va lite trög tänkt, det jag syfta på är om tex stockholm skulle drabbas av en terroristattack pågrund av detta eller va det än är, så kommer folk bli anti islam så det bara ryker om det, se va som hände nere i Australien, gick de och fråga dem de skulle ge sig på om de va extremister ? nee dem gick på och slog ner alla med mellanöstern utseende som det vore krig, kolla upp bilderna och filmerna som finns, folk va helt galna, och vad jag tror så va det bara lite av vad som skulle bli här i Sverige om det nu skulle hända nåt, så inse fakta istället för att börja prata om annat hela tiden... |
|
|
|
|