|
In Search Of Sunrise 5 (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| dj Elof |
| quote: | Originally posted by Phortastic
totaal de reply die ik van u verwacht had dj Elof |
Net zoals jullie mag ik ook mijn mening zeggen. |
|
|
| Bertn |
| Trouwens, het argument van "de nr 1 dj van de wereld" slaat wel op niks. het is niet omdat hij in die populariteitspoll boven een armin staat dat hij ook betere mixcompilaties MOET afleveren dan van buuren. ter vergelijking: britney spears was op een bepaald moment het populairste popsterretje van deze aardkloot, maar dat was ook niet omdat ze technisch gezien het best kon zingen he... |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by dj Elof
En dan maar klagen dat het slecht gaat met trance, als zelfs de die hards hun idolen afbreken en omschrijven als een "amateur dj die zelfs niet in de pre selectie van een Beta contest zou geraken". :rolleyes:
|
Dat is nu eens helemaal zo... Tegenwoordig is er niks meer goed als het puur trance is. Ik vind dat elof hier een punt heeft. En natuurlijk is de nr 1 zijn van de wereld in een populariteitspoll weinig zeggend over de kunsten van de DJ, maar(zoals dat al zoveel gezegd geweest is) als elkeen van jullie zouden kunnen wisselen met tiesto (en zijn bankrekening), zouden jullie geen moment twijfelen.
Tiesto doet misschien niet 100% wat wij van hem verwachten, maar hij doet wel wat het overgrote deel van de andere mensen van hem verwachten(zie zijn bankrekening), en dat terwijl hij toch nog min of meer trance promoot. Isos is toch vrij toegankelijke trance voor het grote publiek, misschien dat het enkele mensen aanzet een beetje dieper te graven in het genre... Dat kan toch geen kwaad?
En besides, Ik zou tiesto verkiezen boven eendert welke andere dj furax van deze wereld:haha:
(weer zo onoverzichtelijk geschreven.. :confused: ) |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Dat is nu eens helemaal zo... Tegenwoordig is er niks meer goed als het puur trance is. Ik vind dat elof hier een punt heeft. En natuurlijk is de nr 1 zijn van de wereld in een populariteitspoll weinig zeggend over de kunsten van de DJ, maar(zoals dat al zoveel gezegd geweest is) als elkeen van jullie zouden kunnen wisselen met tiesto (en zijn bankrekening), zouden jullie geen moment twijfelen.
Tiesto doet misschien niet 100% wat wij van hem verwachten, maar hij doet wel wat het overgrote deel van de andere mensen van hem verwachten(zie zijn bankrekening), en dat terwijl hij toch nog min of meer trance promoot. Isos is toch vrij toegankelijke trance voor het grote publiek, misschien dat het enkele mensen aanzet een beetje dieper te graven in het genre... Dat kan toch geen kwaad?
En besides, Ik zou tiesto verkiezen boven eendert welke andere dj furax van deze wereld:haha:
(weer zo onoverzichtelijk geschreven.. :confused: ) |
Hier hebt ge gelijk, maar Elof zijn reply komt over alsof alle commentaar die reeds gepost op niets slaagt, flauwekul is en dat je geen negatieve comment mag geven op de nieuwe ISOS.
ALs er bepaalde dingen storen in ISOS mag dat gezegd worden. En het feit dat deze cd nog eens zo kritisch bekeken wordt, is gewoon een gevolg van de sublieme eerste ISOS. En eens je een standaard gezet hebt, verwachten mensen steeds meer (op toch op zen minste hetzelfde niveau). Moest deze compilatie anders heten, zouden de verwachtingen ook al minder hoog geweest zijn.
Dus, ja, Tiësto is nog steeds een uithangbord voor trance, maakt het toegankelijker voor mensen en dergelijke, maar dat wil niet zeggen dat ge het niet moogt zeggen als iets negatief is. En ISOS heeft enkele sublieme nrs er op staat (imo), maar heeft ook minpunten. En of Tiësto nu enkel naar het geld kijkt of niet, als die minpunten er zijn, mogen ze aangehaald worden. Het is trouwens niet alsof hij het zich neig zal aantrekken. |
|
|
| Tiger777 |
| ^^ jaja, ok, kritiek hebben is geen probleem he.. maar de wereld is nu eenmaal niet perfect. Zo ook met muziek, tenzij je de muziek zelf gemaakt hebt, kun je altijd en op alles kritiek spuien. Ik wil maar hebben dat het onbegonnen werk is op kritiek beginnen te geven op DJ furax en dergelijke. Tiesto pwns alle furaxen joeng :toothless |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by Tiger777
^^ jaja, ok, kritiek hebben is geen probleem he.. maar de wereld is nu eenmaal niet perfect. Zo ook met muziek, tenzij je de muziek zelf gemaakt hebt, kun je altijd en op alles kritiek spuien. Ik wil maar hebben dat het onbegonnen werk is op kritiek beginnen te geven op DJ furax en dergelijke. Tiesto pwns alle furaxen joeng :toothless |
Aske moet beginnen met op die mannen kritiek te geven, komt ge met gans u levensduur nog niet toe om duidelijk te maken hoe hard die sucken :toothless :p |
|
|
| dj Elof |
Tuurlijk mag en MOET er kritisch gekeken worden, maar er mag niet overdreven worden. Als een dj er één beat naast zit of een overgang trainwhreckt is het alsof hij de grootste amateur is die er bestaat. Wel guess what... dj's zijn ook maar mensen.
Voor CD compilaties mag het zelfs nog wat kritischer zijn, zeker en vast. Maar ofwel maak je in de studio een volledig uitgekiende computer mix die technisch perfect in elkaar zit met alle toeters en bellen ofwel doe je het anders. Either way, het is nooit goed hier.
Denken jullie nu echt dat men bij Blackhole gezegd heeft: "zeg tijs, jong wat doede vanavond? geen goesting om wat plaatjes in elkaar te smijten, goh mixen moet je niet doen hoor, 't verkoopt van zijn eigen wel". Komaan hé...
Wreed hoe ik er mij tegenwoordig kan in opjagen in zo'n dingen. Een fout of één slechte mix en je bent een slechte dj. Het ergert mij vooral omdat 90% hier op het forum zelf dj't en eigenlijk zou moeten weten dat je goeie, slechte en andere dagen hebt. Oh ja, 't gaat mij hier niet om mijn gelijk of ongelijk te halen, 't gaat mij gewoon over de mentaliteit die er in trance heerst. |
|
|
| Devil_Dante |
| Sommige tracks van isos 5 vind ik wel super, sommige wat minder (mag ook gezegd worden), en dat is wel een beetje spijtig. Maar aan de andere kant is het haast onmogelijk om elke track of overgang perfect te mixen |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Wreed hoe ik er mij tegenwoordig kan in opjagen in zo'n dingen. Een fout of één slechte mix en je bent een slechte dj. Het ergert mij vooral omdat 90% hier op het forum zelf dj't en eigenlijk zou moeten weten dat je goeie, slechte en andere dagen hebt. Oh ja, 't gaat mij hier niet om mijn gelijk of ongelijk te halen, 't gaat mij gewoon over de mentaliteit die er in trance heerst. |
Nu haal je events en compilaties door elkaar. Als je een slechte dag hebt als je de compilatie ineen mixt, doe je het een andere dag gewoon overnieuw. Dat zelfrespect en respect voor je job moet je als dj toch hebben, neem ik aan? Ik kan me echt niet voorstellen dat Tiësto tevreden is met wat hij hier heeft afgeleverd, tenzij de omstandigheden zich niet leenden tot een betere mix (druk tourschema, etc.).
En het gaat niet om 1 fout hé, maar om meerdere. Voor mij blijven het nog steeds gewoon schoonheidsfoutjes, maar vele schoonheidsfoutjes maken een grote teleurstelling. |
|
|
| Vishnu |
| quote: | Originally posted by TOR
Nu haal je events en compilaties door elkaar. Als je een slechte dag hebt als je de compilatie ineen mixt, doe je het een andere dag gewoon overnieuw. Dat zelfrespect en respect voor je job moet je als dj toch hebben, neem ik aan? Ik kan me echt niet voorstellen dat Tiësto tevreden is met wat hij hier heeft afgeleverd, tenzij de omstandigheden zich niet leenden tot een betere mix (druk tourschema, etc.).
En het gaat niet om 1 fout hé, maar om meerdere. Voor mij blijven het nog steeds gewoon schoonheidsfoutjes, maar vele schoonheidsfoutjes maken een grote teleurstelling. |
Dikke vette +1 |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by dj Elof
Voor CD compilaties mag het zelfs nog wat kritischer zijn, zeker en vast. Maar ofwel maak je in de studio een volledig uitgekiende computer mix die technisch perfect in elkaar zit met alle toeters en bellen ofwel doe je het anders. Either way, het is nooit goed hier.
|
Mjah, je hebt gelijk als ISOS 5 een livemix had geweest. Maar het is een voledig uitgekiende computermix die technisch perfect had kunnen (en moeten) zijn. Maar dat is het niet, en dat is het hem nu net. Als dit een livemix was geweest, dan hadden die kleine foutjes best vergeven kunnen worden, hij is idd maar een mens. Maar als hij zelfs met Ableton en al zijn andere mogelijkheden nog zo'n middelmatige mix aflevert, doen moet toch niemand dat probleemloos aanvaarden? :)
En ja, ook +1 op TOR dus :) |
|
|
| djcresto |
je kan Tiesto toch ook als een bedrijf zien. Een bedrijf kan het zich ook niet veroorloven om serieuze fouten te maken.
En iedereen heeft wel een punt hier hoor. Wij zijn een forum waarop velen dag in dag uit naar trance luisteren. Wij zijn bijgevolg ook te kritisch voor ocharme een stom mixfoutje. Maar langs de andere kant vind ik die kritiek dan weer terecht. |
|
|
|
|