|
In Search Of Sunrise 5 (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| BZRK |
Net zoals vorig jaar begrijp ik ook nu weer de commotie niet goed. :conf:
Ik hoor helemaal niks verkeerd met die overgangen die vermeld werden en vind de hele eerste cd alleszinds super klinken! Ofwel ben ik doof, ofwel maakte gulle van een mug een olifant. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by BZRK
Net zoals vorig jaar begrijp ik ook nu weer de commotie niet goed. :conf:
Ik hoor helemaal niks verkeerd met die overgangen die vermeld werden en vind de hele eerste cd alleszinds super klinken! Ofwel ben ik doof, ofwel maakte gulle van een mug een olifant. |
+ 1
Phortastic je kan wel nogal overdrijven hoor dude; wa is je probleem eigenlijk ?
Kheb bijna gedaan met cd 1. De flow is nogal ver te zoeken; maar dat was in ISOS 4 ook; qua beatmatchen zit dit vrij snor... 2 of 3 overgangen zijn wel nogal jammerlijk, waarvan Mark Norman --> Empty Streets wel het ergst is :(
Op naar CD2 dan.
Btw, dit is sowieso de echte release ! |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Push2005
Phortastic je kan wel nogal overdrijven hoor dude; wa is je probleem eigenlijk ?
|
ah ok, tzal aan mij liggen dan. Kwas gewoon enorm ontgoochelt met de flow en het mixen. Als gij het super vindt des te beter voor u he, ma kvind het van kwaad naar erger gaan met den Thijs. Of vindt gij zen mix van Let Me Be naar Novocaine geweldig? Of zen mix van Colour My Eyes naar Empty Streets? Nja, tis ocharm den Thijs he, die kan nu eenmaal ni mixen dus moeten we da ma ff door de vingens zien. Dit is een rushed release voor de quick bucks IMO. Als gij en andere mensen er toch van kunnen genieten, mij niet gelaten he. Ben blij dat er mensen zijn die het wel kan bekoren. (no sarcasme here btw) |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Phortastic
Of vindt gij zen mix van Let Me Be naar Novocaine geweldig? |
Die is draaglijk; tis nie da ik mn haren er van uittrek...
Enigste 'storende' is de flow; die is idd afwezig :(
Nuja, kmoet cd 2 nog doen... |
|
|
| Bertn |
ik vind de mix met novacaine één van de betere van de eerste cd... ik vind de overgang van 2 naar 3 bv véél erger...
Wat trackselectie betreft: top notch, super selectie hoor. jammer dat de helft van de platen niet na mekaar passen, op flow buist cd 1 wel jammerlijk:o |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik vraag me toch ook af waarom een op z'n best middelmatige mix (voortgaande op de reacties hier, kheb hem zelf nog ni gehoord) bijna probleemloos geaccepteerd wordt, terwijl hij net van dé dj met veruit de meeste middelen en mogelijkheden om een echte supercd af te leveren komt? Allé, dit is Tiesto hé, de man die 3 keer op rij de dj mag poll won, die als eerste dj concerts gaf, die waarschijnlijk meer fans en naambekendheid heeft dan alle andere trancedj's samen, die honderdduizenden singles en albums verkoopt en één van de meest succesvolle platenlabels runt. Hij heeft een bijna legendarische status, dus is het dan niet ergens logisch dat mensen niets minder dan het beste verwachten van zo'n cd? Hij heeft de platen, hij heeft de technische middelen om een uitzonderlijke mix te maken. Maar uiteindelijk komt hij op proppen met een mix waar er geen flow te bekennen is en die mixtechnisch niet boven het niveau van de gemiddelde bedroom-dj kan uitstijgen. Dan is het toch te begrijpen dat sommige mensen teleurgesteld zijn in Tiesto? :) |
|
|
| Zehra |
| mss mixt hij die nie zelf en heeft hij een assistent :D |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Dan is het toch te begrijpen dat sommige mensen teleurgesteld zijn in Tiesto? :) |
Blijkbaar zijde den enige. Snap da dus ook ni. Da iedereen ma blijft pikken dat er bij tiesto zen cds de laatste tijd totaal gene flow is en sommige mixen gewoon barslecht zijn. En das ma allemaal normaal en dan overdrijft ge. Och ja ik ga der vanaf nu gewoon over zwijgen. Tiesto is voor mij een totaal afgesloten hoofdstuk. En dit komt van een ex-fan die hem 5 keer live heeft gezien op 1.5 jaar. Dus stopt al maar met "proghead" argumenten of iets dergelijks... |
|
|
| Bertn |
| zowel jasper als phortastic hebben een goed punt hoor... ik had het ook liever anders gezien, want de tracks zijn één voor één pareltjes IMO... |
|
|
| Push2005 |
Mja, ik aanbid deze cd niet (da hou ik voor Synchronicity :p); maar ten eerste weet Tiësto er hier in deze dagen van mp3 leeching er een mooie tracklist uit te kiezen, die blijkbaar iedereen verbaasde. Dat is één aspect van de ISOS-series dus dit kan ik enkel maar toejuichen :)
Wat het mixen betreft; ik ben BLIJ dat dit geen computermix is; ook al is het nie perfect... Bij ASOT 2005 had ik het gevoel da ik naar "iets" luisterde ipv. naar "iemand" (en das geen offence tov Armin hoor); Er zit best wel weer een zomerse sfeer in deze cd.
De flow is het enigste waar ik nogal op vloek; en das IMO het enige argument dat je zwaar kan inbrengen tegen deze cd.
Aan de andere kant, ik praat het niet echt goed, kan je dat ook wel voorspellen van Tijs, die mixed soms de raarste platen in mekaar (bv traffic in hello ladies :p ). Dat maakt het dan weer "zijn cd" i guess...
En voor de echte kenners zoals ons is dit idd geen superkwaliteisvolle release; maar ik kan niet echt een mixCD opnoemen die mij echt totaal verbaast eerlijk gezegd; zijn publiek is nu eenmaal uitgebreider dan tranceliefhebbers alleen en die zullen dit cd'tje wel smaken denk ik. Tiësto denkt niet "zullen de kenners dit wel apprecieren". Jammer maar zo is het.
Al bij al ga ik deze nog een paar keer beluistren en ga ik deze kopen; het is een mooie aanvulling op ISOS 4 |
|
|
| The Freezzz |
Ik heb nu ook cd 2 helemaal beluisterd en ik moet zeggen dat twee goede cd's zijn. Het mixen is niet super, maar wel degelijk. Alleen waar ik me bij ISOS 4 me niet zo stoorde aan de "mindere" overgangen doe ik dat hier toch wel een beetje.
Zoals eerder al gezegd is de overgang tussen Colour My Eyes en Empty Streets niet sterk en vind ik de manier waarop ie Let Me Be en Novocaine, twee van mijn favorieten van het moment, laat samenlopen echt dramatisch, zeker als je dat gaat vergelijken met de overgang tussen dezelfde nummers van Menno de Jong op Intuition radio #51.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere overgangen op CD 1, waar ik zo mijn twijfels mee heb, maar waarmee wel te leven is.
Het belangrijkste zijn natuurlijk de zalige nieuwe en oude tracks, die erop staan die je een goed gevoel geven.
Malibu Beach, Colour My Eyes, Beside Me, Everything Matters, Your Loving Arms, Let Me Be, Novocaine, People Will Go, Little Bird, LAX, Something is Wrong, Zanzibar, Technophobia, Second Turn, Hi-Jack, Helsinki Scorchin' zijn tracks die echt helemaal super zijn.:crazy::crazy:
De remake van Tales From The South vind ik toch minder dan t origineel maar blijft eigenlijk ook wel een lekker nummertje... |
|
|
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by Kaidreas
^BAN, all his replies are so negative :rolleyes:
|
teh core slaat weer genadeloos hard toe :stongue: |
|
|
|
|