|
De Gaming Thread (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Bertn |
| quote: | Originally posted by mellow_head
Zit je vast, mijn jongen? :stongue: Qua quests is het een redelijk standaard spel, soms sturen ze u wel naar de andere kant van de wereld en zelden moet ge op zoek naar ne walkthrough omda ge het gewoon simpelweg ni vind (well-hidden, bug in-game, etc.) |
nee, voorlopig is het teveel van: ga naar het ene uiteinde van de wereld, pik daar een ventje op, breng hem naar gans het andere uiteinde, ga dan weer naar een andere hoek om een onnozel boek op te halen, etc... |
|
|
| Bertn |
| wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat videogames als GTA: san andreas als één van de oorzaken worden gezien voor die zot die allochtonen is gaan afknallen in Antwerpen? |
|
|
| mellow_head |
GTA = gay
Die moordenaar = ook gay |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by Bertn
wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat videogames als GTA: san andreas als één van de oorzaken worden gezien voor die zot die allochtonen is gaan afknallen in Antwerpen? |
mja dan mogen ze veel spellekes niet meer uitbrengen ze |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by mellow_head
GTA = gay
Die moordenaar = ook gay |
juist ja, een spel is 'homo'. seg, is het mogelijk om ne user op ignore te zetten ofzow? |
|
|
| mellow_head |
| Ja Gladius gij doe da ma ;) |
|
|
| Gladius |
| quote: | Originally posted by mellow_head
Ja Gladius gij doe da ma ;) |
ahh super, tx voor de tip! |
|
|
| Bertn |
| merci om mijn vraag te verkloten he mellowhoofd;) |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Bertn
wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat videogames als GTA: san andreas als één van de oorzaken worden gezien voor die zot die allochtonen is gaan afknallen in Antwerpen? |
Ik ben van mening dat gezonde mensen hun daden niet zullen laten beïnvloeden door agressieve videogames. Ge hebt natuurlijk altijd labiele mensen, zoals Hans. Het kan zijn dat videogames hebben meegespeeld, maar het zal hier eerder aan zijn opvoeding/omgeving en aan de forums die hij bezocht gelegen hebben denk ik.
Als ze daardoor videogames willen gaan verbieden, dan vind ik dat belachelijk. Dan mogen ze veel dingen gaan verbieden: films, muziek, videoclips, internetforums, ...
Het is een ziekte van deze tijd. |
|
|
| Bl@ckOut |
| quote: | Originally posted by Bertn
wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat videogames als GTA: san andreas als één van de oorzaken worden gezien voor die zot die allochtonen is gaan afknallen in Antwerpen? |
Ik vind dat dus dikke zever. Alsof een spel ervoor gaat zorgen dat iemand ineens mensen begint af te knallen. Als ge op een gegeven moment zonder aanleiding willekeurig iemand neerschiet dan zijt ge mentaal gewoon niet in orde, en da heeft er dan waarschijnlijk altijd al in gezeten. Of er is iets gebeurd waardoor er iets in zijn geest geknakt is of zo waardoor hij zijn gezond verstand is kwijtgeraakt. Maar een spel heeft daar toch echt niks mee te maken! |
|
|
| mellow_head |
| quote: | Originally posted by Bertn
wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat videogames als GTA: san andreas als één van de oorzaken worden gezien voor die zot die allochtonen is gaan afknallen in Antwerpen? |
Mensen die zich laten meeslepen/opsteuken/makkelijk vatbaar zijn voor manipulatie/naïviteit/etc. zullen heel vlug de realiteit verwarren met deze games; wow look @ me I'm Superman! *THWOMP* *blood spills in the gutter* |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Bertn
wat vonden jullie eigenlijk van het feit dat videogames als GTA: san andreas als één van de oorzaken worden gezien voor die zot die allochtonen is gaan afknallen in Antwerpen? |
Volgens studies is al aangetoond dat er amper of geen verband bestaat tussen videogames en agressiviteit; het kanaliseert eerder geweld. Enkel sommigen kunnen het de baas niet. Dit verbieden is uiterst belachelijk...
Maar ik ben me andere vragen beginnen stellen; er is een oorzaak waar nog geen studies van gemaakt zijn en dat ze wél van mij eens mogen onderzoeken en da is de MUZIEK waarnaar ze luisteren; en dat ze daar nie aan denken da vind ik nogal vreemd.
Muziek zegt enorm veel over je pesoonlijkheid; zo is het niet toevallig dat enorm veel hardcore-liefhebbers gewoonweg neonazi's zijn.
Wel; in dit geval is de moord gebeurd door een goth/metalliefhebber. Omdat ik 2 vrienden heb die ook nogal erg into de NU-metal / hardcore metal zijn, heb ik er ook al af en toe eens een graantje van meegepikt. Dat genre is helemaal niet neutraal meer (ge moogt R&B zoveel haten of ge wilt; maar da is nog relatief onschuldig vergeleken hiermee). De nieuwe metal predikt niets anders dan haat; racisme; discriminatie; geweld; satan; ... Die lyrics zijn je gewoon om met stomheid te doen slagen. Zo zou het me niet erg verwonderen dat verschillende 'kindjes' die vanaf hun 12j naar zulke dingen beginnen luisteren daar dan ook invloed van ondervinden. Ze tonen hier nooit clips van op tv wegens de censuur natuurlijk; maar die zijn wel degelijk op internet te zien: en van wat ik er al van gezien heb zag ik hoe ze zwarten doodschoten (niet echt natuurlijk; maar tis de suggestie... en de lyrics erbij spreken boekdelen); religie compleet verwerpen... M.a.w. elke vorm van moraliteit ontbreekt hier.
De aanhangers van dit genre zijn vooral zowel rechts- als links extremisten; die geen doel meer zien in hun leven en anti-alles zijn... Meestal zijn het mensen die qua sociaal contact niet meer te hoog scoren; die compleet afgezonderd zijn van de wereld en enkel nog hun eigen 'perfecte' wereld voor ogen zien.
Sinds mijn 'maten' daar naar zijn beginnen luisteren heb ik die elk jaar eigenlijk bergaf zien gaan; één ervan is al paar maal opgepakt geweest wegens zwaar racistische feiten ... Het doet pijn om iemand die ik rond mijn kindertijd als brave / aangname kerel heb gekend zo in de afgrond te zien tuimelen. En geloof me maar vrij zeker dat dat vooral door die muziek komt; want het lag niet aan zijn opvoeding (enig kind; normale middenklasse; brave ongescheiden liefhebbende ouders ...)
Ik zou hier toch eens onderzoek naar willen zien; want ik ben ervan overtuigd dat verschillende mensen zwaar geïndoctrineerd worden door zo'n afschuwelijke lyrics. In mijn ogen is het een nieuw soort nazi-propaganda!
Just my 2cents :p |
|
|
|
|