return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 
Trance på MTV (pg. 4)
View this Thread in Original format
A-Gren
PÅ MTV just nu... en skön låt... Evanescence - Bring Me to life
En ruskit bra låt. Jag gillar all musik =P

Annars gillar jag inte MTV. Den är alldeles för up-pumpad med översminkade och överbetalda 14-is idoler som inte ens skriver sina egna låtar. Det är en grym duktigt fet gubbe som skriver låtarna som då småflickorna inbillar sig att det är deras idoler som gjort. USCH!

Sen har vi 25% av videona och 100% på kvällarna... Bara massa Kebab-mercedes och hash-nissar som vill visa att dem har pengar och brudar, som dem i själva verket inte har i verkligheten. det märker man på att den knappt rör bilarna, dvs dem har hyrt dem :D

Jag längtar till den dagen då jag (eller nån annan) ;) kan få byta mudik-smak på världen... typ ni vet... BRA LÅTAR. med bra artister =)

Det va allt för mig :tongue3
Kongo_kim
Är det här threadet typ 1-2 år gammalt eller.

PPK, Minimalistix, RAnk 1 på DFC? Har ju inte hänt på evigheter.

Nu är det ju skit som Panjabi MC som toppar.
reveal
quote:
Originally posted by Kongo_kim
Är det här threadet typ 1-2 år gammalt eller.



första inlägg i tråden gjordes Mar-10-2002 18:39 ;)
St_Andrew
quote:
Originally posted by A-Gren
PÅ MTV just nu... en skön låt... Evanescence - Bring Me to life
En ruskit bra låt. Jag gillar all musik =P

Annars gillar jag inte MTV. Den är alldeles för up-pumpad med översminkade och överbetalda 14-is idoler som inte ens skriver sina egna låtar. Det är en grym duktigt fet gubbe som skriver låtarna som då småflickorna inbillar sig att det är deras idoler som gjort. USCH!

Sen har vi 25% av videona och 100% på kvällarna... Bara massa Kebab-mercedes och hash-nissar som vill visa att dem har pengar och brudar, som dem i själva verket inte har i verkligheten. det märker man på att den knappt rör bilarna, dvs dem har hyrt dem :D

Jag längtar till den dagen då jag (eller nån annan) ;) kan få byta mudik-smak på världen... typ ni vet... BRA LÅTAR. med bra artister =)

Det va allt för mig :tongue3


Tycker den här bilden säger allt:

dj_hysterix
hahhaa...antal kilo guld runt nacken...bohahah :stongue: :stongue: :stongue:
Xo|oX
quote:
Originally posted by Vizay
smaken e som baken, lurvig ;)


nee, politisk =P














(*delad* för e tröga trancegalningar =P)
tobo99
FInns fortafarande tvkanalen Viva kvar? hämtade många musikvideor rippade därifrån för ett par år sen.
chjo
quote:
Originally posted by tobo99
FInns fortafarande tvkanalen Viva kvar? hämtade många musikvideor rippade därifrån för ett par år sen.


Viva ska finnas kvar vad jag vet, hade den hemma för ett tag sen. Dom kör mkt bövlar bra musik. Det tråkiga med mtv är att om dom mot all förmodan skulle köra nån bra trancelåt, så är den förkortad(mainstream-hor-förstörd). Klart att den stora publiken, Hipp-hopp, R&B och div. inte fastnar för sånt då.

Skulle kedja fast Mr/Mrs Director för MTV och andra musik-medier vid ex. scenen på Sensation White/Black, när morgonen gryr är är dom frälsta... :toocool:
Lite laser och Paul van Dyk kan rädda vem som helst upp ur musik-träsken.
St_Andrew
quote:
Originally posted by tobo99
FInns fortafarande tvkanalen Viva kvar? hämtade många musikvideor rippade därifrån för ett par år sen.


Var i polen i våras o där fanns den, kolla på den mest hela tiden, skitbra (för att vara musikkanal...)! går den o få på någe vettigt sätt i sverige?
Aendy
quote:
Originally posted by St_Andrew
går den o få på någe vettigt sätt i sverige?


Ska gå att ta in via parabol på Astra. Jag har den lite då och då när jag är i sommarstugan.

Sigma
http://w1.182.telia.com/~u18212494/danceshows.txt

Där e en lista på program med dance/trance som jag försöker följa så gott det går varje vecka, jag rippar videos åt mv-scenen och jag tar in samtliga kanaler digitalt via parabol/dvb-s.

Här e en liten lista på videos som har bra rotation på TMF och VIVA just nu:
TMF: Svenson & Gielen - Beachbreeze, E-Craig - Drumbeats, Rank 1 - Breathing, Armin Van Buuren - Sunburn.
VIVA: Paul Van Dyk - Nothing But You, ATB - Long Way Home, Dj's@Work - Past Was Yesterdays, Lichtenfels - Sounds Like A Melody.

(Tyska och Polska VIVA samt VIVA Plus och ONYX har i princip samma utbud, MTV2Pop likaså men de visar även klassiker från tex Members Of Mayday, RMB, Westbam, etc.)
reveal
Såg just DJ Tiësto - Traffic på ZTV, schyst live-video :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 
Privacy Statement