|
Carat Reunion (25-12-07) (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| Bertn |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Het is ook niet verplicht om iemand een goede dag te wensen. Ik ben blijkbaar anders opgevoed dan de meesten hier. :) |
Maar de wet VERBIEDT ook niet dat je iemand een goeie dag mag wensen. Het is daarentegen wel VERBODEN om geld te geven aan portiers.
Snappie?;) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by Bertn
Het is daarentegen wel VERBODEN om geld te geven aan portiers.
|
Wat is het idee achter die wet?
En kun je ff een referentie posten for the record? :)
Zelf geef ik enkel fooien voor het gemak, d.w.z. als het totaal op restaurant bijvoorbeeld 23,65 EUR bedraagt, geef ik 25 EUR en laat ik de overige 1,35 EUR voor wat ze zijn omdat de ober tijdens een coup de feu geen minutenlang tussen zijn kleingeld zou moeten grabbelen.
Bij het buitengaan van een discotheek ben je vaak zelf nog bezig met het verzamelen en ordenen van persoonlijke dingen (jas, discman, autosleutels, enz.) dat ik geen zin meer heb om in al dat geharrewar nog mijn portefeuille te zoeken om de bewaker een aalmoes toe te stoppen. Ik noem het een aalmoes, want eigenlijk is het niets anders dan dat. |
|
|
| C.E.U.N.E.N |
Kan iemand die wet hier eens neerschrijven? Ik mag toch doen met mijn geld wat ik wil? Als ik dat geef aan portiers of bedelaars, dat maakt toch niets uit. Het is MIJN geld. Ze mogen misschien wettelijk niets vragen.
Er zijn er hier blijkbaar toch met klasse! Aan de anderen: koop u een pintje/pilletje/lijntje/... minder, en geef die portiers ook iets. Het is ondergewaardeerd beroep, en je mist ze pas als ze er niet meer zijn. |
|
|
| FredNova |
| Je mag portiers zeker iets geven, maar ze mogen er niet expliciet om vragen. |
|
|
| Devilex |
| Ik geef die ook altijd wat kleingeld, hangt wel af van de locatie natuurlijk. |
|
|
| DJ Sid |
| Ik geef portiers bijna nooit iets, al moet ik er wel bijvertellen dat een portier van de Versuz toch héél vriendelijk was tegen mij, toen ik buiten nog even iets in mijn auto moest gaan leggen. Hij begeleidde mij netjes terug naar binnen :) Chapeau voor die man. |
|
|
| djcresto |
| hoeveel vrouwen zouden er trouwens geld geven aan een portier? |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Er zijn er hier blijkbaar toch met klasse! Aan de anderen: koop u een pintje/pilletje/lijntje/... minder, en geef die portiers ook iets. Het is ondergewaardeerd beroep, en je mist ze pas als ze er niet meer zijn. |
Is die onderwaardering niet het resultaat van het geven van fooien ipv omgekeerd? Een fooi duidt in mijn ogen immers op een vorm van neerkijken ipv waardering. |
|
|
| C.E.U.N.E.N |
| quote: | Originally posted by djcresto
hoeveel vrouwen zouden er trouwens geld geven aan een portier? |
Geen geld, maar wel meestal een kus op de wang. |
|
|
| DJ Sid |
| quote: | Originally posted by TOR
Is die onderwaardering niet het resultaat van het geven van fooien ipv omgekeerd? Een fooi duidt in mijn ogen immers op een vorm van neerkijken ipv waardering. |
Dat vind ik een zeer rare stelling.
Ik denk dat je een fooi geeft als blijk van appreciatie van het werk dat iemand voor je levert.
Als je vindt dat die portiers je geen dienst bewijzen, dan geef je hen niets natuurlijk.
De vraag is of de portiers je een dienst bewijzen, want als je geen ruzie zoekt (volgens mij komt een ruzie meestal toch door jezelf als je er in betrokken bent) in een bepaalde discotheek, denk ik ook niet dat je ze nodig hebt. |
|
|
| C.E.U.N.E.N |
| quote: | Originally posted by DJ Sid
De vraag is of de portiers je een dienst bewijzen, want als je geen ruzie zoekt (volgens mij komt een ruzie meestal toch door jezelf als je er in betrokken bent) in een bepaalde discotheek, denk ik ook niet dat je ze nodig hebt. |
Ze halen de ruziezoekers weg of ze houden ze, nog beter, al bij de ingang tegen, dus dan heb JIJ er geen last meer van. Onrechtstreeks bewijzen ze je een dienst. |
|
|
|
|