|
Carat Reunion (25-12-07) (pg. 9)
|
View this Thread in Original format
| Bunz |
| quote: | Originally posted by TOR
..wat dat woord ook loos maakt.
Ik doelde op een meer inventieve en persoonlijke/gemeende manier van bedanken, niet de standaardformule. Mijn excuses voor de verwarring. |
geen probleem :)
kmoet wel zeggen da ik nog nooit een gemeend dankwoord heb gekregen noch heb gezien bij iemand anders. :o
En etiquette ivm fooien is bull. Als ge wilt geve, geeft ge en anders geeft ge niks: so be it. |
|
|
| Xilver |
Bij mij gaat het puur om de houding van die zakken aan de deur. Een paar jaar geleden voelde ik me even niet goed in een club. Bon, ik ging met m'n toenmalige vriendin even naar buiten. De portier liet haar zo door, maar bij mij stak hij z'n handje uit. Mijn antwoord "ja maar ik voel me niet goed, ik ben zo terug" was blijkbaar genoeg om mij even tegen de muur te smijten omda ik hem niks wou geven.
Die houding van die onnozelaars van "ik ben de man, en ik kijk neer op iedereen", daar schijt ik godverdomme op. Als ik het enigszins kon, gaf ik liever een bok op hun muil dan dat ik ze geld geef. Gezien mijn tenger gestel, doe ik dat echter niet :p
Anders is natuurlijk als ze vriendelijk zijn bij het binnenkomen. Die zijn er niet veel, maar ze zijn er toch. Die geef ik dan wel een euro ofzo. |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Wetten en etiquette zijn twee losstaande zaken. Het laten van een scheet in een bushokje is wettelijk 100% legaal, maar dat hoort zo niet. Nu gaan jullie waarschijnlijk discussieren omtrent het nut van het inhouden van een scheet? Ik heb de indruk dat jullie aan het dollen zijn. |
Je gaf het eigenlijk zelf al aan, alles heeft te maken met opvoeding en de kring/omgeving waarin je jarenlang hebt geleefd. Er zijn bepaalde kringen die lichamelijke "producten" zonder problemen tolereren. Wat als een correcte houding wordt beschouwd, is overal anders. Die ongeschreven regels zijn dus allemaal bijzonder relatief. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Wetten en etiquette zijn twee losstaande zaken. Het laten van een scheet in een bushokje is wettelijk 100% legaal, maar dat hoort zo niet. Nu gaan jullie waarschijnlijk discussieren omtrent het nut van het inhouden van een scheet? |
die discussie is hier begonnen omdat jij in je post zei dat je een portier fooi moet (!) geven. Ik heb dat nu ontkracht door te stellen dat het zelfs bij wet verboden is. (hierbij nog even de desbetreffende post)
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
ps: Portiers moet je altijd betalen. Het is geen scoutsfuif. ;) |
Daarna is er pas een hele discussie ontstaan over fooi geven in het algemeen. Ik vind trouwens helemaal niet dat het geven van een fooi aan portiers tot de etiquette behoort. |
|
|
| C.E.U.N.E.N |
Ja, toen wist ik nog niet dat iedereen hier alles letterlijk neemt en, zoals jij zelf bewijst, er een hobby van maakt om je daarop te pakken. Helaas lukt dat bij mij niet. ;)
Ik ga me niet meer mengen in de verdere discussie want iedereen wilt blijkbaar gelijk hebben.
Nog veel succes op het forum! Greetz! |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by djcresto
Ik doel meer op de uitspraken van Tor. Ik ontvang voor mijn prestaties een loon dat meer dan voldoende is voor te leven en voor extra's. Als portiers en of bv obers een fooi nodig hebben voor die extra's. Das dan toch teken dat hun loon te laag ligt? |
Niet iedereen heeft die extra's nodig natuurlijk.
Maar het loon staat hoe dan ook in verhouding tot het werk (in principe althans). Als iemands behoeften hoger liggen, dan neemt hij beter zelf het heft in handen dan op een toemaatje vanwege de klant te rekenen. Vandaar dat ik de term "aalmoes" even hoger heb gebruikt, want uiteindelijk is een fooi niet meer dan dat. In mijn gedachtgoed althans (toch maar even de nadruk op leggen). |
|
|
| MikeVee |
| quote: | Originally posted by Push2005
Zeker weer een alias van MikeVee :toothless |
:wtf: :haha: |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ik ga me niet meer mengen in de verdere discussie want iedereen wilt blijkbaar gelijk hebben.
|
WOW! een discussie waarin iedereen gelijk wil hebben!:eyes: |
|
|
| Kelly* |
Amai het is hier een interessante topic aan het worden.
Ff on topic:
Het was een bangelijk feestje met wreed goeie muziek. Laatste tijd is het weer echt wreed goed aan het worden in Illusion.... en waarom Illusion direct associeren met platte retro? Moet maar eens naar de Memories of Trance Classix komen :o
Ivm de portiers.... ik geef niks, ook gene kus op de wang (allee alleen als het vrienden zijn wel) en ik vind het soms zeer nuttige mensen. Ben al meermaals geholpen geweest door portier maar er zijn er idd ook anderen, meer ambetante exemplaren |
|
|
| Config |
vrouwen worden bijna altijd geholpen door een portier..
:rolleyes:
en natuurlijk zullen ze minder rap scheef bekeken worden als ze niets betalen. |
|
|
| Bertn |
| idd. vrouwen krijgen meestal een voorkeursbehandeling. argh, eigenlijk heb ik zon diepe hekel aan portiers dak alle koten waar ze staan gewoon vermijd. Ik vind dat soort ventjes het meest irritante aan gans het uitgaansleven. |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Kelly*
...en waarom Illusion direct associeren met platte retro? Moet maar eens naar de Memories of Trance Classix komen :o |
Vergeef ze. Ze weten niet beter.
Trance Classix en Memories zijn inderdaad dé avonden waar de kwalitatieve trance van vroeger centraal staat. De grootste 'hitjes' die daar passeren zijn platen genre Chicane - Saltwater of Veracocha - Carte Blance.
De goedkope en toegankelijke retro genre Ixxel - Drop That Beat, Robert Armani - Hit Hard, Mory Klein - Kick That Bass... wordt eerder gespeeld op hun Retro Classix avonden.
Kleine nuance dus. Kom het gerust zelf controleren. 1 januari is het weer Trance Classix in Illusion. Ik zal er zeker zijn. |
|
|
|
|