|
ID&T presents Trance Energy 2007 (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| anuga |
| quote: | Originally posted by lacksesepsotygh
oakenfold på mainstage.. herregud. om han inte kan beatmatcha på sin essential mix lär det inte gå bättre på TE. |
Tur man inte planerat in honom då ;) |
|
|
| Vizay |
| flyg bokat och betalt! :D |
|
|
| Akia |
| Måste stanna hemma och plugga, jag :sadgreen: |
|
|
| [SWE]Helios |
Håller på och filurar med biljetter i skrivande stund.
Sen blev man lite fundersam... Vad exakt är det som krävs för att få presspass? |
|
|
| Snowave |
Bokad och klar. Syns där nere. Det här måste tröstas med efter julens stora tragedi. Aja man lever iaf. Funtar på att dj på bussen om det går =) ?????
lacksesepsotygh: Vad illa den mixen lät. . ryser bara att höra otakten. Jag ska inte säga att jag är bättre eller så men ändå. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by [SWE]Helios
Håller på och filurar med biljetter i skrivande stund.
Sen blev man lite fundersam... Vad exakt är det som krävs för att få presspass? |
Gå till id-t.com och leta upp mailen för Trance Energy... typ kolla efter conntact, trance energy... och beskriv varför du vill ha presspass, vilka du fotar för osv.
Har du tur får du svar, har du mer tur får du inloggningsuppgifter till deras presssida... och har du ännu mer tur får du presspass direkt!
Jag lyckades inte första året, andra året kom jag i kontakt med en tjej från id-t i Tyskland och sen har jag bara spunnit vidare på att jag fått presspass tidigare. Men i år hoppar jag över Trance Energy... mina öron pallar in Hollänska fester längre...
"It's all gone Steve mé Lloyden" |
|
|
| RebeL9 |
det där är standard på TE. har genom åren hört flera DJs på TE beatmatcha på det viset. Jag tror inte de tar in "tekniskt" duktiga Djs. Hade de gjort det hade de inte tagit in Gielen eller DJ Jean varje år som båda mixar lika bra som nybörjare. |
|
|
| Vizay |
Sen ska man ha klart för sig också att det knappast finns någon svårare miljö att beatmatcha i. Du har en stor mässhall med insanely högt ljud som studsar ganska hejvillt, det finns inga monitorer i världen som kan överrösta den volymen helt.
Sen att många DJ's satsar mer på att showa än dom lägger tid på att beatmatcha är ju en helt annan femma, ibland blir det galoppbana och ibland blir det som när halliwell 05 upptäckte att låten höll på att ta slut, helt ing jävla fabulous iaf :p (han kastar sig från ena sidan av båset till andra, drar en backspin på låten som går och dunkar in nästa låt och det blev helt klockrent) |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Vizay
Sen ska man ha klart för sig också att det knappast finns någon svårare miljö att beatmatcha i. Du har en stor mässhall med insanely högt ljud som studsar ganska hejvillt, det finns inga monitorer i världen som kan överrösta den volymen helt.
Sen att många DJ's satsar mer på att showa än dom lägger tid på att beatmatcha är ju en helt annan femma, ibland blir det galoppbana och ibland blir det som när halliwell 05 upptäckte att låten höll på att ta slut, helt ing jävla fabulous iaf :p (han kastar sig från ena sidan av båset till andra, drar en backspin på låten som går och dunkar in nästa låt och det blev helt klockrent) |
jag skulle köpa det argumentet om det inte vore för att DJ Jean nästan aldrig kan sätta en mix oavsett var han spelar :-) |
|
|
| Vizay |
Som sagt, vissa DJ's lägger mer tid på att showa än på att faktiskt se till att låtarna är korrekt beatmatchade.
Jag vidhåller dock fortfarande det jag skrev tidigare, tom. de bästa DJ'sen missar mixar i sådanna miljöer pga. rådande omständigheter.
Senaste TE så missade Armin en eller två mixar och wreckade lite, något som normalt sett är jäkligt ovanligt... |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by Vizay
Sen att många DJ's satsar mer på att showa än dom lägger tid på att beatmatcha är ju en helt annan femma, ibland blir det galoppbana och ibland blir det som när halliwell 05 upptäckte att låten höll på att ta slut, helt ing jävla fabulous iaf :p (han kastar sig från ena sidan av båset till andra, drar en backspin på låten som går och dunkar in nästa låt och det blev helt klockrent) |
Har för mig att jag stod jämte dig i just detta läget.. eddie är störd ibland! :wtf:
Jean är ruskigt pinsam ibland.. finns en gräns mellan att vara lättsam party-dj och att totalt förstöra varenda möjlig övergång :( |
|
|
|
|