|
Hebben we een nieuwe mod nodig? (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| TOR |
| quote: | Originally posted by Belgian Bonzai
beetje gezond verstand en tolerantie. |
Laat dat nu net hetgeen zijn dat heel wat nieuwelingen missen.. |
|
|
| CygnusX |
| Ik heb voorlopig 1 pm van een kandidaat-mod ontvangen: Magistrate. Ik stel voor dat we vanavond rond half 9 erover vergaderen op MSN. |
|
|
| MikeVee |
De cijfers wijzen er toch op dat er helemaal geen nieuwe mod nodig is!
edit: snel even dat profiel bekenen en gezien dat hij niet zo veel bijdragen heeft in het beta gedeelte. Ook al post je enkel onzin, het houd de boel wel levendig. Van een mod op een niet zo druk forum mag je toch meer verwachten dan dat die op de zijlijn blijft staan om enkel tussen te komen als het uit de hand loopt.
Dat was mjn mening aangezien ik niet meedoe aan msn-beta-chats :toothless |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Ik heb voorlopig 1 pm van een kandidaat-mod ontvangen: Magistrate. Ik stel voor dat we vanavond rond half 9 erover vergaderen op MSN. |
Wat MikeVee zegt: De cijfers geven duidelijk aan dat de meesten willen dat je aanblijft :) Als er geen mogelijkheid is voor een tweede mod, is dat ook mijn gedacht. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by MikeVee
De cijfers wijzen er toch op dat er helemaal geen nieuwe mod nodig is! |
De cijfers wijzen momenteel hooguit op een status-quo.
Ik had in de eerste instantie ook gevote voor een 2de mod; nu dat niet kan zou mijn vote naar een nieuwe mod gaan. Ik vind dat het tijd is dat bepaalde zaken hier anders aangepakt moeten worden; indien er nog enig leven in dit forum moet blijven.
Het wordt tijd dat die rotte appels ą la Obssession; TV06; Ceunen; en noem maar op allemaal eens gewarned of gebanned worden.
Waarom ik een nieuwe mod wil is omdat ik Benny niet meer in staat acht correct te handelen (het is niets persoonlijks... puur naar functie toe). Hij geeft nieuwe leden steeds het voordeel van de twijfel omdat hij denkt in termen van elitists. Ook zijn inconsequente acties zijn soms ronduit storend: zo mochten toni_d2 en x-tune maandenlang de onnozelaar uithangen en wordt iemand als Regi Hengsten (om maar een vb te geven) direct gebanned. En of dat nu wel of niet fake accounts waren doet weinig ter zake: het is wat die persoon op dat forum doet waarnaar gekeken moet worden.
Moest je mij vragen of ik het consequenter kan dan zeg ik simpelweg "ja". Alleen weet ik van mezelf dat je dan objectiever te werk moet gaan; iets wat in mijn nadeel speelt. Vandaar dat ik me ook geen kandidaat stel. Maar CygnusX is in mijn ogen ook totaal niet meer objectief dus geef ik de voorkeur aan een ander persoon om dit forum actiever te modereren. Sommigen zeggen hier dat ze niemand zien die het beter zou doen... dat kan in eerste instantie zo zijn want moderatorschap is een groeiproces; maar ik zie ook niemand het enorm veel slechter doen.
Daarenboven zei Benny net zelf dat hij het al minder graag doet dan vroeger.
Mijn vote is nu: nieuwe mod |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Ik heb voorlopig 1 pm van een kandidaat-mod ontvangen: Magistrate. Ik stel voor dat we vanavond rond half 9 erover vergaderen op MSN. |
Neen dank u.
Ten eerste is die mens bijlange niet zo actief op het forum als een mod zou moeten zijn, en ten tweede is het een rabiate proghater wiens objectiviteit in bepaalde zaken dus niet gegarandeerd kan worden.
Voor de rest treed ik Tom bij: als een tweede mod geen optie is dan mag je voor mijn part blijven Benny, maar dan zou je inderdaad wel wat strenger en consequenter mogen optreden. Ik zou me soms ook niet zo laten meeslepen in newbie-discussies als de mod beide partijen meteen en ferm zou waarschuwen. ;) Nu krijgen we vaak het gevoel dat we bijna carte blanche krijgen om te discussiėren/bashen, en dan loopt het natuurlijk makkelijk uit de hand... |
|
|
| Jasperovitsj |
Nu ik erover nadenk:
Is het misschien niet mogelijk om Swamper te overhalen om voor een korte periode twee mods aan te stellen, zodat Benny de nieuwe mod wat kan "opleiden" en die niet meteen voor de leeuwen gegooid hoeft te worden? Op die manier kan Benny ook rustig afbouwen. |
|
|
| CygnusX |
Ik merk dat er toch serieuze meningsverschillen zijn tussen de Beta's over hoe er gemodereerd moet worden. Enerzijds zijn er de mensen die vinden dat de "trolls" zoals X-tune, mellow_head, TV06, ... zo snel mogelijk gebanned moeten worden. Anderzijds heb je de mensen die vinden dat ik strenger moet optreden tegen mensen die graag andere (meestal nieuwe) mensen aanvallen. En dan heb je nog een groep die het niet zo serieus opneemt en vindt dat het goed gaat. Van eensgezindheid is weinig sprake.
Dus ja, als ik blijf, dan kan ik strenger optreden. Maar ik heb het gevoel dat het zal nooit tot een punt zal komen dat iedereen tevreden is. En dat is de hoofdreden waarom ik ermee kan leven als iemand anders het wil overnemen. Maar als het kan, dan zou ik graag mod blijven :)
Magistrate ken ik zelf amper, dus heb ik er geen idee van of hij een goede moderator zou zijn. Aangezien hij vandaag geen tijd meer had om online te komen, zal ik hier posten wat hij me in zijn pm gestuurd heeft:
| quote: | Ik ben nu al sinds 2004 lid van tranceaddict. Al jaren lees ik alles op het BETA-forum, maar ik ben bewust niet op de voorgrond getreden bij de talrijke discussies de laatste jaren.
Ik weet niet of het de bedoeling is dit hier allemaal te vermelden maar ik was ook jury bij de laatste 2 dj-contests en was ook aanwezig op de laatste 2 beta-parties, dus ik voel me wel betrokken bij alles.
Eigenlijk zit ik veel te veel online, dus een extra bezigheidje zou geen kwaad kunnen. Ik denk dat ik vrij neutraal ben.
Bij deze stel ik me kandidaat. |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Nu ik erover nadenk:
Is het misschien niet mogelijk om Swamper te overhalen om voor een korte periode twee mods aan te stellen, zodat Benny de nieuwe mod wat kan "opleiden" en die niet meteen voor de leeuwen gegooid hoeft te worden? Op die manier kan Benny ook rustig afbouwen. |
Dat zal ook niet gebeuren. En er is niet echt veel om over opgeleid te worden. Als je over iets twijfelt, dan zijn er nog altijd de andere mods. |
|
|
| Pumaz |
Magistrate heeft eens gezegd dat hij geen 'BETA' wou zijn... mijn kop eraf als 't niet klopt :p
Njet dus :gsmile: |
|
|
| Config |
Zal ik anders mod worden? :gsmile:
anyway, als het tot een voting zou komen zou ik niet op Magistrate stemmen, die is imo toch echt niet zo betrokken bij het forum.. In de pm zegt hij dat hij zich bewust op de achtergrond gehouden heeft maar dat heeft ie bijna altijd gedaan.. Ik heb niets tegen de kerel zelf want ik ken hem niet eens (als hij echt betrokken was kende ik hem wellicht wel), ik vind gewoon dat zijn betrokkenheid niet groot genoeg is om dit forum te modden.. |
|
|
| Xilver |
| Die Magistrate zit inderdaad veel te weinig op het forum om mod te kunnen zijn. |
|
|
| Pumaz |
Tom die mij gelijk geeft :wtf:
Stop the press! |
|
|
|
|