return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Klassiekers (& de toekomst van House?) (pg. 6)
View this Thread in Original format
MaGiK54
En nu hebben we ff Houseparty IV aan 1992, dus oud genoeg neem ik aan :D

The ultimate seduction - the ultimate seduction
The ultimate seduction - Housenation
NUKE - NANA (beetje commercieel, maar wel goed)
World Party II - Forget-it
The Shamen - LSI
Weird Science - Hole in one
LDV - Climb the wall
Ramirez & Pizarro - Hablando
The age of love - the age of love
SL2 - On a ragga Tip (whoaaaaaaaa wat een hilarische plaat was dit)
Waxxattack - Yesss !!!
Charly Lownoise - Speedcity
Poing - poing (:D)

Houseparty V gaat nu net aan, 1993 dus ook nog oud genoeg

Soup - New York-London (werd laatst nog in de Eau gedraaid)
Vicious Delious - Hocus Pocus
The golden girls - Kenetic (chille plaat)
Format 1 -Sollid Session (een chillere plaat)
The Good men - Give it up
Intergroove - Bodyflow (totall chillness)
Usha - I want you (you want me)
Jonny L. - Hurt you so (break-beat cool)

Wordt vervolgt kinders :D
Blik
quote:
Originally posted by SnuggLe
ps. diegene die gaat zeggen dat "De Klubbheads" ook klassiekers hebben schiet ik persoonlijk af :) Kick & Ban :)


nee de Klubbheads niet, maar DJ Boozywoozy wel toch?? :D :p
MaGiK54
quote:
Originally posted by Blik


nee de Klubbheads niet, maar DJ Boozywoozy wel toch?? :D :p


Kick het blikje :D
Optimus
quote:
Originally posted by MaGiK54

SL2 - On a ragga Tip (whoaaaaaaaa wat een hilarische plaat was dit)

Poing - poing (:D)


Whaaaahaaa, On a Ragga Trip is echt VET!!!!!!:):cool:
en POING ook ghehehe, echt een goed en gevarieerd nummer:p
MaGiK54
quote:
Originally posted by magrec

die ene track met jack (waarop die man zingt hoe house was ontstaan (and from this groove...))



Hoe heettie jongens en meisjes, dit nummer is goe man, ik wille hebbuh.
MaGiK54
en daar gaan we weeeeeer.
Rave Parade I gaat nu net aan is uit 1994, dus nog net op het randje volgens Snuggle:D

Marusha - Raveland (Marusha was echt goe)
Sequential One - Dance
Obsessive - Tune in-Turn out (mix van Charly en Theo) (aaaaanrader)
Ravers nature - Hands Up ravers (:D)
Westbam - Wizards of the sonic (westbam rmx)

Overige nummers die errug goed zijn:
Rene et Gaston - Conte de fees
Club 22 - Open your mind

Ik weet er niet meer, dus deze keer geen vervolg. Maar terug te komen over de toekomst van de House/trance muziek. Ik verwacht dat er wel weer een stroming housemuziek gaat komen, maar wat, de tijd zal het ons leren. Maar housemuziek in het algemeer zal binnen nu en 10 jaar nog lang niet verdwenen zijn verwacht ik.
magrec
quote:
Originally posted by SnuggLe
ps. diegene die gaat zeggen dat "De Klubbheads" ook klassiekers hebben schiet ik persoonlijk af :) Kick & Ban :)


Dat durf ik niet met 100% te zeggen maar ze produceren dus al echt heel lang onder zoveel verschillende namen..dusse...ik ga op zoek en ik vind de klubbheads klassieker :stongue: misschien dan he..
TranceFool
quote:
Originally posted by magrec


Dat durf ik niet met 100% te zeggen maar ze produceren dus al echt heel lang onder zoveel verschillende namen..dusse...ik ga op zoek en ik vind de klubbheads klassieker :stongue: misschien dan he..

idd Klubbheads hebben vroeger onder echt heel veel aliases tracks geproduceerd, en er zal echt wel iets goeds bij zitten hor, van vroeger dan :)
Spinnin Jack
quote:
Originally posted by SnuggLe
.....Echt relaxte muziek....allemaal klassiekers, die niet iedereen van het forum kennen denk ik. Een tijd geleden verbaasde ik me over de kennis van enkelen van jullie. Oke, sommigen hier zijn te jong om deze nummers te kennen, maar toch...het is HET begin van de house.
Welke klassiekers vinden jullie echt gaaf? (En kom niet met Univeral Nation...das geen klassieker).


Ik heb ook nog een paar cd'tje zitten luisteren en de volgende nummers moesten nog wel even genoemd worden als klassiekers. Ze komen ook allemaal niet in dit draadje voor dat heb ik ff gecheckt anders dan zou het echt een lange lijst worden met klassiekers die ik echt super vind.

The KLF - Last train to trancentral
The Break Boys - My house is your house (Let the bass kick!!)
Holy Noise - James Brown is Still Alive
The Prodigy - Android
Cubik 22 - Night in Motion
Holy Noise - Get Down Everybody
Second Phase - Mentsam
Nomad - Devotion
The KLF - 3 AM Eternal
Quadraphonia - Quadraphonia
CLS - Can you feel it
Sadomasy & DJ One - Bodymotion (To the Batmobiel, let's Go!)
The KLF - Justified & Ancient
Bizzarre inc. ft Angie Brown - I'm gonna get You
Speedy J - Something for your mind
Infectious - I need your lovin'
Armando - 100% disin' you
DJ Rob & MC Joe - The beat is flown (Bij voorkeur>>Live at Parkzicht!)
DJ Rob - Boys interface
Moka DJ - Poison Blood ( THIS RECORD!!)
The Ultimate Seduction - Nightmare Walking
Cut the crap - Helemaal cut (plaat met die sample van Henk Westbroek als iemand die nog herkend)
Armageddon - You'll nerver be mine
De Euromasters - Rotterdam Ech wel !! >> Eigenlijk vind ik alles van de Euromaster nog steeds Echt super cool. Denk dat ik alle orginele versies allemaal op MP3 heb, behalve "Rotterdam echt wel" daar heb ik alleen een remix van. Maar die is ook al zo oud zat toen nog op de basisschool toen ik die voor het eerst hoorde(ongeveer 11 jaar geleden ofzo).

Van deze 2 weet ik echt de artiest niet meer, maar ze moest zeker wel genoemd worden :D
[edit]Leila K[/edit]- Open Sesame
Van wie?? - Prins Willem Alexander is een flikker

De volgende platen waren al genoemd maar moesten naast alle bekende oude-school platen(House of god e.d.)die ik ook echt super vind.
Prodigy - Charly, Out of Space (The Prodigy is ook gewoon cool)
SL2 - On a Ragga trip (Echt vet is die)
Soup - New york (New York, New York, New York, New York, Come on!!)
Club 22 - Open Your mind (Met sample van de film Total recall)
Capricorn - 20 HZ (trommelen maar!!)
Age of Love - Age of Love & Moby - Go (Die zijn gewoon goed!!)
Secret Cinema - Timeless Attitude (Dit vin ik echt de beste plaat die er ooit gemaakt is)

quote:
Originally posted by SnuggLe
Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. Waarom zouden we later naar andere muziek luisteren? Ik ben met house opgegroeid... Ik denk toch echt wel dat het blijvend is.
Hoe zie jij 'house' (en ik zegt expliciet geen TRANCE) over 20 jaar?


Ofdat mensen later ook nog naar house luisteren ligt er denk aan hoe je er mee opgegroeid bent. Ik heb eigenlijk nooit naar andere muziek geluisteren en nooit andere muziek gedraaid dus ik denk dat ik altijd naar house zal blijven luisteren of iets wat er op lijkt. Housemuziek zit zeg maar in mij en dat krijg je er nooit meer uit.
De mensen die later niet meer naar house luisteren zijn waarschijnlijk de massakonijnen die nu housemuziek wel "stoer" vinden.
House over 20 jaar >> It never dies. Nu zijn ook toch nog steeds mensnen helemaal wild van de muziek van Elvis zijn, nou die is volgens mij wel langer dan 20 jaar dood. Er blijft altijd een harde kern over die housemuziek zal draaien en produceren.

[edit]Tnx Optimus. Had had niet echt zin op flink te gaan zoeken[/edit]
Optimus
quote:
Originally posted by Spinnin Jack


Van wie?? - Open Sesame


Leila K - Open Sesame

basd
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik zat net met Basd hier lekker op de bank een Ouzotje (en Tequilla) te drinken
:)

quote:
Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel.
Deze huisgenoot denkt toch echt van wel :)
junis
Sjiiit, kweenie zeker of dit de goede titel is:

pinnochio - pinnochio :crazy: :crazy: :crazy:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 
Privacy Statement