return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 
Klassiekers (& de toekomst van House?)
View this Thread in Original format
SnuggLe
Ik zat net met Basd hier lekker op de bank een Ouzotje (en Tequilla) te drinken, en we waren wat klassiekers aan het luisterne zoals:

-Moby - Go
-Jaydee - Plastic Dreams
-DHS - House of God
-Dominica - Let you go
-Kristine w- Feel what you want

Echt relaxte muziek....allemaal klassiekers, die niet iedereen van het forum kennen denk ik. Een tijd geleden verbaasde ik me over de kennis van enkelen van jullie. Oke, sommigen hier zijn te jong om deze nummers te kennen, maar toch...het is HET begin van de house.
Welke klassiekers vinden jullie echt gaaf? (En kom niet met Univeral Nation...das geen klassieker).

Wat daarna door mijn hoofd speelde , was of iedereen later nog naar house luisterde. Huisgenoten zeiden van niet, maar ik denk van wel. Waarom zouden we later naar andere muziek luisteren? Ik ben met house opgegroeid... Ik denk toch echt wel dat het blijvend is.
Hoe zie jij 'house' (en ik zegt expliciet geen TRANCE) over 20 jaar?

Greetz,
SnuggLe
Optimus
Ik hoorde toevallig 2 weken geleden nog Feel What You want op tv... toch een lekker nummertje:)

Die jij noemt ken ik ook allemaal, lekkere dansnummers van "vroeger":)

"Mijn klassiekers"

Robert Miles - Children
Felix - Dont You Want me
Prodigy - Out of Space
Prodigy - No Good

Dr was er eentje...iets met Dye Witness ofzo...:) En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen:)

Turn Up The Bass serie natuurlijk:)


Nostalgie he?;)
basd
quote:
Originally posted by Optimus En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen:)
Technotrance :)
SnuggLe
quote:
Originally posted by Optimus

Dr was er eentje...iets met Dye Witness ofzo...:) En ook een cd-serie, met een reet erop, kan ook ff niet op naam komen:)

Turn Up The Bass serie natuurlijk:)


Nostalgie he?;)


, die ga ik ff opzoeken. Ik weet welke je bedoelt, maar ik kan niet op de titel komen. Even wat oude cd's zoeken morgen.

Nostalgie ja...House party 2. Die zou IEDEREEN hier van buiten moeten kennen man! :)
Optimus
quote:
Originally posted by basd
Technotrance :)


ha , had ik de naam toch goed:)

lekkere serie hoor, echt goeie cd's toen (al klinkt die naam nu wel een beetje suf:D)
basd
Persoonlijk vind ik dat iedereen deze nummers zou moeten kennen (is het niet van naam, dan wel herkenning als je ze hoort, ben zelf ook niet zo goed in namen) :

Robert Armani - Hit hard
DHS - House of god
Jaydee - Plastic dreams
Public Energy - Three O Three
Kuadra - La onda
Speedy J - Pullover

en zo kan ik er nog wel een paar noemen denk ik...

Maar goed, da's allemaal persoonlijk dus :)
Optimus
Capella - Move on baby
Age of Love - Age Of Love
Prodigy - One Love (supergave clip hehehe, met dat mannetje dat bovenop een soort piramide geloof ik stond te roepen)
jam & Spoon - Right in The Night (ofzo)
u96 - Das Boot (!!!!!!!!!!!)
u96 - Club Bizarre :)
u96 - Feels Like Heaven
Atlantic Ocean - Waterfall (als je deze niet kent, downen!!!!!!)



Whaa cool man, ik zie me hele basisschool en brugklas periode voorbij komen:)
flexter
Titels onthouden is niet mijn sterkste punt dus ik weet zo weinig voorbeelden :(
Maar doe mij maar wat top-40 techno uit de eerste helft van de 90-er jaren.
woei!
Flippe
Enkele van de genoemde nummer ken ik wel, rest ken ik niet of de titels zeggen met niks :)
Het grootste deel van deze liedjes is dan ook van voor mijn tijd.
ALs ik tijd heb zla ik es ff kijken of ik er een paar kan downloaden.
-=Freezel=-
Mijn all-time klassiekers:

Dimitri & Jaimy - On The Discotrain
Nightcrawlers - Push The Feeling On
Candy Rippers - Feelin'
Rene et Gaston - Vallee De L'Armes (met dat klokkenspel)
Ransom - My Dance
Secret Cinema - Timeless Altitude

Ook heb ik nog een bandje gevonden uit 1994 van de 538 Party Night! Damn, echt relaxte muziek gewoon! Veel onbekende maar lekkere platen. De voorlopers van de club- en trancemuziek nu zeg maar.

SnuggLe
quote:
Originally posted by Optimus
Capella - Move on baby
jam & Spoon - Right in The Night (ofzo)
u96 - Club Bizarre :)
u96 - Feels Like Heaven
Atlantic Ocean - Waterfall (als je deze niet kent, downen!!!!!!)



Dit schaar ik dus niet echt onder die klassiekers.... Das meer gewoon top 40 werk... VIND IK DAN (voor er weer geflame is :)).
Met echte klassiekers bedoel ik echt het begin van de house. Dit was al weer iets verder. 88 to piano bv... :)
!_PeTrUs_!
Hij bedoelt waarschijnlijk meer U96 - Das Boot, Uber song natuurlijk!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 
Privacy Statement