|
Klassiekers (& de toekomst van House?) (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| serialkillah |
| quote: | Originally posted by junis
Sjiiit, kweenie zeker of dit de goede titel is:
pinnochio - pinnochio :crazy: :crazy: :crazy: |
hehehehe ja inderdaad, daar heb ik nog een singeltje van:) |
|
|
| -TAIS- |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
ps. diegene die gaat zeggen dat "De Klubbheads" ook klassiekers hebben schiet ik persoonlijk af :) Kick & Ban :) |
Jij houdt weinig mensen meer over :D Wie dacht je dat er bijv. achter The Ultimate Seduction (het project) zaten? Right, Klubbheads! :) |
|
|
| Donna |
Deze tijd was een BEREstrakke uitgaansperiode "mijmer":p
Ik bleef ondanks alles toch wel diehard U2-fan maar de feestjes met deze knallers waren toch echt mijn weekenden:)
En sja ik ben er een paar jaar tussen uit geweest ergens maar ga nu weer vrolijk verder,mijn mams vindt trancemeuk ernstig lekker in tegenstelling tot die van blik dus ik denk toch echt dat dat per persoon zeer verschillend is:)
Er zullen altijd mensen blijven die aan hun nostalgie van een mooie tijd blijven hangen en niet meer open staan voor nieuwe klanken,ik heb aan de lijve ondervonden dat dat de grootste fout is die je maken kan.
Dussss zolang er mensen zijn die vernieuwingen trekken blijft deze stroming wel bestaan hoor,net zoals de rock nooit zal verdwijnen imo. |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Spinnin Jack
Ik heb ook nog een paar cd'tje zitten luisteren en de volgende nummers moesten nog wel even genoemd worden als klassiekers. Ze komen ook allemaal niet in dit draadje voor dat heb ik ff gecheckt anders dan zou het echt een lange lijst worden met klassiekers die ik echt super vind.
The KLF - Last train to trancentral
The Break Boys - My house is your house (Let the bass kick!!)
Holy Noise - James Brown is Still Alive
The Prodigy - Android
Cubik 22 - Night in Motion
Holy Noise - Get Down Everybody
Second Phase - Mentsam
Nomad - Devotion
The KLF - 3 AM Eternal
Quadraphonia - Quadraphonia
CLS - Can you feel it
Sadomasy & DJ One - Bodymotion (To the Batmobiel, let's Go!)
The KLF - Justified & Ancient
Bizzarre inc. ft Angie Brown - I'm gonna get You
Speedy J - Something for your mind
Infectious - I need your lovin'
Armando - 100% disin' you
DJ Rob & MC Joe - The beat is flown (Bij voorkeur>>Live at Parkzicht!)
DJ Rob - Boys interface
Moka DJ - Poison Blood ( THIS RECORD!!)
The Ultimate Seduction - Nightmare Walking
Cut the crap - Helemaal cut (plaat met die sample van Henk Westbroek als iemand die nog herkend)
Armageddon - You'll nerver be mine
De Euromasters - Rotterdam Ech wel !! >> Eigenlijk vind ik alles van de Euromaster nog steeds Echt super cool. Denk dat ik alle orginele versies allemaal op MP3 heb, behalve "Rotterdam echt wel" daar heb ik alleen een remix van. Maar die is ook al zo oud zat toen nog op de basisschool toen ik die voor het eerst hoorde(ongeveer 11 jaar geleden ofzo).
Van deze 2 weet ik echt de artiest niet meer, maar ze moest zeker wel genoemd worden :D
[edit]Leila K[/edit]- Open Sesame
Van wie?? - Prins Willem Alexander is een flikker
De volgende platen waren al genoemd maar moesten naast alle bekende oude-school platen(House of god e.d.)die ik ook echt super vind.
Prodigy - Charly, Out of Space (The Prodigy is ook gewoon cool)
SL2 - On a Ragga trip (Echt vet is die)
Soup - New york (New York, New York, New York, New York, Come on!!)
Club 22 - Open Your mind (Met sample van de film Total recall)
Capricorn - 20 HZ (trommelen maar!!)
Age of Love - Age of Love & Moby - Go (Die zijn gewoon goed!!)
Secret Cinema - Timeless Attitude (Dit vin ik echt de beste plaat die er ooit gemaakt is)
|
Wow, inderdaad, hier staan nog echt lekkere nummers tussen. Ook een aantal die nog niet genoemd waren.
Die van de Euromasters is ook cool. Moet je Hollands Hakkuh eens luisteren, die cd uit 92/93 ofzo. Allemaal van dat soort ' muziek ' :)
Echt lachen. Ik dacht dattie pas nog een keer op mp3 gereleased wordt. Wie um wil hebben pm ff :)
| quote: | Originally posted by -TAIS-
Jij houdt weinig mensen meer over :D Wie dacht je dat er bijv. achter The Ultimate Seduction (het project) zaten? Right, Klubbheads! :) |
Ja? FUCCCCKKKKKKKKK he! Nu ga ik mezelf van kant maken!!!
:whip: :whip: :whip:
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| PCP2017 |
Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!
"Save a tree, Eat a Beaver." |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by PCP2017
Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!
|
Even graven in jullie geheugens :D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by PCP2017
Heeft er echt niemand een idee hoe die plaat heet van "Jack", daar ben ik nl ook al heel lang naar opzoek, die samples uit die plaat zijn in minstens tien andere platen weer gebruikt!!
Ken em van raves van jaartje of 8 terug...maar weet nog steeds niet welke plaat dat is!??
Plaat gaat over Jack en er wordt een heel verhaal geluld, over Jack & house muziek, etc...
Samples oa; "Jack is the One!", "House music is a universal language spoken and understood by all!", "I'm the creator!" & many more....
Willing 2 kill 4 it!
"Save a tree, Eat a Beaver." |
Ook die sample van "And jack had a groove...."?
Ik ken hem wel ja, maar wat het orginele nummer is...dat weet ik zo niet. Toch even diggen in mijn archieven.
Greetz,
SnuggLe |
|
|
| Miss Proximus |
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...
Mr. Jack - only House Music
geloof ik |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by Miss Proximus
In the beginning, there was Jack, and Jack had a groove, and from this groove came the groove of all grooves. And while one day viciously throwing down on his box, Jack boldly declared, Let there be House, and House music was born. I am, you see, I am the creator, and this is my House, and in my House there is only House music. But I am not so selfish, because once you've entered my House, it then becomes our House and our House music...
Mr. Jack - only House Music
geloof ik |
Thnks :D |
|
|
| -TAIS- |
Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!
En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house :D) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had :) |
|
|
| serialkillah |
| quote: | Originally posted by -TAIS-
Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!
En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house :D) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had :) |
yep, zo ging het bij mij ook ongeveer |
|
|
| Spinnin Jack |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Wow, inderdaad, hier staan nog echt lekkere nummers tussen. Ook een aantal die nog niet genoemd waren.
Die van de Euromasters is ook cool. Moet je Hollands Hakkuh eens luisteren, die cd uit 92/93 ofzo. Allemaal van dat soort ' muziek ' :)
Echt lachen. Ik dacht dattie pas nog een keer op mp3 gereleased wordt. Wie um wil hebben pm ff :)
|
| quote: | Originally posted by -TAIS-
Inderdaad, die lijst van Spinnin Jack is top. Dat zijn ze idd, stuk voor stuk klassiekers!
En wat de leeftijden van mensen betreft, volgens mij maakt dat weinig uit. Het ligt er gewoon aan met wie je in contact komt. Ik was er misschien wel redelijk vroeg bij, was 9-10 ofzo (nu 20, yes, een decade house :D) toen ik de eerste Turn Up The Bass en Technotrance bandjes kreeg, toevallig omdat een tante van een buurmeisje die veel luisterde toen. Voor het zelfde geld was het pas 3 jaar later geweest. Hetzelfde geldt voor Radio 538's Dance Dept. Ik was volgens mij 11 toen hun begonnen. 't was ook een zus van een vriendje van mij die ons dat liet horen. Anders had het misschien nog wel 2 jaar geduurd voor dat ik er uberhaupt van gehoord had :) |
Tnx mannen, ik had gewoon een paar cd'tjes van voor 1994 gepakt. (Turn up the bass, eerste houseparty cd en best of rotterdam records 2)Daar de beste nummers gepakt en die in het lijstje gezet.
Jah die Hollands hakkuh is echt cool, dat is diegene met dat nummer van de "vakantieman, gezellig he" en met Neuken in de keuken van de Euromasters. Al die ander cds die daarna kwamen en die ook titel Hollands Hakkuh haden moet je niet hebben!! Dan krijg je zo'n CD ala Hakkuhbar of de Mosselman :whip: :whip:
Ik was er ook ongeveer op m'n 9e bij(ben nu 21), dat weet ik nog wel want zat toen in groep 6 van de lagere school,toen elke keer bandjes meenemen om die in de klas te laten horen, echt cool was dat altijd. Ik was ook de eerste die met house bandje aankwam. :cool:
Bij mij was het allemaal begonnnen toen in op een verjaardag van m'n neef kwam waar de radio op de illegale House/gabber zender Radio Delta stond. Vond dat zo cool dat ik dat elke weekend ging opnemen want door de weeks was de zender niet in de lucht.
Al snel daarna kwamen nog meer zenders en radioshow tot mijn attentie. Die show van Martijn krabbee maar daar was ik al snel op uitgekeken want dat was in die tijd veel te soft voor mij. Een show op radio delft, eldorado. Turbulentie op Stads Radio Rotterdam de show van Mark van Dale. Waarbij die nog op staande voet ontslagen is omdat hij die plaat van "prins willem alexander is een flikker" op konningendag draaide, dat kon de directeur van Stads Radio Rotterdam niet echt waarderen.
Die Tijd was ook het begin van de illegale radiozender Radio Balans daar heb ik daarna echt nog heel lang naar geluisterd. En wat later de illegale zender Tempo Radio en op Stads Radio Rotterdam Tha Forze Power Hour en Hardcore Power op de donderdag avond. |
|
|
|
|