|
Nu SKA vi fixa en TA fest! (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by XLA
ARGH STHLM!
Kan ni intte hyra en kälarlokal här i stan ;)
Typ Svenska Mässan eller nåt :haha: |
Jag håller med där.. :cool:
Men det är ju faktiskt majoritet av svenska TA's som bor i sthlm, inte sant...!? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Men det är ju faktiskt majoritet av svenska TA's som bor i sthlm, inte sant...!? |
kolla in kartan för att bilda dig en uppfattning ;) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Endre
jag kom på imorse att det finns en lokal här i Kärrtorp där jag bor för nåt med 1700 kr mellan 18:00 och 02:00, då ska man alltså rigga upp och ner på den tiden. (tror jag)
|
hmmm...frågan e om de inte e lite lite tid....menar på den tiden ska man rigga ljus ljud å allt....tar säkerligen en 1-2h iaf skulle jag gissa.....så de blir nästan lite väl kort då....men om de inte e riggning på den tiden så ere perfekt :D
| quote: | Originally posted by Rebel9
ja det vore ju för jävligt om ett gäng negrer bröt sig in i lokalen och straffknullade alla.
|
mwahaha you are THE nasty one!!!
:toothless |
|
|
| doter |
Pratar vi om Hjulsta lr Akalla här? (D ena värre än d andra)
Ja e helt m A.C! |
|
|
| mindshooter |
För det första:
Vi kan väl ändå inte omplacera festen av den enda anledningen att vi är rädda att bli ivägjagade av nått fjortis-gäng? Det var faktiskt det dummaste jag hört om ni ursäktar :p Om folk nu är rädda för att komma så får vi organisera oss och gå i grupp liksom. Det är inget problem. Kom lite tidigare på kvällen istället för kl 00.30 så är det inte lika stor risk för farliga gäng.
För det andra: Jag tror helt klart på en billig lokal i kärrtorp. Men hur pass lyhört är det? Efter 22.00 får du inte störa folk som vill sova med hög musik t.ex. Därför tyckte jag lokalen i akalla var så bra. För den va liksom särlagd.
sovplatser är väl fortfarande ett problem. Men ni som vill komma från utanför sthlm, har inte ni folk och sova oss då? Man kan juh faktiskt sova i bilen i värsta fall. eller på tåget...
Vad ska det spelas för musik då? Vet inte vad andra tycker, men Goa\Psy kan man faktiskt höra på varenda UG-fest i hela sverige. det jag gillade mest med lördagens fest var att det lirades lite mer uplifting,melodic trance :) Slängar av hard-trance och progressive är oxå helt ok. Men jag tycker att denna festen borde lira lite mer av det vi inte får höra på vanliga klubbar :) |
|
|
| doter |
| quote: | Originally posted by mindshooter
.
sovplatser är väl fortfarande ett problem. Men ni som vill komma från utanför sthlm, har inte ni folk och sova oss då? Man kan juh faktiskt sova i bilen i värsta fall. eller på tåget...
|
Man behöver inte ens sova i värsta fall... Ja kan hända ha plats hos mig i värsta fall... (Solna) |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag kan låta ett par TAs sova hos mig... Men då jag bor i Lapplands Väsby så kanske det inte är så kul... fan hatar bara att ta mig från stan när man krökat :p
Vad som är viktigt om man vill att det ska gå smidigt, allt ska funka med lokaler, folk som kommer, PA, ljus, ja allt är att man har framförhållning. Så man får allt man vill ha i tid.
Nummer ett är ju lokal med ett spikat datum som är relativt långt fram i tiden så folk kan boka upp sig på detta.
Eftersom man e uppväxt i förorten till sthlm så har man ju ganska bra koll norrorterna här, klart man har en del fördomar mot visa delar av kommuner som jag också gärna undviker kvälls tid... men ok... skit kan hända vart som helst...
Som sagt... så centralt som möjligt är att föredra...
Det andra med ljus å sånt rullar ju på redan... Det får ju inte gärna springa iväg för mycke med prislappen då det kan bli svårare också att få hit folk.
(DJs finns det så det räcker,tror alla vill testa lira iaf. Kanske en dröm för många att spela inför folk) |
|
|
| Endre |
håller med mind att om man kommer i tid så händer förmodligen ingenting. om nån skulle bryta sig in och vi får stryk, visst, men då har vi lagen på vår sida iallfall. hmm...:D
min morsa är skit nojig, så folk som bor söder om stan (söder ort) kan åka med mig hem. det får bli lite trångt, menvafan.
|
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag kan låta ett par TAs sova hos mig... Men då jag bor i Lapplands Väsby så kanske det inte är så kul... fan hatar bara att ta mig från stan när man krökat :p
Vad som är viktigt om man vill att det ska gå smidigt, allt ska funka med lokaler, folk som kommer, PA, ljus, ja allt är att man har framförhållning. Så man får allt man vill ha i tid.
Nummer ett är ju lokal med ett spikat datum som är relativt långt fram i tiden så folk kan boka upp sig på detta.
Eftersom man e uppväxt i förorten till sthlm så har man ju ganska bra koll norrorterna här, klart man har en del fördomar mot visa delar av kommuner som jag också gärna undviker kvälls tid... men ok... skit kan hända vart som helst...
Som sagt... så centralt som möjligt är att föredra...
Det andra med ljus å sånt rullar ju på redan... Det får ju inte gärna springa iväg för mycke med prislappen då det kan bli svårare också att få hit folk.
(DJs finns det så det räcker,tror alla vill testa lira iaf. Kanske en dröm för många att spela inför folk) |
Det mesta där har jag skrivit om i första posten. Vi vill FÖRST ha en lista på alla som är beredda att betala för festen. När vi har det så spikar vi ett datum i framtiden. Det funkar inte med en tidsram just nu tror jag för det kommer vi aldrig lyckas hålla.
Just nu behövs en lista på intresserade och sen ska vi göra vårt bästa för att ordna resten :)
Prislappen kan du oxå läsa om... 5000:- allt osm allt....100:- per person. 25 st TAs plus en kompis var. Juh färre TA:s desto fler kompisar för att fylla ut :) |
|
|
| Vizay |
| jag startar en anmälningstråd där alla bara skriver jag i sina svar eller nått så vi ser exakt vilka som kommer etc....inget diskuterande eller sånt utan bara säg om ni kommer för annars blire svårt att hålla koll på :D |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Vizay
jag startar en anmälningstråd där alla bara skriver jag i sina svar eller nått så vi ser exakt vilka som kommer etc....inget diskuterande eller sånt utan bara säg om ni kommer för annars blire svårt att hålla koll på :D |
Annars är post nr.2 i denna thread tillägnad just det. För att slippa ännu en fest thread när vi redan har 3 st :rolleyes: |
|
|
|
|