|
Nu SKA vi fixa en TA fest! (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Anna_De_Cavoon |
alla som bor i sthlm kan väll pröjsa lite pengar till de som måste åka tåg dit, behöver inte vara mycket. en femtiolapp per person till de som åker till sthlm? fast det beror ju på hur många från sthlm som kommer på festen och hur många icke-sthlmare som vill komma. kan ni inte göra en lista på de som bor i sthlm och SKA komma och de som inte bor i sthlm men VILL komma?
om inte det funkar så kanske de som inte bor i sthlm men vill komma kan tycka att det är lite onödigt att betala tågbiljett för bara en kväll. kan ni inte ha lite längre tid som typ 2 hela dagar eller så? en helg? och göra saker på dagarna med. typ producera tillsammans, mixa eller det ni har lust med. det kan man diskutera senare. ni kan bo hos varanndra. om ni är upptagna den helgen det blir så får man väll prioritera! jag menar, det är inte varje dag ni kan träffa varanndra från TA! perfekt tillfälle att få lära känna lite nya människor!
min åsikt..:tongue2 |
|
|
| Vizay |
| det där flerdagarskonceptet låter ju iofs ganska bra....nån mer än jag å cavoon som tycker de? :) |
|
|
| Endre |
visst, låter helt ok
|
|
|
| dj_hysterix |
Det där med flerdagars grejen låter ju skitbra.
ESSENTIAL SWEDISH TRANCE ADDICT TEAM:happy2: |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tycker Anna_De_Cavoon kommer med en bra idé också... Kan ju kännas helt klart som bortkastad tid att bara komma upp för en kväll/natt...
Finns mycke man skulle kunna fixa... allt hängerpå tillgång då till lokal i två dagar... svårt... alternativt nåt annat alternativ :crazy:
Vill passa på att hälsa nykomlingen för mig iaf. Anna_De_Cavoon välkommen till forumet...
.../ Steve |
|
|
| Endre |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Finns mycke man skulle kunna fixa... allt hängerpå tillgång då till lokal i två dagar... svårt... alternativt nåt annat alternativ :crazy:
|
men om man skaffar en lokal för en natt, sen när det är "slut" slaggar man, sen ses man dagen efter och som anna sa att man kan mix..hmmz. aja, men..vad ska man göra då? umgås, dra på en bio kanske, sen softa nästa kväll, sen dagen efter åker alla hem.
|
|
|
| mindshooter |
Mycket spekulationer blir det :)
Duskussionen om att ha det i lund har vi redan diskuterat på den andra tråden om fest och det hela rann ut i sanden pga att det var för långt för nästan alla och vi bestämmde att den skulle va i sthlm. Själv var jag dock inte emot det men jag tvivlar på att vi får ihop tillräckligt med folk.
Att ha en hel helg:
Är inte det att ta i första ggn vi försöker anordna något tillsammans? När vi knappt kan få ihop en fest (diskussionen har pågått i flera månader) verkar det lite "att ta vatten över huvudet" att försöka sig på en festival :p
upp till er förstås, jag tror att det blir svårt att arrangera, NU.
MEN, vad jag tycker är att vi kör den här festen nu, blir det misslyckat, så vet vi det, och då får vi arrangera bättre. Det är iallafall mindre pengar, arbete, och dagar som ryker ifall vi bara har det över en kväll. Däremot om det hela blir skitbra, positiv feedback osv. Då kan vi juh givetvis göra det hela lite större till nästa gång, när vi vet att folk är med på det och folk vet vad som bjuds. Jag tror helt klart på att vi kan få ihop en fest med det vi har. Än så länge behöver vi dock typ 15 TA:s till :D |
|
|
| eXton |
jo det är sant att det skulle bli dyrt för er. isåfall krävs det ju givetvis en del spons av oss här nere så det ska bli billigare för "norrlänningarna". Dock kan jag nog tippa på att jag har en del polare som jag skulle vilja kalla "tranceaddicted" även ifall dom inte hänger här på forumet, dom skulle nog oxå kunna betala lite...
ang att hyra lokalen en hel helg så gick det bra iallafall
då snackar vi typ fredag eftermiddag till söndag eftermiddag för 2x750kr... det har man ju råd med.
Om folk har pengar över så kan man ju dra till köpenhamn och festa på en av dagarna men då är nog problemet mer att det är 18/20/mer på många bra ställen där :(
det bästa är nog om ni försöker få ihop en hemma-fest hos någon i stockholm där uppe, så ni iallafall lär känna varandra, sen är det väl till att fixa nån minibuss till den "riktiga" festen, om den nu blir av här nere :) |
|
|
| Endre |
| quote: | Originally posted by eXton
jo det är sant att det skulle bli dyrt för er. isåfall krävs det ju givetvis en del spons av oss här nere så det ska bli billigare för "norrlänningarna". Dock kan jag nog tippa på att jag har en del polare som jag skulle vilja kalla "tranceaddicted" även ifall dom inte hänger här på forumet, dom skulle nog oxå kunna betala lite...
ang att hyra lokalen en hel helg så gick det bra iallafall
då snackar vi typ fredag eftermiddag till söndag eftermiddag för 2x750kr... det har man ju råd med.
Om folk har pengar över så kan man ju dra till köpenhamn och festa på en av dagarna men då är nog problemet mer att det är 18/20/mer på många bra ställen där :(
det bästa är nog om ni försöker få ihop en hemma-fest hos någon i stockholm där uppe, så ni iallafall lär känna varandra, sen är det väl till att fixa nån minibuss till den "riktiga" festen, om den nu blir av här nere :) |
lokalen här låter äckligt frästande.
|
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Bra idé som tål att tänkas på... är säker på att jag inte är den enda med bil och körkort...
Jag e öppen för både Sthlm och Lund... |
Är oxå öppen för Lund... och har bil som jag kan transportera TA folk till Skåneland i. Mina päron blir säker överlyckliga om jag kommer hem över en helg dessutom. Kruxet för min del är att jag inte har en enda spelledig helg det närmaste halvåret så jag vet inte hur jag ska lösa det. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Aendy
Är oxå öppen för Lund... och har bil som jag kan transportera TA folk till Skåneland i. Mina päron blir säker överlyckliga om jag kommer hem över en helg dessutom. Kruxet för min del är att jag inte har en enda spelledig helg det närmaste halvåret så jag vet inte hur jag ska lösa det. |
genom att inte spela en helg? eller du _måste_ spela varje helg? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by reveal
genom att inte spela en helg? eller du _måste_ spela varje helg? |
Hade det varit fråga om att spela hade jag bara kunnat fejka sjukdom. Är coach och det märks när man skubbar då. |
|
|
|
|