|
Off topic: Detta hände mina polare (pg. 11)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
damn du va snabbarae än mig på å svara :)
| quote: | Originally posted by Proximus
Vet ni hur det känns att ha en pappa som varit civilingenjör, läkare, kirurg eller något annat liknande jobb i sitt land och sedan här så får man knappt någon jobb eller någon jävla jobb som är ett HÅN mot dig så man vägrar ta emot det, och sedan anklagas för att vara lat? Det vet många invandrare...
|
de här e ett riktigt stort problem i sverige idag....har sett massa olika granskningsprogram på teve som undersökt detta och jag tycker det är riktigt vidrigt att se den diskriminering som pågår....inte fan spelar det någon roll vart man utbildar sig till läkare eller nått annat....man är det fortfarande då man flyttar till ett annat land.... |
|
|
| Proximus |
Vizay: Om det verkligen händer så att 20 personer slår 1 person som jag tror är föga troligt så är det vidrigt, men det är också lätt att överdriva...
Men som sagt, kriminalitet är skit, men även vi här är kriminella då vi laddar ner massa mp3's med copyrighted musik så var inte hycklare nu, skulle ni sitta flera år i fängelse? ;) |
|
|
| mindshooter |
Ge folk Hopp, ge de Tro! Ge de motivationen att göra något utav sitt liv, det är då kriminaliteten försvinner och vi kan leva i ett samhälle utan problem. Skithögar finns det många av, men att bli styrd på grund av de är fel.
Sen Mindshooter, jag tror seriöst inte på att 70% av alla rån eller brott begås av invandrare.. ivarjefall uppklarade fall men många ouppklarade fall finns ju kvar ;) |
Det var 70% av dom anmälningarna som kommit in tror jag.
Jag lider med er Proximus, ni BLIR helt felbehandlade. Men det är fortfarande ingen ursäkt för att bete sig illa. Och jag är ganska säker på att du är en av dom som inte gör det, därför har jag all respekt för dig, som vilken annan individ som hellst. Det finns för mycket hat i världen, och det kommer bli vår undergång.
Det där du skrev om Mp3 nerladdning, jag sa förut att kriminalitet inte får ta så långt över kanten att en individ blir psykiskt eller fysiskt skadad. Har svårt att se att nån skulle kunna bli det av att jag njuter av lite skön musik. Detta är iof en annan diskussion. Jag tycker det är en dum lag. Musik ska va gratis, därför bryter jag mot den. Det ska inte vara ok att slå folk på stan och råna dom. Därför ska vi sätta stop! |
|
|
| robstar |
| quote: | | Musik ska va gratis, därför bryter jag mot den. |
Asså ja e tvungen...
Tycker du verkligen de?
Som "producent" så e ja glad att de inte e så...
Om inte ja får betalt så ska inte nån annan som jobbar ha de heller.
Tänk dej att du ska jobba på Konsum å inte få betalt...
Inte så kul faktiskt...
aja...back to de andra... :D |
|
|
| Proximus |
Jag e nöjd över att bo i Sverige, Sverige har gett mej många möjligheter.. :)
Jag känner många också som skulle bo i någon by i sina hemländer fast här så är de någon =)
Hursomhelst, musik bör inte va gratis, artisterna måste ju få leva mind you ;) |
|
|
| King of Clubs |
Det är sant, svensk integrationspolitik är riktigt dålig. Man resonerar typ "lika barn leka bäst" och skapar egna osvenska samhällen. Det är ju jättesmart om man vill att invandrare ska integreras i det svenska samhället och känna sig som svenskar.
På 50- och 60-talen importerade man kompetens p.g.a. att det var en bristvara, men nu använder man inte den som finns även fast det egentligen behövs.
Jag tror inte heller på att 70% av alla personrån begås av invandrare. Jag läste statistik i aftonbladet för något år sedan som sa att majoriteten av alla personrån i sthlm faktiskt begås av svenskar. Det stod däremot att andelen personrånare var större bland invandrare, men det förfaller ju ganska naturligt om man tar hänsyn till social status etc.. Kan ju inte ändrats så mycket på säg, 2 år.
Man kan inte "skicka hem" folk hursomhelst. De flesta invandrare är ju inte första generationens invandrare. Var ska man "skicka" dom? |
|
|
| Vizay |
Vizay: Om det verkligen händer så att 20 personer slår 1 person som jag tror är föga troligt |
tjae jag och några polare har varit med om det....visserligen va vi 6 stycken men å andra sidan så va dom uppemot 30 pers eller mer så....läs festrapport tråden, står mer där
och sen ang. musikgrejen så tycker jag inte heller att musik ska va gratis, men ändå laddar jag hem musik.....men det beror helt på ekonomiska skäl...jag har inte mycket pengar...jag vill kunna njuta av musiken....se det såhär....hade jag inte laddat ner den så hade jag fortfarande inte köpt den eftersom jag inte har råd....alltså har artisten inte tjänat/förlorat något på att just jag (märk, bara jag!) har laddat ner låten
men hade jag pengar skulle jag köpa all musik, det kan jag lova |
|
|
| fruktsoppa |
Mind: hörde du att killen hade rånat totalt 8 stycken på 3 veckor och 4 stycken på EN DAG!!!!
jävla pack. ha det bra |
|
|
| AC. |
Finns många saker jag skulle villja kommentera ang. proxs inlägg (det långa)
Det är snarare 10-15% av den svenska befolkningen (och att de är bosatta i Sthlm, GBG och Malmö är väl knappast förvånande!? de är ju våra 3 störrsta städer)
Som jag sa förut, Minioriteten står för majoriteten av ungdomsbrotten idag. Sa någon 90%!? (Det får för denna isf)
Tveklöst, snarer en självklarhet, IN MED SPRÅKTEST!
jag förstår inte varför du tar upp malexander i den hära disskutionen, känns oerhört irrelevant.
Jag har hört flertalet av mina kompisar klaga på invandrare (Ovadsätt etisk bakgrund, dock ett överttal svenska sådan),dock utan att kunna veta säker vad de själva verkligen har erfarenhet av och vad de bara tror sig ha hört.
Dessa sagohistorier då nämner, det är ett faktum att invandrare som rasister till vanliga ungdoms_gäng_ går runt i grupp och pga av grupptryck och allt där till medför att chansen för slagsmål ökar
Du skriker rasist hela tiden, hoppas du då inte glömmer de invandrarna med liknande åsikter fast om oss svenskar.
Vad du sägr om att invandrarna inte blir anställda¨, så vill jag bara säga att jag tycker man ska få anställa vem man vill
Du sa att du har haft ett hårt liv, de finns det många andra som har haft det också. Då är det ett väldigt enkelt sätt att göra allt lite enklare, lite mera simpelt, lite mindre komplext i vardagen attt dra alla över en kamm väl medveten om det kanske inte alltid stämmer i verkligheten. |
|
|
| dj_hysterix |
INTEGRATIONS POLITIK ÄR SVÅRT SOM SATAN!
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by dj_hysterix
INTEGRATIONS POLITIK ÄR SVÅRT SOM SATAN!
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous: :nervous: |
japp, de e därför jag tycker det e så komiskt å se alla dessa inkompetenta politiker sitta å bestämma om den när dom knappt har någon erfarenhet av vad det är dom beslutar om... |
|
|
| Proximus |
ena dagen går besluten till invandrarnas favör (de invandrare som ingen gillar) och andra dagen till rasisternas favör.
kan de bara inte balansera det? |
|
|
|
|