return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 
Off topic: Detta hände mina polare (pg. 9)
View this Thread in Original format
Icarus
quote:
Originally posted by mindshooter
Enligt mig var det nödvändigt.

Jag hade varit nästan säker på det, även om du inte hade angett det.
Nicke
Jag har också blivit utsatt för turkgäng. Inget allvarligt, lite småpengar bara, men andra har inte haft samma tur.. Det har gått till på så sätt att turkarna har bett om pengar, och har den utsatta personen inte haft pengar har turkarna slått ner han.

För 2 år sen vågade man inte röra sej i stan på kvällarna pga alla jävla turkar som antastade alla. Det har i alla fall upphört nu, det var många som polisanmälde dom (jag och min kompis också). Endel var åtalade för upp till 20 brott.. Har hört att de sitter i ungdomsfängelse eller nåt liknande nuförtiden.

För ungefär 2 år sen hände en annan sak som gjorde mej ännu mer negativ mot invandrare. Det var en "kompis" (inte en av mina bästa, men från samma by och sånt) som var ensam i stan. Mitt i allt blir han anfallen av ett gäng på ca 20 asiater. Han blir nerslagen och de sparkar på honom när han ligger på marken. Resultat: 2 blåa ögon. Han ringer några kompisar som kommer till platsen och ett stort gängbråk bryter ut. Järnpåkar och andra farliga vapen används. Nästa vecka i nyheterna varnar de folk för att röra sej i stan, för skinheads från typ hela landet har kommit för att slåss mot invandrarna. Men de jävla invandrarna får inte tillräckligt många som vill slåss, så det blir inget av det. (Jävla fegisar!)

Håller med endel av er, kan invandrarna inte sköta sej kan de åka tillbaka till deras egna länder. För fan. Och livstids fängelse ska vara livstid, annars ska det inte heta livstid, för helvete. Fan ändå, man blir bara så trött på alla idioter som kommer hit och tar över stan..
reveal
quote:
Originally posted by Nicke
För ungefär 2 år sen hände en annan sak som gjorde mej ännu mer negativ mot invandrare. Det var en "kompis" (inte en av mina bästa, men från samma by och sånt) som var ensam i stan. Mitt i allt blir han anfallen av ett gäng på ca 20 asiater. Han blir nerslagen och de sparkar på honom när han ligger på marken. Resultat: 2 blåa ögon. Han ringer några kompisar som kommer till platsen och ett stort gängbråk bryter ut. Järnpåkar och andra farliga vapen används. Nästa vecka i nyheterna varnar de folk för att röra sej i stan, för skinheads från typ hela landet har kommit för att slåss mot invandrarna. Men de jävla invandrarna får inte tillräckligt många som vill slåss, så det blir inget av det. (Jävla fegisar!)

att ett gäng svenskar (skinheads) åker dit för att slåss är precis lika dåligt som att invandrare slåss, och att kalla invandrare fega för att de inte vill slåss är väl ändå inte rimligt att säga???

och varför ringde din kompis efter folk med järnrör? :rolleyes:

PRECIS LIKA IDIOTISKT!!!
Nicke
Den som sej i leken ger, den får leken tåla.

20 stycken som ger sej på en enda person, det tycker jag att är fegt. Men du kanske har andra åsikter. Invandarna började, men sen när det kom några skinheads så vågade de inte göra nånting. 20 mot en går bra, men när de kommer i underläge så drar dom sej ur det hela :rolleyes: Men visst, i vilket fall som helst så är det ju fegt att ge sej på typer som är färre än gänget man själv är i.

Jag vet inte vad han sa när han ringde sina kompisar, så jag kan inte säja om han sa åt dom att ta med tillhyggen eller om dom kom på det slälv. I vilket fall som helst så var det ju meningen att hämnas på dom, och hans kompisar kanske inte heller tycker om invandrare, så dom tänkte att väl att dom ger en jävla omgång åt dom.
reveal
quote:
Den som sej i leken ger, den får leken tåla.

20 stycken som ger sej på en enda person, det tycker jag att är fegt. Men du kanske har andra åsikter.

nej jag håller med, det är otroligt fegt
detta håller jag helt klart med dig om

quote:
I vilket fall som helst så var det ju meningen att hämnas på dom, och hans kompisar kanske inte heller tycker om invandrare, så dom tänkte att väl att dom ger en jävla omgång åt dom.

hämnd är minst lika fegt

och om du säger att du generellt inte gillar invandrare (vilket du ju indirekt säger), då är det en åsikt som jag verkligen inte delar
RebeL9
vad är det jag skådar. jisses. ni är förblindade av er egen dårskap. ni skriver turkgäng när ni inte alls har någon som helst aning att det verkligen var turkar. turkar är synonymt med alla invandrare för er. tänk om det var iranier, araber, chilenare osv?
Er okunskap har drivits till den spets så att en utlänning för er är detsamma som en turk.
Ack och ve jag som trodde att den unga svenska generationen hade större kunskap om sitt eget samhälle och fördommarnas tid var förbi. Vi går mot dystrare tider och det pga okunskap.
mindshooter
quote:
i vilket fall som helst så är det ju fegt att ge sej på typer som är färre än gänget man själv är i.

Så sant så sant, men som jag förstod det så var det oxå fler rasister än invandrare när din kompis hade ringt sina nära och kära? Hade det varit rättvist? Och hur löser man våld? Med mera våld?
Kom ihåg att hat föder hat. En ond cirkel kan man bara bryta genom att dra sig ur den...

quote:
Originally posted by Rebel9
ni är förblindade av er egen dårskap. ni skriver turkgäng när ni inte alls har någon som helst aning att det verkligen var turkar

Rebel9... När du säger "ni" undrar jag vilka du syftar på? Har nämligen känt att flera här syftat på det uttalandet jag gjorde när jag sa att det var en "turk" som rånat mina polare. Jag säger det en gång till. Jag berättar storyn som jag fick höra den, mina kompisar sa att det var en turk, då skriver jag det. Självklart kan det ha varit en snubbe som fötts i sverige eller en chillenare fan vet jag.
Det är sant att man generaliserar och använder ordet "turk" istället för invandrare... men nu är det också ett sätt att beskriva en person, dom flesta vet vad jag menar när jag skriver "turk", och som sagt var det så jag fick höra storyn.
Ravesquad
quote:
Originally posted by RebeL9

Ack och ve jag som trodde att den unga svenska generationen hade större kunskap om sitt eget samhälle och fördommarnas tid var förbi. Vi går mot dystrare tider och det pga okunskap.

Inte så länge antisemiter som du går lös:(
Endre
quote:
Originally posted by RebeL9
vad är det jag skådar. jisses. ni är förblindade av er egen dårskap. ni skriver turkgäng när ni inte alls har någon som helst aning att det verkligen var turkar. turkar är synonymt med alla invandrare för er. tänk om det var iranier, araber, chilenare osv?
Er okunskap har drivits till den spets så att en utlänning för er är detsamma som en turk.

ok, ta inte det här fel, försöker inte vara rasist eller nåt, men "vi" (dagens ungdomar) har aldrig fått vara med och bestäma om det ska tas in invandrare i sverige, vi har aldrig bett om att få bli rånade och allt som där hör till. visst, jag känner många snälla och schyssta invandrare, men som sagt, det är dem här äckliga politikerna som aldirg får känna av det som händer i samhället, dom bara sitter på sina feta arslen och bestämmer. så det finns igentligen ingen ursäkt för att invandrare rånar svenskar. jag såg ett program en gång där dem intervjuva några invandrare, där sa dem "vi ska visa svennar vad krig är"....det är ju helt fel inställning, först är dem rädda för sitt hem land, kommer it i skräck, sen lär dem sig svenska o.s.v., sen ska dom visa oss vad krig är och ställa till det? det går inte riktigt inhop med min matte.

okunskap?...nä, rättare sagt, vi skiter i vad det är för land.
(ursäkta om jag framstås som rasistisk, men det är min åsikt bara.)
robstar
quote:
Originally posted by Endre

ok, ta inte det här fel, försöker inte vara rasist eller nåt, men "vi" (dagens ungdomar) har aldrig fått vara med och bestäma om det ska tas in invandrare i sverige, vi har aldrig bett om att få bli rånade och allt som där hör till. visst, jag känner många snälla och schyssta invandrare, men som sagt, det är dem här äckliga politikerna som aldirg får känna av det som händer i samhället, dom bara sitter på sina feta arslen och bestämmer. så det finns igentligen ingen ursäkt för att invandrare rånar svenskar. jag såg ett program en gång där dem intervjuva några invandrare, där sa dem "vi ska visa svennar vad krig är"....det är ju helt fel inställning, först är dem rädda för sitt hem land, kommer it i skräck, sen lär dem sig svenska o.s.v., sen ska dom visa oss vad krig är och ställa till det? det går inte riktigt inhop med min matte.

okunskap?...nä, rättare sagt, vi skiter i vad det är för land.
(ursäkta om jag framstås som rasistisk, men det är min åsikt bara.)

w0rd!

Btw, så länge ja kallas "svenne" (vilket ja hatar) så kommer ja kalla vissa invandrare turkar lr Araber beror på hur dom ser ut.
De e inte alltid så lätt att se vilket land dom kommer ifrån...och därför kan de va lättare att säga Turk lr Arab.

Meh!:wtf:

RebeL9
quote:
Originally posted by Ravesquad
Inte så länge antisemiter som du går lös:(

sanningen smärtar va?
RebeL9
quote:
Originally posted by robstar
w0rd!

Btw, så länge ja kallas "svenne" (vilket ja hatar) så kommer ja kalla vissa invandrare turkar lr Araber beror på hur dom ser ut.
De e inte alltid så lätt att se vilket land dom kommer ifrån...och därför kan de va lättare att säga Turk lr Arab.

Meh!:wtf:

varför helt enkelt inte säga utlänning eller invandrare?
Hur kan du förvänta dig att de inte ska kalla dig svenne när du själv kallar de turk/arab?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 
Privacy Statement