|
Off topic: Detta hände mina polare (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
| quote: | Originally posted by reveal
däremot tycker jag att livstids fängelse verkligen ska betyda att man sitter i fängelse livet ut |
japp håller fullständigt med, sitter man på livstid ska man itne komma ut efter 15-25 år bara för att man uppfört sig bra, även en mördare kan ju spela teater... |
|
|
| King of Clubs |
Jag tycker verkligen inte att man ska ha bokstavligt livstidsstraff. Jag skulle hellre få stolen än sitta inspärrad "livet" ut.
Men jag är helt klart mot dödstraff också.
Varför är det fel att nån kommer ut efter 15-25 år? Förtjänar inte folk en andra chans?
Riktiga psykopater kan ju tvångsvårdas livet ut och det har jag däremot ingenting emot, för sådana går inte riktigt att kalla människor. Thomas Quick t.ex. |
|
|
| Ravesquad |
Uff, fy fan va dåligt ja mår efter ha läst vad som hände dina kompisar Mindshooter, men det e givetvis inget mot hur dina kompisar mår. Vad fan skulle man göra själv? Veva o springa hoppas man ju.
Undrar hur allt detta kommer sluta? Om 10 år kommer antagligen indvandrarfientliga partier ha makten i Sverige.
Fan va jag lider med dina kompisar Mind. Mycket tänkvärt inlägg du skrev.
Ska va jävligt försiktig ikväll:( |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Undrar hur allt detta kommer sluta? Om 10 år kommer antagligen indvandrarfientliga partier ha makten i Sverige.
|
gud i himlen måtte det inte gå så långt, det är ju inte invandrarnas bakgrund som gör att dom begår brotten, det är hur sammhället har tagit emot dom som gör att dom beter sig (inte alla dock) som dom gör
det är inte den etniska bakgrunden som är felet utan det är sammhället som borde stå till svars för det hela
ja menar inte konstigt att det blir stora gängbildningar och liknande om man buntar ihop alla invandrare på speciella ställen, då blir det ju ghetton till slut, oavsett om man vill eller inte |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
ja menar inte konstigt att det blir stora gängbildningar och liknande om man buntar ihop alla invandrare på speciella ställen, då blir det ju ghetton till slut, oavsett om man vill eller inte |
sant
jag frågar er därför: ska man ta in färre invandrare tills man kan klara av att hantera situationen?
observera, detta är en fråga, inget annat. |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by reveal
sant
jag frågar er därför: ska man ta in färre invandrare tills man kan klara av att hantera situationen?
observera, detta är en fråga, inget annat. |
jag tror att det skulle hjälpa om man satsade mer på att inte placera ut dom på ett å samma ställe istället för att bara ta in fler å fler
givetvis ska man inte hindra folk som kommer hit i nöd men jag tror att man skulle hinna med bådadera utan problem
det viktigaste är dock att man integrerar invandrarna i sammhället på ett helt annat sätt än vad som gäller idag, dagens system fungerar helt enkelt inte |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Vizay
det viktigaste är dock att man integrerar invandrarna i sammhället på ett helt annat sätt än vad som gäller idag, dagens system fungerar helt enkelt inte |
precis
och det var ju det jag frågade
ska man ta in fler invandrare NU undertiden som systemet INTE funkar, eller ska man vänta tills det funkar? |
|
|
| Vizay |
jag tror att man kan fortsätta ta in invandrare utan prblem, det enda som fattas är ju att staten lägger ner tid och pengar på att verkligen integrera dom i sammhället och itne bara placera ut dom på nått ställe som verkar bra för där finns flera från deras land
det är lite läskigt egentligen, det finns folk som inte ens kan svenska fortfarande trots att dom bott här i flera år, skrämmande
dom tog ju upp en sak innan valet som jag faktiskt trot skulle kunna hyjälpa till och det är språktestet för att få bli svensk medborgare...jag tror faktiskt detta skulle hjälpa till att få invandrarna att smälta in bättre i samhället, det skapas lixom mindre skillnader mellan en svensk och en invandrare |
|
|
| SteveTranz4ever |
Tyvär så kan man ju inte kritisera invandrings politik eller sånt som e icke svenskt i detta land utan att bli anklagat för att vara främlings fientlig eller rasist...
Det här med språk är bara en liten del i massan men en av dom saker man kanske märker först. På grund av språk svårigheter med både förstå och uttala så blir det lätt missuppfattningar och då är det allt för lätt att dumförklara...
Vad som behövs också är mer poliser på gatan, mer resurser helt enkelt så det kan bli snabbare utrycktningar så dom kan lättare gripa de misstänkta... Då skulle säkert färre begå brott...
Tycker inte pepparspray eller liknande ska bli lagligt men att om vi säger att nu detta fall så menar jag att sånna som oss skulle kunna ha med sånna i självförsvar... tror inte nån här e kapabel att råna eller misshandla nån annan person med hjälp av sånna saker... |
|
|
| AC. |
Likasinnade vill bo med varandra kom ihåg det när ni pratar invandrar politik och intergration.
reveal: ta kina som exemple då när det gäller dödsstraff, där står familjen för den kula som ska utföra straffet (okej kanske inte sant men ändå bra mycket effektiver än i usa och klart råare) :disbelief |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by AC.
reveal: ta kina som exemple då när det gäller dödsstraff, där står familjen för den kula som ska utföra straffet (okej kanske inte sant men ändå bra mycket effektiver än i usa och klart råare) :disbelief |
möjligt
jag är ändå inte det minsta positiv till dödsstraff
och nu ska jag sätta upp en poll om detta ;) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by AC.
Likasinnade vill bo med varandra kom ihåg det när ni pratar invandrar politik och intergration.
|
det är därför vi måste få invandrarna att känna sig likasinnade med oss svneksar, det är det allt hänger på :) |
|
|
|
|