return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 
Off topic: Detta hände mina polare (pg. 8)
View this Thread in Original format
mindshooter
Det är kanske lite svårt att få invandrare att bo bland alla svenskar när det inte ens finns lägenheter så det räcker åt oss.
Vizay
å då är vi inne på bostadsfrågan i landet, fan va dom olika politiska frågorna hänger ihop :)

givetvis måste man se över en sån grej också mind...det är helt enkelt ett måste att se till att alla i landet får en bostad (svenska som invandrare)
robstar
quote:
Originally posted by Vizay
det är därför vi måste få invandrarna att känna sig likasinnade med oss svneksar, det är det allt hänger på :)
'

Men då måste "dom" vilja känna sej som svenskar!

quote:
Det är kanske lite svårt att få invandrare att bo bland alla svenskar när det inte ens finns lägenheter så det räcker åt oss.

Så Sant Så!!
De finns ju inga lägenheter att hyra... :/
Kanske hittar en om si sådär 5-6 år... :(
mindshooter
Kön för en bostad brukar ligga på ungefär 14 år...känns kul.

Självklart leder den ena politiska frågan till den andra...och för att lösa en måste man lösa nästa, och nästa. Inget vi kommer kunna göra här på forumet. Själv kan jag bara luta mig bakåt och kolla på hur dumma människor är. Som förstör hela planeten med sina system och lagar, hur många problem vi än löser så kommer vi ha det fetaste kvar..och det är att det vi strävar emot e helt fel. Men det där är juh ännu mer Off-topic än vad själva grund-diskussionen är :p
Vizay
jag kanske e en one of a kind men jag har inte riktigt förstått vad mänskligheten strävar mot :p
MiB
quote:
Originally posted by mindshooter
Detta är som sagt lite off-topic. Men jag kände att detta borde alla läsa, för sånt här händer. Och det är helt sjukt!

Två av mina kompisar (Daniel, Nicklas) var i hökarängen, varför vet jag inte men dom var iaf där. Mitt på ljusa dan dyker det upp en Turkisk snubbe i 19:års åldern. Exakt vad han sa vet jag inte men det var i stil med:
- Jag har en kniv i fickan, springer nån av er så ska jag med glädje hugga den i ryggen, ge mig allt ni har på er av värde.
Ingen av dom vågar springa (speciellt med tanke på att man sätter sin kompis i fara) och dom ger bort allt från pengar till mobiler och Mp3-spelare. Detta i sig är lagom jobbigt för vem som hellst. Men det slutar inte här, killen vill ha deras hemmanycklar, efter att han tagit dom tvingar han dom att visa honom vart dom bor. Dom bor på andra sidan stan så dom sitter alltså med denna killen hela vägen på tunnelbanan dit. Först hem till Daniel som får skicka ut sin syster och hennes kompisar ifrån lägenheten med förklaringen "Vi ska kolla lite grejer, ni måste dra" typ. Därefter får danne under hot ge allt av värde (som går att stoppa i fickan) hemma till killen. Vi snackar saker för ungefär 10.000:- Efter detta tar han daniels bankomakort, ner till centrum och hämta ut 2000:- på bankomaten. Sedan går dom t.o.m in på konsum och köper cigaretter! Efter detta tvingar han Nicklas (Med kniv mot hals) Att ringa sin farsa och fråga ifall han kan överföra pengar till sitt konto men det funkade som tur va inte. Nu går dom hem till Nicklas och han tvingar nu Nicklas att själv söka igenom lägenheten efter värdesaker för att inte lämna fingeravtryck. En freestyle får han tag på och hotar Nicklas en gång till med kniv.
"Jag räknar till 5 sen ska du ha gett mig allt av värde här"
Efter 5 sekunder utan resultat typ så ger han sig och dom beger sig mot tunnelbanan. Förstå att killen inte hittar själv utan att Daniel och Nicklas får vägleda honom dit. På vägen berättar han att dom kan polisanmäla om dom vill "När jag kommer ut om 3 månader så dödar jag er" efter detta försöker han övertala dom att möta honom på fredag på plattan i sthlm "Ta med er pengar".

Först när tunnelbanedörrarna stängts fick dom gå.
Nu har dom polisanmält osv. Man hittade en cigarettfimp som killen glömt så dom har fingeravtryck och så. Själv är jag ganska chockad över att sådant händer...det är fan helt sjukt....Detta klassas som kidnappning och denna kille åker rätt hårt snart kan jag säga....

Polisen har sagt att man alltid ska ha ett "kodsystem" med sina kompisar för att klara dessa situationer när man inte kan prata utan måste använda t.ex händerna för att kommunicera. Kanske är värt att tänka på.

sitter precis o kollar på reprisen på efterlyst och det va ju med där så man får ju hoppas det löser sig =))
mindshooter
quote:
Originally posted by Vizay
jag kanske e en one of a kind men jag har inte riktigt förstått vad mänskligheten strävar mot :p

Människan strävar mot sin egen och jordens undergång. Vi BORDE sträva mot att leva i symbios med djur och natur, såsom vi gjorde en gång tiden. Vi är faktiskt ett djur. Men som sagt. A totally other discussion :)

MiB det ska tydligen komma ett längre reportage om de hela på TV i veckan.... får ta och kolla på det
SteveTranz4ever
Ur dagens Aftonbladet

Skottdrama i Upplands Väsby (jag bor alltså bara en liten bit från detta ställe)
På söndagskvällen utbröt skottlossning och bråk i Upplands Väsbys centrum, norr om Stockholm. Två män skadades - en fick en kula i benet, en knivskars i axeln, uppger TT. Bråket uppstod på en restaurang. Efter förhör med vittnen under natten tror polisen att det rör sig om en ensam gärningsman som försvann från platsen. Tidigt på måndagsmorgonen var han ännu inte identifierad men polisen har gott hopp om att kunna gripa honom.

I Lördags kväll var min brorsa på en lokal pub som ligger ca.50 meter från min lägenhet... Där blev det nån slagsmål med knivar... 6 polis bilar, en ambulans.
Brorsan såg hur en kille låg och blödde på gatan medans andra hjälpte killen innan ambulansen kom....

*suck!!!!!!!!!!!!*
reveal
quote:
Originally posted by mindshooter
MiB det ska tydligen komma ett längre reportage om de hela på TV i veckan.... får ta och kolla på det

kan du säga till när det är, så man kan kolla på det?

steve: läste om det, för jävligt är det enda man kan säga :mad:
NbR
Fan man mår verkligen inte bra av att läsa om det här.

Du måste berätta om hur det gick, om de fick fast killen osv...

Proximus
Först och främst mindshooter, det var inte nödvändigt av dig att skriva att det var en "turk" eller "någon som liknar invandrare", de blev rånade vilket är förfärligt.

för det andra, jag har utländsk bakgrund själv och jag kan bara säga det här, vissa invandare e sjuka i huvudet. de är uppmärksamhetskrävande idioter som vill bara bråka så de kan få "status" bland folk. jag har flera polare som tycker det e skitkul å skrämma folk. jag tycker de e riktiga idioter.

rebel9: du äger. säger bara det. :)

och jag hoppas de tar fast rånaren och ger honom den straff han förtjänar. men ni som yrkar på dödstraff och skit, åk till iran, ni blir uppskattade där.
mindshooter
quote:
Originally posted by Proximus
det var inte nödvändigt av dig att skriva att det var en "turk" eller "någon som liknar invandrare", de blev rånade vilket är förfärligt.

Enligt mig var det nödvändigt. Jag tycker inte att rånet i sig är värre för att det var en "turk" som gjorde det men det är fortfarande relevant, många brott som begås är av personer med icke svensk bakgrund och så även detta. Att jag skrev att det var en "turk" ledde till diskussion vilket var meningen.
Jag skrev ut den information jag hade, på det sättet som jag fått höra den. Kunde juh ha valt att skriva "Mina kompisar blev rånade"...Hur mycket diskussion hade det blivit? varför hålla undan detaljer?

Ska kolla upp när repportaget kommer på TV iaf :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 
Privacy Statement