|
Vart har ni fått era nicknames från? :)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
1995 tyckte ja en låt som heter Hymn me Music Instructor va riktigt bra :p så ja stal ordet från texten
som går så här:
Give us this day all that you showed me,
The power and the glory 'til thy kingdom come.
Give me all the stories u've told me,
The faith and the glory 'til thy kingdom comes.
Ändra y mot ie bara.. glory kan ja ju inte heta :p
Nån som känner igen? :) |
|
|
| Aendy |
| Lirade massa kort på gymnasiet och för att hålla reda på vilken Andy som var skyldig vilken Andy pengar blev jag automatiskt Ändy. När jag sedan skulle använda ett nick på nätet blev det följdaktigen Aendy. Har ett stort antal smeknamn till men Aendy är det som känns minst personligt anknytet till en viss grupp vänner eller bekanta så därför använder jag mig av det på nätet. |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by Glorie
1995 tyckte ja en låt som heter Hymn me Music Instructor va riktigt bra :p så ja stal ordet från texten
|
Nog är det hymn alltid fast orginalet är med ultravox.
(finns även mythos n cosmos cover på denna)
EDIT: AC var ett rätt så naturligt val då jag kallas AC av gamla vänner ibland.... |
|
|
| Glorie |
AC, coolt visste ja inte :)
Gå in me dig å skriv på klotterplanket :D |
|
|
| RebeL9 |
när jag var liten så brukade jag låna polarens animefilmer. en gång lånade han mig en riktigt grym serie som jag såg flera gånger. Den utspelade sig i en dyster framtid där jordens befolkning i det närmaste gått under pga kärnvapenkrig. Några få överlevande rebeller hade klarat sig. Några av dessa gick samman för att bekämpa den ondska som hade överlevt kriget. De var bara några få till en början men utökades under resans gång. Till slut blir de 9 st. Den nionde rebellen var både döv, stum och blind men var ändå den starkaste och modigaste av dem. Därav RebeL9 :)
Har använt det här nicket så länge jag kan minnas. Kommer antagligen aldrig byta ut det :clown: |
|
|
| Vizay |
| va i sjuan...hade börjat lira lite spel online å mina polare tyckte jag skulle ha ett nick....så jag funderade å funderade....så tipsade min polare om att bara ta några bokstäver jag tyckte verkade bra å sen pussla lite...sagt å gjort...vizay blev det :D |
|
|
| nosfea |
har haft mitt nick sen jag var typ 16 år (24 nu). Min pappa och han släkt kommer från transylvanien, så jag tog nosferatu som nick, men var lite missnöjd med det & dessutom var det långt att skriva. Så det blev nOsfea, jag identifierar namnet med en kvinlig sexig vampyr som ingen kan motså, oavsett kön.
konstigt....!? u tell me...
:D :D :D |
|
|
| Endre |
kommer av mitt riktiga namn
Alexandré -> André -> byt ut A mot E =
Endré :D
|
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Nyx
I've taken the name Nyx from the greek mythology. Nyx was god of the darkness & the night.
And that reflect my kind of music, dark hard trance. :disbelief |
QUOTE |
|
|
| Glorie |
Nyx, hahaha, jag är imponerad :) (både av posten å betydelsen) Lite scary me den guden alltså :) men det e ju klockrent när du diggar sån musik :) tuuuuufft :) Jag har ett anv-namn som e Aglaia me. Kommer oxå från grekiska mytologin :) Ja, du som känner till den, bör ju veta ;)
Nosfea, kvinnlig sexig vampyr som ingen kan motså, oavsett kön?? :) Känner du dig som en sån eller? Det här blev ju intressant :) |
|
|
| Nyx |
| quote: | Originally posted by Glorie
Nyx, hahaha, jag är imponerad :) (både av posten å betydelsen) Lite scary me den guden alltså :) men det e ju klockrent när du diggar sån musik :) tuuuuufft :) Jag har ett anv-namn som e Aglaia me. Kommer oxå från grekiska mytologin :) Ja, du som känner till den, bör ju veta ;) |
tack :D
Aglaia är Zeus och Eurynome dotter. Ska ha varit väldigt vacker ;) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Nyx
tack :D
Aglaia är Zeus och Eurynome dotter. Ska ha varit väldigt vacker ;) |
hehe, jaha.. det måste va jag då :p ;) hehe.. men seriöst...visste du det eller slog du upp det? :) jäligt imponerande
ja visste inte att hon var speciellt vacker iofs (alla grekiska kvinnor e ju det, men aaaa) i min mytologibok står det att Aglaia betydde typ strålglansen :) (därför ja valde henne), Eufrosyne (Glättigheten) & Thalia (munterheten) Iofs fattar ja inte va d e för skillnad mellan glättig å munter :)
men lite längre upp ser ja att det står: kvinnmliga gudomar som personifierar skönhet, behag, elegans å givmildhet :) :) :) 2:an å 4:an stämmer in klockrent :D |
|
|
|
|