return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 
Vad har ni för dator? (pg. 2)
View this Thread in Original format
SteveTranz4ever
Processor: AMD Athlon XP1800+
Modekort: ASUS A7V333 (raid,USB 2.0, firewire)
Ram: 768Mb 333MHz ddr-sdram
Grafik: ASUS GF4 4200 128Mb
HD: 280Gb (typ)3x40 2x80
Brännare: LG 52x24x52
Skärm: 21"
Ljud: Inkopplat på hemma stereon vilket e tillräckligt så grannarna knackar i väggen...
Uppkoppling: 10Mbit BBB i 2 år nu :)


Har även kvar min gamla burk som de e tänkt att den ska bli en server med en 24/7 FTP... kan ju få 5 ip om jag vill med hjälp av en switch genom BBB...
ShyTrance
quote:
Originally posted by WoberT
det va ingen dålig dator du.. ;) .. är det personalköp eller nåt sånt?.. märkesdator?.. låter som en dell.. =)


:D fick den igår :)
mm, min morsa som köpte personladator, fast hon kan inget om datorer så den e typ min :toothless

Det är faktiskt ingen Dell, det är en fujitsu siemens :)
min förra dator va en Dell iaf:
P2 400MHz
312mb ram
TrancE_GyLLe
ja vad ska man säga mer än at jag är sååå jävla avis på er som sitter med riktiga dunderpaket i burken... jag blir så avis.. men nångång ska jag köpa en ny BRA dator....

men för till fället har jag:

* P? 450Mhz
* IBM 50Gb HD
* 128Mb Ram
* Brännare LG ? bränner iaf i 32
* Ljud till min sony reciver. (Grymt ljuld)
* Win 98!!!
* Uppkopling BBB (känns värt med BBB när man har en sån här sunkig
dator)
* Grafik har nog inget!!! :)
cviper
*hosthost* verkar vara dags att uppgradera lite:

processor: p3 450 MHz
ram: 256MB
hd: 80GB 7200rpm (som inte stödjs av mitt bios)
grarfikkort: 64 MB GeForce 3 (AGP2x) (44.03)
ljudkort: Skärm: 17" CRT
DVD, CD-R-RW (24x, 8x, ?x)
OS: sjuk blandning mellan win98 & win2k :p
Telenordia 0.5/0.5 mBit ADSL
WoberT
quote:
Originally posted by cviper
*hosthost* verkar vara dags att uppgradera lite:

processor: p3 450 MHz
ram: 256MB
hd: 80GB 7200rpm (som inte stödjs av mitt bios)
grarfikkort: 64 MB GeForce 3 (AGP2x) (44.03)
ljudkort: Skärm: 17" CRT
DVD, CD-R-RW (24x, 8x, ?x)
OS: sjuk blandning mellan win98 & win2k :p
Telenordia 0.5/0.5 mBit ADSL


prova att uppdatera biosen så ska nog din HD funka.. =) har en p3 celeron 400 hemma med ett abit bh6 moderkort o det funkar kanon med min 100GB WD
Nicke
Suck.. Så kul med en jättesnabb dator :)

Märke: Compaq
Processor: Intel Celeron 300 MHz
Minne: 192 MB
HD: 70 GB (30+40)
Skärm: 17" Compaq
Brännare: HP 9150i 32x8x4x
OS: XP Pro + Win 98

Har dock en bättre hos farsan:

P4 1.7 GHz
256 MB
60 GB
19"
Win 2K
tobo99

  • AMD 1900+
  • 512 DDR
  • Totalt 280 GB hårddisk utrymme
  • LG 32x CDbrännare
  • Pioneer A05 DVDbrännare
  • Ti4200 128MB
  • SB Live
  • 19" Scott
  • WinXP Pro
  • BBB 10mbit :D

cviper
quote:
Originally posted by WoberT
prova att uppdatera biosen så ska nog din HD funka.. =) har en p3 celeron 400 hemma med ett abit bh6 moderkort o det funkar kanon med min 100GB WD


Redan uppat bioset, men det funkade ändå inte. Fick sätta in jumpersen så att den rapporters vara en 40 (?) gb, men sen under win funkar det korrekt (mer eller mindre :D ).
ScuL
quote:
Originally posted by cviper
Redan uppat bioset, men det funkade ändå inte. Fick sätta in jumpersen så att den rapporters vara en 40 (?) gb, men sen under win funkar det korrekt (mer eller mindre :D ).


Du kan fixa det ändå. Man behöver en såkallad 'DiskWizzard' av din harddiskens tillverkare. Till exempel Seagate Diskwizzard, Ontrack, MaxBlast osv. Då kan du lägga till en extra nivå mellan din BIOS och din OS så datoren kan använda hela storleken ändå medan BIOS ser bara 40GB.
dj_hysterix
20 mhz om man har turbo på, annars 10 mhz
OPerativsystem: Windows 98 före Kristus

ice_key
P3 1,4 @ 1,67Ghz
1024Mb SDRAM PC133
2x30Gb @ RAID 0
4x80Gb @ RAID 0
2x120Gb @ RAID 0
ATI RADEON 8500 Pro 128Mb
SB Audigy 2 Platinum
40x12x40 Burner
Windows XP Pro SP2
Xo|oX
P4 2.0
Winxp (someone kill me please!)
512 mb DDR
80 gb sunk hd
SB-Audigy Platinum (suuger när man ska lira t.ex. CS:whip:)
åså nåt mer som ja inte orkar kolla upp just nu... kanske senare
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 
Privacy Statement