|
Vad har ni för dator?
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| (nejdå, inte aaaalls snott idén från diskussionen i klotterplanket :D) |
|
|
| Nyx |
har haft min i mer än ett halvår
- 2,53ghz
- 512 ram (skulle behöva mer)
- 120+80gb (5 gb ledigt)
- 32x dvd brännare
- 19" skärm (som suger)
- 128 mb geforce4 ti 4600
|
|
|
| St_Andrew |
Min dator (inte mkt att hänga i julgranen..):
AMD thunderbird 1200Mhz
512Mb ram
40Gb hdd ( :whip: )
32Mb Geforce 2 (gråta lite till....)
19" Samsung skärm
Sugljudkort (nån som har förlag på någe bra o billigt?)
RedHat Linux 8 :D :D |
|
|
| x-dream |
Processor: 2,8 GHz Intel P4 (533 MHz)
Cacheminne: 512 kB integrerat
Internminne: 512MB DDR SDRAM (333 MHz)
Hårddisk: 160 GB (7200 RPM)
Brännare: DVD+RW/R (2,4x/2,4x/8x/12x/10x/32x max)
Grafikkort: ATI Radeon 9700 med DVI stöd
Grafikminne: 128 MB DDR SDRAM |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
RedHat Linux 8 :D :D |
varför inte RedHat 9? |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by reveal
varför inte RedHat 9? |
För att jag inte orkat ladda ner det än..
:stongue:
Testat nian? Hört att det inte ska vara så stor skillnad heller... mycket uppdaterar man ju ändå |
|
|
| ScuL |
kopierade från mitt inlag i klotterplanket :)
( o utbyggd liten :) )
AMD XP2000+ / 512MB DDR-333 RAM / HD: 120 GB
Leadtek GeForce4 Ti128MB DDR ViVo grafikkort
Skärm: 17 tums HP (det räcker, större passar inte på skrivbordet :p).
CDRW: Lite-On 16x10x40x CD-RW (LTR-16102B)
DVD: Lite-On 16x48x DVD-ROM (LTD-163D)
Ljud: Terratec DMX X-Fire 1024 (optical) + VIA onboard sound 5.1
2 utgånger för digital DJ:ing ;)
TV: Pinacle PCTVPro
OS: Windows XP Pro (SV)
Server:
AMD 800MHz / 256MB PC 133 RAM / HD: 4 GB (OS) + 80 GB (bara MP3)
OS: Windows 2000 Advanced Server (EN)
Uppkoppling: ADSL 768/128kbit. :(
Digitalmottageren för parabolantenn: :p
IBM RiSC 250MHz / 64MB PC133 RAM / HD: 40 GB
OS: Linux/Enigma v1.05b5 (EN)
Uppkopplat till internet via 100mbit för de nyaste keys
(kan titta på typ en par tusen kanalar, har ingen aning hur mycket..)
Ska säjla min analog tv-kort som sitter i min vanliga dator.
Kan spela in allt på datoren via LAN. (lr på inbyggda harddisken).
Förresten har jag oxo en laptop (Cellie500) men den är inte så interssant :) |
|
|
| SWE_TRANCE |
Workstation:
AMD Athlon XP 2200+
768MB DDR
240GB HD
19" Philips 109S
Leadtek GeForce4 Ti4200
Server:
AMD Athlon 1400mhz
768MB SDRAM
80GB HD |
|
|
| Vizay |
Användardator:
Athlon XP 1900+ (1,6 ghz)
512MB PC2700 DDR RAM
100gb HDD
Geforce 3 TI500 64MB
Soundblaster live 5.1
19" Samsung 959NF screen
WinXP Pro
Server:
Celeron 533mhz
192mb SDRAM
9gb HDD
Riva TNT 2 M64 32MB
Slackware 8 |
|
|
| WoberT |
Asus A7N8X Deluxe (rev. 2.0)
AMD XP2400+ (AIUHB) klockad till 10x200
2x256Mb Twinmows minnen med winbond kretsar DDR 400Mhz
Asus V8200 Deluxe GF3 Ti200
1st 100Gb WD, 1st 46Gb IBM
Ljudkort inbyggt.. 6.1
Nätverkskort inbyggt, 2st 100mbit
Sunkig 17" Fujitsu ICL
Plextor 24x10x40 brännare
Win XP Pro Engelsk |
|
|
| ShyTrance |
processor:Intel P4 3.0 GHz Hyper Threading
ram: 1024 MB DDR (2x512MB 400MHz)
hd: 160 GB 7200rpm
grarfikkort: 128 MB DDR ATI Radeon 9800 ViVo, DVI
Ljudkort: Creative Audigy 2
Skärm: 19" LG Flatron ez T910B
DVD 16x
DVD+RW+R: 12x10x32x8x2,4x
Windows XP Home Edition
1 Subwoofer + 5 Satelliter (Logitech) |
|
|
| WoberT |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
processor:Intel P4 3.0 GHz Hyper Threading
ram: 1024 MB DDR (2x512MB 400MHz)
hd: 160 GB 7200rpm
grarfikkort: 128 MB DDR ATI Radeon 9800 ViVo, DVI
Ljudkort: Creative Audigy 2
Skärm: 19" LG Flatron ez T910B
DVD 16x
DVD+RW+R: 12x10x32x8x2,4x
Windows XP Home Edition
1 Subwoofer + 5 Satelliter (Logitech) |
det va ingen dålig dator du.. ;) .. är det personalköp eller nåt sånt?.. märkesdator?.. låter som en dell.. =) |
|
|
|
|