return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 
Devotion [Mauro Picotto & Above & Beyond + more] (pg. 8)
View this Thread in Original format
St_Andrew
Är det inte så att höga doser inte har någon betydelse men att ett visst dagligt intag förkortar sjukdomstiden? och att det har en stor förebyggande effekt? har läst det nånstanns ;)
JayBee
quote:
Originally posted by staz
jaybee, it makes sense.. men har läst att C vitamin mot förkylning inte hjälper ett dugg, att det bara är en myt..

om du har någon källa där det finns belägg för att c vitamin på något sätt skulle hjälpa så kollar jag gärna in den :)

det är en antioxidant, kan inte se hur det skulle hjälpa mot virus på något sätt..

Ja du staz det var en bra fråga men kom ihåg, om man inte tror på Vitamin-C så kommer Vitamin monstret på kvällen att äta upp några utav dina tår!

altså jag kan inte direkt dra fram kemi labbet och få en genomskinlig vätska att bli röd som bevis på att det hjälper men jag har läst 2 eller 3 gånger att C-vitamin och sömn är de 2 starkast kickarna för att bli kvitt en förkylning. jag har oxo för mig att C-vitamin brus tabletter och liknande innehåller olika saker som kroppen behöver dagligen för att kunna producera flera anti kroppar och så vidare.

visst det kan vara en myt men liksom.... det kan ju oxo vara en myt att man blir bajsnödig av ett helt paket halstabletter.

men en sak vet jag säkert, jag följer mina egna råd och jag har inte varit sjuk på... ja sen innan sommaren i alla fall. :D

men en anledning till att många blir sjuka just nu beror på att vädret har just gjort en kraftig sväng. det har blivit kallt väldigt fort så man bör klä sig väl och tänka på att en stor del utav kropps värmen kutar ut genom huvudet. så om du fryser om fingrarna så är det bara att lägga händerna på huvudet så värms de fort upp igen :)

MvH//Doktor Frisk

staz
de där me nödig stämmer, sötningsmedlet sorbitol som används i de flesta sockerfria tabletterna har en laxerande verkan i stora doser ;)
zamson
HA det så jävla kul ikväll mina vänner :) Dansa lite för mig också :D
hustler
Är det någon som vet vilka tider alla ska spela?
staz
stod nånstans på tranceclubber.com forumet

jag kommer iaf, min förkylning har lagt sig :D bara lite täppt i näsan nu.. ska äta nu och sen sova lite.. sen ses vi ikväll.. jag kommer ha vita byxor och förmodligen en vit skjorta..kort hår,., så om nån smo ser ut så hälsar o musiken är för hög för att höra vad som sägs så ere jag :> höger om dj båset aight
Cryptic
Helvete, det är juh idag!

Skulle har reggat mig på TA för länge sen :P
mindshooter
känner nu i denna stund att jag är sjuk....fyfan..mår inte bra alls...och det kommer bli värre..men jag tänker givetvis gå ändå :D
Unis
Ahh, nu är det äntligen dags, fan va jag har längtat. Nu börjar förfesten, see you there
Glorie
samma här... e på föööörfest :D softish :) snart ska vi dra :) kommer bli naaaaaaaaaaaaaaaaaaaajz

seeees HOPPAS jag.. hey nobben, jag har köpt sånt band åt dig :D

St_Andrew
yttligare en gång får jag sitta hemma ensam o gråta för att jag:
1. Bor i fel stad.
2. Enbart är 17 år.

Ha det GRYMMT kul nu TAs :D :D
Vizay
andrew de e chill, jag e också bara 17 men endast i en månad till ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 
Privacy Statement