|
De officiele competitie-voetbal draad: seizoen 2003-2004 (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Shabbaman |
| Volgens mij wordt FC Groningen dit jaar gewoon kampioen, dan kunnen ze straks lekker champion's league spelen in het nieuwe stadion. Tweede wordt Feyenoord (wishful thinking heet dat...), als bertje doorkrijgt dat paauwe niet centraal achterin hoort te spelen en dat song ook wel op het middenveld kan staan, zodat collen lekker rechtsachter kan spelen... |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by New Wave
Ik verwacht morgen in de grootste kakkerlakken krant 'het algemeen dagblad': "Lucky Ajax laatste minuut langs het betere Vitesse"
We zullen zien :p |
Dat is nog niks vergeleken bij de Gelderlander, die helemaal niks goeds over PSV kunnen schrijven....
Maar goed.. 2-1, 2-1.. Ik zeg maar niks :D |
|
|
| Jappio |
| quote: | Originally posted by TimeportE
btw zlatan raakte konterman behoorlijk maar zat in mijn ogen deze (let op deze) x geen opzet in, 2de keer vandaag sloeg nergens op.. pakte shirt en meneer grijpt naar hoofd, rivaldo actie! :rolleyes: |
Das echt bull, als jij opspringt zonder je elleboog mee te nemen kan je geen elleboogstoot geven; die pisvinger van een sladan doet het elke x weer en heeft deze x bovendien het geluk dat ie een gele kaart krijgt zodat ie geen schorsing kan krijgen.
Vind het echt de smerigste voetballer van de hele eredivisie (hoewel van Bommel ook lelijk is) en ben bovendien van mening dat ze daar is wat harder tegenop moeten treden.
en hoezo geen lucky ajaks :) |
|
|
| Shabbaman |
Hehehe...
Nou, roda wist anders wel hoe ze van bommel aan moesten pakken... misschien moet iemand dat bij zladan ook eens doen:toothless |
|
|
| Switch |
ik vind dat altijd zo'n onzin, dat iedereen een ploeg lucky noemt als ze toevallig eens scoren in de laatste 5 minuten.
mag er alleen maar gescoord worden tussen de 20e en de 80e minuut ofzo? er wordt 90 minuten gespeeld, dus kan er in die volle 90 minuten ook gescoord worden |
|
|
| raoel |
| quote: | Originally posted by TimeportE
wat iemand me zaterdag nog vertelde vond ik btw nog best raar. de afgelopen 10 jaar is
ajax 5x landskampioen geworden
psv 4x ,,
feye 1x ,,
is er dan niet meer sprake van een top2, hier hebben wij et effkes over gehad zaterdag, nog best weinig om soms eff de statistieken er tegen aan te gooien :)
|
Lees het volgende maar is, dan snap je helemaal niet meer waarom Feyenoord als topclub wordt beschouwd.
Ik heb dit een tijd geleden op psv.netwerk.to gepost
Ik quote het dus ff
| quote: |
Zoals daar wordt geschreven over de oude vete tussen ajax en Feyenoord klopt helemaal. Dat waren de 2 eerste topclubs en PSV heeft zich daar, met name vanaf de midden jaren '70 tussen genesteld.
Vanaf het seizoen '74/'75 is PSV de beste club van het land. Destijds werd PSV voor de 5e kee landskampioen en pas vanaf dat moment is PSV gaan gelden als topclub. Met dat seizoen ('74/'75) en dit seizoen erbij zijn er in totaal 29 seizoenen verstreken. PSV is in deze seizoenen in totaal 12 keer kampioen geworden. En komende donderdag zal daarbij nummer 13 bij kunnen worden opgeteld.
Ajax heeft vanaf toen 12 schalen veroverd. Nu staan we nog gelijk, maar vanaf donderdag zal dit in het voordeel zijn van PSV. Feyenoord heeft er sinds '75 nog maar 3 veroverd en AZ'67 mocht er ook één vast houden.
Duidelijk lijkt mij dat PSV en Ajax de topclubs zijn en Feyenoord mag af en toe eens meedoen. Iets wat weinig mensen zich realiseren is dat Feyenoord de laatste 3 decennia eigenlijk helemaal geen topclub is geweest. Eerder een toBclub, want ze hebben de schaal sindsdien nog maar 3 keer mogen tonen op de Coolsingel.
Naast de kampioenschappen heeft PSV nog 2 maal een grote Europese prijs gepakt en ajax 3 maal en Feyenoord heeft de UEFA-cup vorig jaar nog gewonnen.
Even op een rijtje:
Kampioenschappen:
Ajax 12x
Feyenoord 3x
PSV 13x
Europese Prijzen
Ajax 3x
Feyenoord 1x
PSV 2x
KNVB Beker
Ajax 8x
Feyenoord 6x
PSV 5 x
Supercup/JCschaal
Ajax 3x
Feyenoord 2x
PSV 6x
|
Inmiddels kun bij er bij PSV bij de Supercup/JCschaal eentje optellen.
Kom nou niet aan met: ja, die jaartallen zijn in het voordeel van PSV.
IDD, maar daarvoor was PSV ook geen echte topclub.
Toen ik dit aan het uitzoeken was stond ik zelf versteld van het resultaat: feyenoord stelt dus niks voor |
|
|
| TimeportE |
| quote: | Originally posted by raoel
Toen ik dit aan het uitzoeken was stond ik zelf versteld van het resultaat: feyenoord stelt dus niks voor |
nou dit vind ik ook weer extreem overdreven, feye doet wel al sinds ik voetbal kijk mee voor et kampioenschap, vorig jaar 3 clubs die bovenaan stonden.. dus ben ik et hier absoluut neit met je eens.. |
|
|
| Cosmic |
| Feyenoord is de minste van de top drie, dat is duidelijk. Maar ze zijn wel betere cup-fighters, dat moet je ze nageven. Tis maar goed dat Ajax 2e is geworden, straks had je misschien Feyenoord in de CL gekregen en dat zou zeker geen goede reclame zijn geweest voor het Nederlandse voetbal.... |
|
|
| New Wave |
OKee, omdat ik mij in deze discussie ga storten zal ik voor deze ene keer afstappen van mijn gigantische anti Kakkerlakken mentaliteit :D
Ik vind Feyenooit persoonlijk een gigantische kutclub en horen van mij part ergen sbij de zaterdag 4de klasse.
MAAR (hier komt hij mensen, jullie gaan lachen gieren brullen) niet veel clubs krijgen de kans om een UEFA cup te winnen of andere leuke prijsjes te winnen.
feyenooit is gewoon gigantisch de megaslechtste van de beste clubs in nederland :p |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by raoel
Ik ben nog een paar daagjes naar Blankenberge geweest, |
Off-topic: Nog in de ibiza geweest of beach king? En was het druk?
| quote: | | Ik verwacht morgen in de grootste kakkerlakken krant 'het algemeen dagblad': "Lucky Ajax laatste minuut langs het betere Vitesse" |
Helaas hebben wij die krant ook, me ouders zijn rotterdams van origine dus dat verklaart veel. Echt zo partijdig is die krant, niet normaal meer. Ook al staat feyenoord 14 ze zullen toch altijd feyenoord op de voorpagina van de sport zetten!
| quote: | | Das echt bull, als jij opspringt zonder je elleboog mee te nemen kan je geen elleboogstoot geven; die pisvinger van een sladan doet het elke x weer en heeft deze x bovendien het geluk dat ie een gele kaart krijgt zodat ie geen schorsing kan krijgen. |
Ik gaf bij basketball ook altijd 'elleboogstoten'. Maar dat kwam vaak omdat ik lange armen heb en mensen er echt gewoon tegen aan liepen. En als ik sprong dan volgden me armen de afzet van me benen altijd een beetje dus zo ook altijd veel ellebogen gegeven. Terwijl dat nooooooooit express ging.
Ik vind dat er in dit geval van zlatan niks aan de hand was en hij gewoon last had van zijn zwabberarmen (zoals ze de mijne ook altijd noemde) |
|
|
| kolkiewolkie |
| Kunnen we die overige 33 wedstrijden niet schrappen ofzo! Ik kan nl. prima met de huidige stand leven :p :D |
|
|
| Remy D |
| Te veel mensen lullen te dom over voetbal en ik neem deze thread verder niet serieus meer. |
|
|
|
|