return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
"Islam är på väg att prägla Sverige" (pg. 4)
View this Thread in Original format
St_Andrew
quote:
Originally posted by Goldiluxe
Jag kan gott och val tanka mig tusentals moskeer, men dar dem hor hemma, forresten handlar det nog om mer an moskeer kanns det som.

och dom hör inte hemma hos oss? det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist!

quote:
Jag, personligen, tror inte att mulitkulturella samhallen fungerar i langden.
Inte nar vi far ta bort varan grund och var vi kommer ifran, for att ge plats att nagot annat.

har vi inte alltid utvecklas genom att lära genom andra kulturer?

quote:
Brotten bla, okar I Sverige, samtidigt som invandringen okar.

ÖHHHHHHH så nu e antalet brott proportionellt med antalet invandrare!? :conf:

quote:
Absolut haller jag med dig, att det ar brist pa forstaelse for kanske bl.a muslimer och deras religion, men sloa Sverige gor fel.
DEM och folket som kommer hit( dit) maste sta for och fokusera sig mer pa integrationen.
Det finnns knappt.
Manga olika faktorer som spelar in pa hur 'de flesta svenska folk ser islam osv osv'

här kan jag faktiskt hålla med dig, många är jävligt konservativa och har svårt att se nått ur invandrarna perspektiv och hakar jävligt lätt upp sig på små saker. tror du faller ganska bra in i denna kategori oxå. mer religon och geografi och liknande...

quote:
Jag har aldrig varit religios, och kan inte se vad religoner gor for nytta i varlden, forutom att vara ett slags skydd for svaga manniskor att gomma sig bakom, och for att kunna framfora mannen som nagon slags gud, och fortrycka kvinnor.
Detta galler i min mening forst och framst islam, och jag tror det beror pa radsla for kvinnor.
bara att en kvinna ar oren nar hon har sin menstruation.
HALLA!

och var fan i koranen hittar du att om en kvinna har menstration är hon oren? snarare tvärt om om jag vet rätt, tex behöver inte kvinnan fasta när hon har mens. om man gämför med tex bibeln så har kvinnan betydligt större rättigheter i koranen, iaf inte mindre, måste oxå tänka på att dessa böcker är ifrån en tid man hade en annan syn på kvinnan, och då var detta bra för kvinnan.

quote:
Kan val jamfora denna diskussionen med snack om hur daligt Kommersiell trance ar, och hur cool man ar om man e lite mer 'fore' alla andra, och underground.

öh va?
reveal
quote:
Originally posted by St_Andrew
och dom hör inte hemma hos oss? det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist!

Det är VERKLIGEN inte samma sak!
RebeL9
quote:
Originally posted by reveal
Det är VERKLIGEN inte samma sak!

har tanken aldrig slagit dig att rätten till en människas religionsutövande i Sverige står med i grundlagen? Att förbjuda en viss religion i Sverige är som att gå emot grundlagen.
reveal
quote:
Originally posted by RebeL9
har tanken aldrig slagit dig att rätten till en människas religionsutövande i Sverige står med i grundlagen? Att förbjuda en viss religion i Sverige är som att gå emot grundlagen.

Var någonstans har jag påstått att vi ska förbjuda en viss religion?
RebeL9
quote:

läs hennes inlägg så att du förstår vad det är du instämmer i. Hon menar mer eller mindre att vi ska förneka muslimerna deras rätt att utöva sin religion i moskéer etc.
Goldiluxe
jag ser det fran mitt perspektiv ifran holland just nu.
vad alla olika kulturer och manniskor har gjort for holland.

artikeln i DN ville ta fram hur Islam skulle paverka varat svenska samhalle.
har ar det som att vara i vilket land som helst, bara att det bor, jag vet inte hur manga olika nationaliteter, och visst bor alla ihop och pa varandra.
men lever knappast i harmoni.

vad jag ville fa fram var att vi far inte ge vika for alla andra religoner och kulturer, eftersom vi da kommer glomma bort oss sjalva, och vara seder o bruk.

jag vet knappt vad som ar hollandskt, och jag vill inte det skall handa med sverige.
St_Andrew
quote:

du menar att vi ska förbjuda alal elelr? för annars e det verkligen samma sak!
RebeL9
quote:
Originally posted by Goldiluxe
jag ser det fran mitt perspektiv ifran holland just nu.
vad alla olika kulturer och manniskor har gjort for holland.

artikeln i DN ville ta fram hur Islam skulle paverka varat svenska samhalle.
har ar det som att vara i vilket land som helst, bara att det bor, jag vet inte hur manga olika nationaliteter, och visst bor alla ihop och pa varandra.
men lever knappast i harmoni.

vad jag ville fa fram var att vi far inte ge vika for alla andra religoner och kulturer, eftersom vi da kommer glomma bort oss sjalva, och vara seder o bruk.

jag vet knappt vad som ar hollandskt, och jag vill inte det skall handa med sverige.

Om det är det ursvenska du är rädd för att förlora så oroar du dig verkligen i onödan. Har du sett konkreta exempel på att svenskarna gått ifrån sin kultur? Då är jag mer än nyfiken på att få höra vad du har att komma med. Såvitt jag vet så firar svenskarna sina högtider midsommarafton, lucia, jul, etc (hur många av dessa som är helsvenska kan man fråga sig :nervous: ). Har du sett svenskar fira ramadan?
ScuL
quote:
läs hennes inlägg så att du förstår vad det är du instämmer i. Hon menar mer eller mindre att vi ska förneka muslimerna deras rätt att utöva sin religion i moskéer etc.

att förneka att bygga en moské är inte detsamma som att förneka deras rätt att utöva sin religion.
man kan väl utöva det var som helst..
reveal
quote:

quote:
du menar att vi ska förbjuda alal elelr? för annars e det verkligen samma sak!

Det enda jag har sagt är att påståendet "det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist!" är felaktigt, det är inte rasism.

RebeL9
quote:
Originally posted by ScuL
att förneka att bygga en moské är inte detsamma som att förneka deras rätt att utöva sin religion.
man kan väl utöva det var som helst..

tyvärr är det inte så enkelt. Jag kan ta ett konkret exempel. Här i Göteborg har muslimerna velat ha en egen moské i ca 20 års tid. Men de har ständigt mött motstånd från både rasister och andra anti-islamiska krafter. Notera att det finns både riktiga synagogor och sikh-tempel i stan sedan flera decennier.
För ca 10 år sedan så gjorde man en utvärdering av muslimernas önskemål och då kom kommunen upp med följande:
"-Ni har ju redan en moské, vad ska ni med en till?"
Det visade sig att de syftade på Ahmadiyatemplet som är en sekt som inte har några kopplingar till den sunni-Islam som verkade för ett byggande av en moské i stan.
Än idag har muslimerna i Göteborg ingen moské. Man känner sig orättvist behandlade och muslimerna idag är hänvisade till att be i trånga och undermåliga lokaler.
JayBee
quote:

quote:
Kan val jamfora denna diskussionen med snack om hur daligt Kommersiell trance ar, och hur cool man ar om man e lite mer 'fore' alla andra, och underground.

öh va?

jag tror det han menar är att eftersom rebel9 sa att det var "tur att det fanns så många som är troende".. eller låt mig formulera om det.

majoriteten av människorna på jorden är troende och då borde de ha rätt eller?

majoriteten av människorna på vår jord lyssnar på mainstream musik, är det bättre?

ta mitt exempel symboliskt och inte till punkt och pricka men typ så.. och iomed att alla vi här lyssnar på musik som inte är mainstream då kan vi ju hitta liknelsen till hur sånna som inte tror på religion tänker.

Rebel9 intresant det du sa om att människan alltid haft religion och förmodligen alltid kommer behöva den?. Det är som du säger men frågan är om inte det bevisar mer och mer att det inte finns något stööre än det som finns i våra skallar. altså under tusentals år trodde folk på anubis och alla vad de egyptiska gudarna hette, och sen grekerna och osv.. hur många religioner har det inte funnits under människans tid? mer än vad jag har hårstrån i alla fall och varför skulle just en utav dem vara rätt? just den som man själv tror på.

jag inser oxo att man kan behöva stöd ibland när det är tufft i skallen men jag går till andra vägar för att få det stödet. jag har själv varit troende när jag var liten men min mamma sa att jag fick tro vad jag ville och efter en tid försvann det när jag enligt mig själv inte längre såg något vettigt i det hela.

typ en kille följer bibeln och följer den nästan till punkt och pricka och han är inte kriminell eller något.. allt går bra osv och han hamnar i himmelen. ok nästa person som oxo är troende och följer bibeln och så.. han slår sin mamma, snor juveler och misshandlar folk men han tror på jesus eller så så han kommer till himmelen och blir förlåten. tredje personen tror inte på jesus, han hjälper tanter över gatan och vann nobelpris och blabla men han tror ju inte så han hamnar i helvettet. jo det låter ju verkligen logiskt.

dessutom ser jag religion som diktatur. en kille med skägg kommer fram till dig och säger "antingen tror du på mig och gör som jag säger eller så hamnar du i helvettet och får mer smärta än du någonsin kunnat ana" jävligt schysst det, låter inte som någon snäll gud i mina öron i alla fall.

fast skona mig med att säga att jag kastar skit på alla religioner och är rasse osv (då har man inte förståelse för folk som inte tror på religion).. har inget emot utlänningar och de som tror får göra det för mig sålänge de inte väcker mig på morgonen med moske rop för då trampar de på mitt revir.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 
Privacy Statement