"Islam är på väg att prägla Sverige" (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
St_Andrew |
quote: | Originally posted by reveal
Det enda jag har sagt är att påståendet "det eju som att säga att vi inte ska ha invandrare, vilket e som att säga att du e rasist!" är felaktigt, det är inte rasism. |
om man menar att invandrare inte ska få utöva sin religon, men man vill att svenskar ska få utöva sin religon, på vilket sätt är inte det ett resistiskt utalande? |
|
|
reveal |
quote: | Originally posted by St_Andrew
om man menar att invandrare inte ska få utöva sin religon, men man vill att svenskar ska få utöva sin religon, på vilket sätt är inte det ett resistiskt utalande? |
När sa jag det? |
|
|
St_Andrew |
quote: | Originally posted by reveal
När sa jag det? |
aldrig vad jag vet, däremot:
quote: | Originally posted by Goldiluxe
Jag kan gott och val tanka mig tusentals moskeer, men dar dem hor hemma, forresten handlar det nog om mer an moskeer kanns det som. |
vilket tolkas ungefär som, jag har inget emot invandrare så länge dom stannar kvar i sitt hemland. |
|
|
RebeL9 |
quote: | Originally posted by JayBee
[COLOR=orange]jag tror det han menar är att eftersom rebel9 sa att
majoriteten av människorna på jorden är troende och då borde de ha rätt eller?
|
Det vet varken en troende eller en icketroende 100%-tigt. Det får man först se efter döden vem som har rätt ;)
quote: |
har inget emot utlänningar och de som tror får göra det för mig sålänge de inte väcker mig på morgonen med moske rop för då trampar de på mitt revir. |
Oroa dig inte. Så länge vårt samhället är genomsyrat av trångsynta och anti-islamiska krafter så behöver du inte oroa dig för att bli väckt av ett minaretutrop. |
|
|
ScuL |
vilket tolkas ungefär som, jag har inget emot invandrare så länge dom stannar kvar i sitt hemland. |
nej. det står att moskéer hör hemma där. inte invandrare.
quote: | Originally posted by RebeL9
Oroa dig inte. Så länge vårt samhället är genomsyrat av trångsynta och anti-islamiska krafter så behöver du inte oroa dig för att bli väckt av ett minaretutrop. |
jag blev väckt av ett minaretutrop redan i 1985. därför flyttade vi till en annan by. man blir störd av det. |
|
|
RebeL9 |
quote: | Originally posted by ScuL
nej. det står att moskéer hör hemma där. inte invandrare.
jag blev väckt av ett minaretutrop redan i 1985. därför flyttade vi till en annan by. man blir störd av det. |
jag blir väckt av kyrkoklockor varje söndag morgon. Blir riktigt störd av det. Ännu mer störande är det sen när man går och ser att klockorna bara lockat till sig 15 pers till kyrkan. Stor vits med att klämta i klockorna när ett tiotal personer besöker kyrkan? |
|
|
JayBee |
jo jag vet hur du känner dig. jag seglade till turkiet en gång och fan vad jobbigt det var när man vaknade skit tidigt av de tjutande tornen. vi var ioförsig i turkiet så åker man dit kan man ju inte kräva att de ska rätta sig till mig. därför tycker jag det samma om folk som kommer till sverige.
man kan jämnföra det med en familj. att helt plötsligt kommer en gäst som börjar ställa om allt i huset och så. börja ha på hög musik när man ska sova kanske eller nått. ioförsig är de invandrarna som bor i sverige mer än bara gäster de bor ju här men de vart insläppta snällt utav oss. typ som om våran granne hadde dött och hans barn fått bo hos oss istället för att han inte hadde några andra släktingar. men då ska han ju fortfarande inte börja spela hög musik på nätterna ju! (detta ett exempel) |
|
|
ScuL |
jag blir väckt av kyrkoklockor varje söndag morgon. Blir riktigt störd av det. Ännu mer störande är det sen när man går och ser att klockorna bara lockat till sig 15 pers till kyrkan. Stor vits med att klämta i klockorna när ett tiotal personer besöker kyrkan? |
samma gäller moskéer.. inte överallt. men det är bara en platslig konstatering. kyrkoklockorna är inte så störande som någon som sjunger i en utländskt språk (och jävligt hög) varje dag. jag är van med de iaf. |
|
|
JayBee |
jag blir väckt av kyrkoklockor varje söndag morgon. Blir riktigt störd av det. Ännu mer störande är det sen när man går och ser att klockorna bara lockat till sig 15 pers till kyrkan. Stor vits med att klämta i klockorna när ett tiotal personer besöker kyrkan? | jag har ioförsig alldrig blivit väkt av kyrko klockor.. det är säkert sant det du säger men det är stor skillnad från minarettornen. det är högst ovanligt att bli väckt av kyrkoklockor i sverige i alla fall och inte alls ovanligt utav minarettorn i sina respektiva länder.
du jämnför dany devito med arnold :p |
|
|
RebeL9 |
samma gäller moskéer.. inte överallt. men det är bara en platslig konstatering. kyrkoklockorna är inte så störande som någon som sjunger i en utländskt språk (och jävligt hög). jag är van med de iaf. |
mig kvittar det vilket språk det är och vad som är budskapet. jag vill inte bli störd när jag sover. Och den där #%)#%( kyrkklockan som vill tala om för 15 pers att komma till kyrkan fattar inte att de samtidigt väcker hela området. Och så jävla högt också. |
|
|
St_Andrew |
nej. det står att moskéer hör hemma där. inte invandrare. |
men (muslimska) invandrare vill ha moskeer. att neka dom den rättigheten e väl ganska rasistiskt.
vad det gäller böneutrop tycker jag nog det e fel, för såvitt jag vet e det inte lagligt att störa folk hur som på allmänna platser, och ingen ska få gå över svensk lag pga deras religon, såsom ingen ska få underställas den heller pga deras religon. |
|
|
ScuL |
men (muslimska) invandrare vill ha moskeer. att neka dom den rättigheten e väl ganska rasistiskt.
vad det gäller böneutrop tycker jag nog det e fel, för såvitt jag vet e det inte lagligt att störa folk hur som på allmänna platser, och ingen ska få gå över svensk lag pga deras religon, såsom ingen ska få underställas den heller pga deras religon. |
man måste finna ett kompromis. till.ex en moské med Svenskt utseende? är det en bra förslag?
om en Svensk flyttar till Saudi Arabien kan man inte bara förvänta att de byggar en Lutheriansk kyrka för de lr va? :) |
|
|
|
|