|
Reklamtråden (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
| quote: | Originally posted by reveal
Ta det lugnt, han har sagt att han har dyslexi... |
lite roligt att jag först läste det som epelepsi .. erhm .. |
|
|
| n0bben |
| hm. skulle inte direkt vilja utnämna mig till expert i sammanhanget, men särskrivning har väl inget med dyslexi att göra? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by n0bben
hm. skulle inte direkt vilja utnämna mig till expert i sammanhanget, men särskrivning har väl inget med dyslexi att göra? |
Visst har det väl det? |
|
|
| n0bben |
en dyslektiker har väl problem med att stava och liknande. en som särskriver har ju problem med förståelse för vilka ord som är sammansatta och vilka som inte är det.
dylexi är såvitt jag vet medfött och mer eller mindre obotligt (?) men särskrivning är snarare en ond trend som internet m.m fört med sig. rätta mig om jag har fel..
:conf: |
|
|
| jofawe |
| Hur som haver är språkpoliser _ALLTID_ jobbiga och oönskade... |
|
|
| Cloudburst |
| Jag brukade anmärka innan men slutat med det. Ibland så slarvar jag till det med särskrivningen för jag e för snabb med tummen på mellanslaget och struntar i att checkläsa. Sen får jag ångest jag mig och editerar mitt msg. :p |
|
|
| zoric |
| Jag gillar verkligen låtarna i 3g reklamen och den där Sony-reklamen. Måste ta reda på vilka det är.. |
|
|
| jofawe |
zoric:
om du menar denna sony reklam http://www.bravia-advert.com/ (med bollarna) så är det Jose Gonzales - Heartbeats .. hur bra låt som helst!
den i 3g reklamen heter stereo total... låten vet jag inte men gruppen heter så iallafall. |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by jofawe
zoric:
om du menar denna sony reklam http://www.bravia-advert.com/ (med bollarna) så är det Jose Gonzales - Heartbeats .. hur bra låt som helst!
den i 3g reklamen heter stereo total... låten vet jag inte men gruppen heter så iallafall. |
Jag älskar den där boll reklamen!
Jag såg nån liten snutt om hur dom spelade in den.. Så skojigt! |
|
|
| zoric |
| quote: | Originally posted by jofawe
zoric:
Tack Jofawe. Jag listade ut vad låten heter i Fredags. Den är verkligen riktigt bra och många verkar uppskatta den. Det gick förresten en bakom kulliserna-doku om hur de spelade in den på TV4 i Torsdags hörde jag från en kompis.
Tack för 3G-reklam låten. Ska ta och leta upp den nu.
Sorry att jag inte såg att du hade skrivit i tråden tidigare, Tackar mycket i alla fall :) |
|
|
| mr_fisken |
| I 3g-reklamen tänker ni då på den där franska låten? när dom gör reklam för nån svart mobil med ett par koss-hörlurar? |
|
|
| Pjox |
| quote: | Originally posted by zoric
Det gick förresten en bakom kulliserna-doku om hur de spelade in den på TV4 i Torsdags hörde jag från en kompis.
|
Det var den jag menade.. Jag tror inte jag såg hela men lite av den. Det var coolt. Tror dom släppte ut 170000 stuttsbollar i olika färger och storlekar.. Dom Sköt ut dom ur kanoner och massa skojigheter :D |
|
|
|
|