|
Reklamtråden (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Tänkte mest säga att jag stör mig som fan på att volymen under reklampauserna är mycket högre än under själva programmet... |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by reveal
Tänkte mest säga att jag stör mig som fan på att volymen under reklampauserna är mycket högre än under själva programmet... |
det där är inte sant. ;)
volymen är det samma men de har gjort en 'trick' med dynamik.
dynamik står maximal så att det verkar som volymen är högre medan det är inte :p
särskilt med stereoreklam. |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by ScuL
det där är inte sant. ;)
volymen är det samma men de har gjort en 'trick' med dynamik.
dynamik står maximal så att det verkar som volymen är högre medan det är inte :p
särskilt med stereoreklam. |
jo det är visst sant ;)
d kom en ny lag här i Sverige som säger att reklam volymen måste vara i samma nivå som i programmen :) |
|
|
| reveal |
| Jag såg ett inslag i TV4 angående just högre volym under reklam, och de lovade, på TV4, att själva sluta med det under vintern 2004. Så det borde vara sant :p |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
jo det är visst sant ;)
d kom en ny lag här i Sverige som säger att reklam volymen måste vara i samma nivå som i programmen :) |
hmm. här är det inte så.
det är olagligt.
alltså här löser reklamföretager det med att förändra dynamik så att det ändå låter hårdare medan det är inte det :crazy: |
|
|
| jofawe |
alltså.. hörrni..
den ABSOLUT bästa reklamen någonsin.. det är följande:
En bil (nissan almera) far fram genom en öken.
En mobil ringer.
- Tjena, det är robban här..
- skulle inte du vara tillbaka inom 10 minuter?
- eh, jo, men jag fastnade i trafiken.
- jaha.. men kom snart då.
eller nått sånt.
Den gick på tv runt -96 -97 nångång...
Sen har vi ju Sås (ja, sås..)
och luuuuuuuull reklamen ...(en bebis som pappan förgäves vill att han ska säga pappa.. men det blir: - paaaapta ... luuuuuuul!)
Och inte att förglömma väääärldens sämst dubbade reklam.
- men det ska vara nått spännande (sthlmska)
- och nått man kan leka med (skånsk)
- och choklaaaaaaaaaaaaaaaad (gbg)
(och alla i samma famlij ...) självklart Kinder överaskning :)
Sen Hallaaau Börje! Haj Kaaaai!
(fan.. jag kan inte sluta .. hahahahahahaha... nä. nu slutar jag :))
EDIT: Ville bara påpeka att Radiolicensreklamerna gick på STATLIGA KANALERNA KANAL 1 och TV 2 ...
under signaturen, du bi bu bu bu biduu barapadapadaaaa, aaaatjo, dubidu badubidu baramdaramamadaaaaaa...
"anslagstavlan", där också "Rastapoppolis.. ååååååååååååååuuuurrrrgghhhh..." gick :whip: |
|
|
| Nyx |
Tänkte mest säga att jag stör mig som fan på att volymen under reklampauserna är mycket högre än under själva programmet... |
Jag tycker att det var värre förr..de har väl skärpt sig sen införandet av lagen som shytrance nämde.
En annan grej som jag stör mig på är att det är ganska stora volymskillnader mellan fyran och femman..jag måste alltid höja volymen när jag zappar över till femman..(kanske nåt fel på min tv eller mottagare)
| quote: | Originally posted by jofawe
Och inte att förglömma väääärldens sämst dubbade reklam.
- men det ska vara nått spännande (sthlmska)
- och nått man kan leka med (skånsk)
- och choklaaaaaaaaaaaaaaaad (gbg)
(och alla i samma famlij ...) självklart Kinder överaskning :) |
hahaha..jag kommer ihåg den..riktigt taskig blandning av dialekter :nervous: |
|
|
| Cloudburst |
haha, jofawe.. den här e ju skön.. :D
HAAAALLUU BÖRJEEE!
HAAALLÅÅ KAJ!
HEEELLUUU BÖRJE!
HEJ KAJ!
HAAAAAAAAALLÅÅÅÅÅ BÖRJE!
HEEEEEEEEEEJ KAI!
:p |
|
|
| ShyTrance |
har någon sett robinson reklamen på tv 3 ? vet någon va låten heter ?? den e cool :P
o vet nån va låten heter som spelas på pepsi reklamen ? |
|
|
| reveal |
Coolaste reklamen är den för Pepsi :)
Skitmånga människor som är ute på natten och dansar till nån DJ, så börjar morgonen komma, och de springer in i mörkret igen för att "nattrejva" vidare :D |
|
|
| Pjox |
Coolaste reklamen är den för Pepsi :)
Skitmånga människor som är ute på natten och dansar till nån DJ, så börjar morgonen komma, och de springer in i mörkret igen för att "nattrejva" vidare :D |
jag sattt och tänkte på det. Det är en bra reklam enligt mig.
Jag tycker om den där fisklbulle reklamen som egentligen va reklam för adressedring om jag inte har helt fel
"hummer sås finns det platts för en till?"
Och så reklamen för dom små ballerinaförpackningarna. "skoumt måste vara en jätte liten ny förpackning" :D |
|
|
| dj_hysterix |
ni har ju glömt norrlands guld reklamerna ju!!!
DOM ÄGER !!!! :D |
|
|
|
|