|
3G (eller UMTS eller tom WCDMA om man ska va riktigt nördig)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
| Nån som skaffat ännu? Nån som tänker skaffa? Varför? Varför inte? Själv börjar jag bli sugen :) |
|
|
| ice_key |
| Tänker inte skaffa det innan det är fullt utbyggt och flera operatörer i nätet... |
|
|
| keddo |
| :conf: kan nån förklara varför man itne bara kan använda de traditionella setten ? |
|
|
| reveal |
Bah, vilka bakåtsträvare :D
Ingen som kan se fördel med en högre bandbredd? |
|
|
| Gate 42 |
Hörde lite med ena örat på när Sverker sågade sönder någon stackare från 3 (www.tre.se) om hur dyrt det var att surfa med 3G än så länge..
Var rätt kul.. Typ 18 timmars surfande i 1 månad kostade runt 40 loppor eller något sånt. Ett exempel var om man laddade hem Aftonbladets startsida, för att kolla det senaste notiserna, så med bandbredd, tid och kb's kostade detta 7 kr. Är ju billigare att gå och köpa tidningen i affären då :D
Men jag är ingen bakåtsträvare. Den dagen då något företag kommer på vad man egentligen kan använda detta nya system till som är öerhört nödvändigt och det finns ett gäng operatörer som kan konkurera med varandra. Då ska jag börja tänka på att införskaffa mig en ny maskin att ringa, handla, se på tv och gå ut med hunden med ;) |
|
|
| reveal |
| Om man bortser från att det är dyrt att surfa med 3G än så länge, så börjar det ju däremot bli riktigt billigt att ringa, billigare än GSM och snart billigare än POTS (Plain Old Telephone System ;)) |
|
|
| Gate 42 |
| Oj då! Det visste jag inte, får nog ta och forska lite mer i detta då. Kan ju vara flashigt att kuta runt med en 3G telefon och faktiskt ringa billigare än polarna :) |
|
|
| ice_key |
Hur utbyggt är det i landet nu då ?
Täckning och så vidare?
Hur många operatörer finns det?
:nervous: :nervous: :nervous: :nervous: |
|
|
| beaversweede |
| jag har en polare som har 3G på sin telefon..det ser en aning dumt ut när han står och ringer videosamtal :crazy: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by ice_key
Hur utbyggt är det i landet nu då ?
Täckning och så vidare?
Hur många operatörer finns det?
|
ca 75% täckning, lär väl mest vara norrland, blekinge och vissa delar av småland som det inte funkar så bra i... Tre (comviq) och Telia finns vad jag vet |
|
|
| GyLLe |
| OT: vad hette det där programmet som hade på datorn som gjorde att man kunde ringa mellan dom som hade programet helt gratis??? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by GyLLe
OT: vad hette det där programmet som hade på datorn som gjorde att man kunde ringa mellan dom som hade programet helt gratis??? |
www.skype.com |
|
|
|
|