return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 
[08-10-2004] Capital (Paul Van Dyk) - Paard Van Troje, Den Haag (pg. 10)
View this Thread in Original format
kolkiewolkie
quote:
Originally posted by SnuggLe
In London? Wat waar wie hoe, vertel!

Je kent Isaac Newton mag ik aannemen? Voor de onwetenden: dat is onze studievereniging (niet te verwarren met studENTENvereniging!) en die hadden een ledenweekend naar London georganiseerd :cool: . Ik heb toen dinsdags ofzo voor de gein even bij UKTA op wat linkjes in hun foreigners draad geklikt en wat bleek:

Date: 24th of september
Line up: perry o'neill, remy, armin van buuren

ik denk: hey, dat is nog heel niet verkeerd :D . Toch even kijken hoe die lui hier nou springen. Dus daar naartoe geweest en ik moet zeggen: niet vervelend :happy2: . Iedereen is aan het feesten of elkaar aan het opgeilen, leuke tent maar niet uberhip ofzo... wel zattie wat vaag in elkaar (heb echt een kwartier rondgelopen voordat ik nou in de gaten had wat nou waar zat). Andere area was trouwens SUPERS, hele vage muziek daar, ik weet niet hoe ik de muziek daar moet noemen maar als ik er een naam aan zou moeten geven zou ik zeggen breaks:thepirate . Verder was het een leuke tent en nog een hele tijd lopen praten met een gekke zweed (en z'n gigantisch lekkere vriendin :wtf: :disbelief ). Gast zat gewoon een paar maand in London om een beetje te clubben :eyes: . Muziek die avond verder neit eens zo heel veel van meegekregen, was finaal naar de kloten van het rondlopen in London :) . Ik was trouwens bijna een dag later nog met 'm meegegaan naar een vaag goafeestje (vond hij ook geweldig :toocool: ) maar ik was z'n nummer even kwijt en richting de groep is/was dat ook niet helemaal cool geweest, dus de tweede avond maar gewoon aan het pilsen geweest in een cafeetje :cool: . Toppunt van die nacht was alleen de terugreis in de nachtbus... bij het instappen vroeg zo'n typische engelse hooligan (veel schrammen en bulten op de kop, kaal, groene legerjas aan) of wij soms uit NL kwamen... had ie namelijk zelf de eerste 8 jaar van z'n leven gewoond wat ik begrepen heb. Waarom weet ik niet maar binnen 2 minuten ging het gesprek over drugs (in het Nederlands wel te verstaan). Toch raar ineens de hele bus naar ons zat te kijken :haha: . Blijkbaar is het voor de gemiddelde engelsman niet zo moeilijk om 'cocaine, hasj en wiet' te vertalen naar 'cocane, hash en weed'. Geniaal moment :tongue2 , ook omdat het gesprek vervolgens over een TOTAAL ander onderwerp ging en toch iedereen zeer belangstellend bleef kijken :tongue3 . Af en toe en bepaald woordje laten vallen doet wonderen, maar als je dan in het Duits gaat lopen zingen creeer je echt een (letterlijk) onvergetelijk moment :stongue: :haha: !

dat was het wel zo'n beetje

oja, london is een COOLE stad :thepirate !
SnuggLe
Lachen Kolkie, top! :)
Isaac Newton ken ik wel ja, ooit samen met mensen van hun in een galacommissie gezeten, lang lang geleden :D

Oh trouwens, hoorde nog 2x 1 van mijn favo nummers alltime voorbij komen , echt super!

Zowel Stef Vrolijk en zijn 16 bit sletjes en in de kleine zaal werden Feos vs SWS - Desire (FEOS Treatment) gedraaid! VET! Dikke vette spacevocalen!
franzelare
foto's staan ook online op flock!

he kolkeman, ik heb jou helemaal niet gezien man :S
SnuggLe
quote:
Originally posted by franzelare
foto's staan ook online op flock!

he kolkeman, ik heb jou helemaal niet gezien man :S

Goed lezen, hij was er ook niet ;)
Maar mooie pica's frans!

Heb er ook nog wat gemaakt, zet er hier wel wat online.....maar niet vandaag.
jp
De reden dat PvD niet op Capital was is waarschijnlijk dat hij een V-bird vlucht geboekt had. Deze zijn vrijdag allemaal gecanceled vanwege een betalingsachterstand
SnuggLe
Ik lees dit ergens anders:

quote:
We regret to announce that Paul van Dyk has to cancel his 3 US shows on 14/15/16th of October 2004. Due to an urgent oral surgery on Tuesday, Paul van Dyk was advised by doctors that he will not be permitted to fly for the week following the surgery due to obvious problems that could be caused by air pressure changes.

Oh, mijn report:

Party: Capital
Place: Paard van Troje – Den Haag

Date: 8th of October

“Ook feest zónder Paul van Dyk!”

Wat een feest had moeten worden, wérd een feest… maar wel op een totaal andere wijze dan de organisatie had verwacht. Voor een nieuwe editie van Capital, dat twee jaar geleden ook al werd gehouden in de Statenhallen in Den Haag, werd het Paard van Troje aangedaan. De lineup werd aangevoerd door de Duitse grootheid Paul van Dyk, die niet vaak in een Nederlandse club te bewonderen is. Met daarbij de nadruk op het woord ‘werd’….

Want precies zoals twee jaar geleden kon de Heer van Dyk wéér geen acté de precense geven, zoals op de biljetten vermeld stond die in alle haast buiten het Paard van Troje waren opgehangen. Het verbazingwekkende was dat er als reden gegeven werd dat meneer zijn vliegtuig had gemist. “Berlijn – Den Haag kan toch makkelijk met de auto worden gedaan?” was een veelgehoorde kreet. Wat nog meer tot de verbazing spreekt is dat Paul van Dyk meerdere gigs heeft gecancelled voor de komende week. Zouden de vliegtuigen de hele week niet vliegen? Verscheidene groepen feestgangers stonden er verbouwereerd bij te kijken en overwogen hun opties. Of gewoon naar binnen gaan en feesten voor een gereduceerd tarief van 10 euro, of al je geld terugkrijgen en naar huis gaan, of je kaartje bewaren voor 13 november wanneer Paul van Dyk de kans op een rematch krijgt. Ondergetekende besloot de beste en eerste optie te kiezen. Met of zonder Paul van Dyk; een feest moest het worden.

In de line-up werd er iets geschoven en bestond louter nog uit ‘Haagse helden’. Stef Vrolijk en de 16bit lolita’s mochten in de grote zaal het spits afbijten waarna Remy en Ronald Klinkenberg de klus zouden klaren. Het publiek dat overwegend uit tranceliefhebbers bestond werd zo een lesje “progressive en techhouse voor dummies” bijgebracht, voor zover in de huidige staat van de house-scene nog gesproken mag worden over dergelijke hokjes. Beide combinaties van DJ met ‘sidekick’ zetten een puike set neer, mede geholpen door het altijd harde maar zuivere geluid in het Paard van Troje. Wie miste Paul van Dyk nog?

In de kleine zaal kregen door de verschuivingen twee Haagse talenten de kans; Branz, eigenaar van de voornamelijk op techno gerichte platenzaak Confused draaide hier voor aanstormend talent Jordi Bouman (resident van de Exposure te Scheveningen). Branz zette een stevige set neer die midden tussen progressive en minimale techno zat, met een vloeiende overgang naar de progressive set van Jordi Bouman. Toch knap van beide heren dat ze een dergelijke set op zo’n korte termijn neer kunnen zetten voor een toch veeleisend publiek. Een publiek dat redelijk doof zal zijn na afloop van deze avond, want een nadeel van de kleine zaal is dat het geluid hier zó hard staat dat het letterlijk pijn aan je oren begint te doen.

Conclusie is een ondanks alles toch geslaagde editie van Capital. Mét of zonder Paul van Dyk, in het Paard van Troje werd er geen dansje minder om gewaagd. De swingende beats van Stef Vrolijk en Remy redde de avond die ondanks de vele huiswaarts gekeerde mensen toch geslaagd kan worden genoemd. 13 november is er een herkansing voor de mensen die Paul van Dyk alsnog willen zien. Misschien mist hij dan wel wéér zijn vliegtuig…Wie weet wordt het feest dan nóg beter!

JP, waar blijven je pica's?
MaGiK54
Lekker verslagje weer Snuggie.
jp
Ik had het druk, ben er nu pas mee bezig *schaam*
MaGiK54
Yes pics or stfu.
jp
Ik zeg toch niks :(

HBtje
13.11.2004 Den Haag
Paard van Troje - new gig - 5 hrs set