return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 
Eftersnack Springbreak Cruise!!! (pg. 11)
View this Thread in Original format
staz
mitt namn dök upp på shotten över namnlistorna ;) #45 lr 44 tror ja de va ;)
P4z!
hehe mitt namn kom också med :) #46
Vizay
quote:
Originally posted by Laszlo
Varför skulle det betyda dödstöt för kulturen? Förstår inte vad vi har att förlora på att han blir anmäld...

om vi skulle förlora en tvist skulle det ge den vinnande sidan rätt enligt folket, alltså skulle det förmodligen bli så att det inte delas ut några tillstånd till fester osv. eftersom dom fått rätt i sina påståenden om att de hälften av alla som går på edm-fester tar droger.
Även om inte detta skulle hända så skulle det förmodligen bli en hel del rubriker om det vilket skulle leda till en allmän folktro att de flesta som lyssnar på edm tar droger. Det skulle förmodligen i sin tur leda till att edm skulle falla tillbaka till nån form av underground-nivå och inte utvecklas vidare på samma sätt som skett hittills.

alltså givetvis är det worstcase scenarios jag rabblar nu men du förstår säkert min tanke bakom, det skulle helt enkelt inte vara bra för EDM-kulturen om man förlorade ett sådant mål.
ScuL
quote:
Originally posted by jofawe
Ja Steve, slå dig själv på ditt håriga bröst ;)

muhahaha :D :D
(uppmärkte det nyss) :)
Hauken
Njae, jag tror snarare att det TYDLIGT skulle markera att inte vi tolererar att bli kallade knarkare. Vare sig vi vinner eller inte. Det skulle definitvit skapa rubriker och belysa det faktum att det finns stark opinion mot Manne Jönssons uttalande.

Den allmänna folktron är redan idag att Manne Jönssons uttalande är riktigt och att säker hälften som går på "techno" eller "rejv" fester knarkar.

Att sedan vinna mot en polis tror jag blir väldigt svårt, men lagen säger det hela MYCKET tydligt;

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

----------------------

Nice ScuL!
St_Andrew
quote:
Originally posted by Hauken
Njae, jag tror snarare att det TYDLIGT skulle markera att inte vi tolererar att bli kallade knarkare. Vare sig vi vinner eller inte. Det skulle definitvit skapa rubriker och belysa det faktum att det finns stark opinion mot Manne Jönssons uttalande.

Den allmänna folktron är redan idag att Manne Jönssons uttalande är riktigt och att säker hälften som går på "techno" eller "rejv" fester knarkar.

Att sedan vinna mot en polis tror jag blir väldigt svårt, men lagen säger det hela MYCKET tydligt;

1 § Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Var han skyldig att uttala sig eller var det eljest med hänsyn till omständigheterna försvarligt att lämna uppgift i saken, och visar han att uppgiften var sann eller att han hade skälig grund för den, skall ej dömas till ansvar.

2 § Är brott som i 1 § sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

+1

tänkte precis skriva någe liknande :D
Kongo_kim
Är den där Emil också medlem här?
SWE_TRANCE
Tycker intervjun gick helt okej Stefan.
Väldigt bra att detta får lite positivt utrymme i media...KAN leda till något gott i slutändan!
Dj_Irish
Bra jobbat Steve! Det där skötte du utmärkt. och Emil med förresten :) Jag hade varit grymt nervös hehe.

Synd att det inte kommer utanför de regionala Stockholmsnyheterna för det hade gynnat klubbfolk över hela Sverige.
ScuL
jag har spelat in.
om någon har plats att hosta det för oss alla kan jag skicka upp det.

den är 50MB.

EsseT
Bra jobbat steve hehe du kan det där ser jag =)
Jag är IMOPNERAD hehe :) Steve är verkligen representativ för oss alla HEHEH :) :happy2: Bra jobbat
dbl
quote:
Originally posted by ScuL
jag har spelat in.
om någon har plats att hosta det för oss alla kan jag skicka upp det.

den är 50MB.

har utrymme, men pga bandbredd kan jag inte göra det.. men lägga upp den på http://s13.yousendit.com/
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 
Privacy Statement