return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Eftersnack Springbreak Cruise!!! (pg. 3)
View this Thread in Original format
Sorrow
Jag har absolut ingenting emot att polisen kraftsamlar mot knarket.

Det jag inte tycker om är den information som sprids till media som saknar basis. Att gripa 30 pers av ca. 1700 och sedan utifrån det hävda att "mer än hälften var påverkade" är så inskränkt att jag blir rädd. Det var samma historia på Devotion då de testade 200 och en (1!) var påverkad, men ändå fick det till att "den stora majoriteten var drogpåverkade".

De kan testa precis hur mycket folk de vill, ha hur mycket knarkhundar som helst. Ju fler man får bort desto bättre. Men hitta inte på resultat och statistik som det inte finns någon som helst backning för.
K-PAXian
Det är rent av diskriminering och "kränkning" av oss klubbare att stämpla alla som knarkare - nästintill.
Önskar det fanns något man kunde göra för att försöka tvätta bort den stämpeln, fast färgen verkar vara vattenfast.
Tänkte just säga "anmäl dem för diskriminering". *s*
Skulle nog inte fungera... Ja ja... Ska de vara så trångsynta är det deras problem. Gillar bara inte att rubrikerna pekar på att det enda som gjordes på kryssningen var knarkning. Var de där? Nej. Vilka lyssnar de på? Vakterna. Frågar de runt bland de som var med om hur det var? Nix, varför veta sanningen?
*gruff*

Ah well. Jag är fortfarande stolt klubbare och i årets Prideparad blir det en större version av Gay Ravers. Förra året blev det supersuccé!! *reklam* ;)
ScuL
quote:
Originally posted by Aendy
En punkt måste jag invända mot i Staz post. Varför försöker folk skylla på polisen. De mest fanatiska verkar totalförbannade på att ens polis understår sig att ha en kontroll när folk går ombord. De som folk ska rikta sin ilska mot är den lilla klick som inte fattat, som tvunget ska sabba för majoriteten genom sitt beslut att hantera substanser som faktiskt är förbjudna enligt lag. Sedan till sist, det jävla pundhuvudet som sväljer en kondom med knark i, han är ju så långt ifrån vår typ som man kan komma. Han har två alternativ, antingen att genomföra en båtfärd med en kådis i magen, för naturens gång tar något längre än 23 timmar. Alternativt så får han inta laxerande medel för att få ut skiten under kryssningens förlopp men jag känner ingen riktig EDM-addict som frivillig ställer så på ett dansgolv med ränneskita. Sen när han flygs akut av färjan, tro faen han drar på sig intresse från polisens håll åt trancekryssningen. Jävla idiot rakt av. Har väntat på denna dag då en mindre bemedlad varelse ska förstöra det roliga för mig, åt helvete med alla knarkare (som i min värld är alla som ens provat illegala droger)

Håller helt med dig. Det är trist att det finns så många som kan inte festa utan att använda kemiska medel. Så på det vis är det rätt åt dem jävla rövhåll som förstör det för alla andra.
Det vore dock synd om evenemangerna kommer att läggas ner pga det. Jag skulle helst se strikt kontroll medan evenemangerna fortsätter.

quote:
Originally posted by Hauken
Om denna båt hade avgått från Amsterdam skulle det blivit någon razzia då? Säkerligen mer knarkare, men sämre kryssning, tråkiga följder efteråt osv.. skulle det blivit mer sådant? Icke.

Nej tyvärr inte för att vår polis skiter i knark för att de använder det själva. Jag skulle jättegärna se en stor razzia på Innercity , Trance Energy och Sensation för att jag vet att 80 till 90% är påverkade. De kanske genomtänker livet mer ordentligt när de hämnas i fängelsen ett tag.
Du har ingen aning hur mycket knark har förstört i vår land, legalisering är absolut INGEN lösning. Och att folket tittar på det som det är godis gör mig bl.a. att vilja flytta härifrån så snart som möjlig. Jag är verkligen satans arg på knarkare.
Jeremy H
http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artik...?artikel=567576
--------------------------------------------------------
14:43 | måndag 28 februari 2005
Silja ändrar charterregler

Rederiet Silja Line kommer att avsluta sitt samarbete med den så kallade techno- och house-klubb i Stockholm som i helgen ordnade en fest på färjan Silja Festival, rapporterar Sveriges Radios finska kanal Sisuradio.

Enligt polisen var omkring hälften av de 2 000 passagerarna narkotikapåverkade.

Silja Line ska i framtiden också se över sina kriterier för fartygscharter.

Hittills har i princip vilket företag eller förening som helst kunnat hyra fartyg från Silja Line.
--------------------------------------------------------
:whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip::whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: :whip:
Dj P.A!
Om detta stämmer med att det inte blir fler kryssningar så hoppas jag att de puckon som förstörde denna är nöjda. Nu kan de få återgå till sina små fester nere i källare med typ 100 pers och någon rökmaskin till namnet till en DJ som heter Jöns Jönsson typ.

De storas namn är förbi. Så grattis ni som förespråkar droger. Ni lyckades stänga hela skiten!

JÄVLA PUCKON!
Amnezia
så otroligt lack på er pundare ((var ni nu e)) som inte kan hålla fingrarna borta från piller å skit....:whip: vi alla visste att polisen haft hökögon på dessa fester enda från början, för mig kan dom fan gärna få klä av mig naken lr va de än vill för att va säkra på droger inte förekommer ombord...ALLT bara kryssarna skulle få va kvar...men nej såklart..e man pundare å måste ta massa skit för å ha kul så kan ni ju ha så jä*la roligt me era piller, svampar å skit ute i skogen igen...tack vare er är klubbscenen inte ett skit värd igen här på hemmaplan...är för jävligt att mondaybar får ta all skit efter alla sjukt bra fester de arrangerat, allt tack vare en handfull pundare som inte har mer vett än att forts knapra piller trots att Mbar bönat å bett om att låta skiten ligga kvar hemma :whip: :whip: :whip: det kommer dröja om ens möjligt igen att även få tillstånd för andra events på land och dyligt..=)NOLL JÄVLA RESPEKT för arrangörerna:whip:
att skylla på polisen är inte heller nått vettigt att göra, de har hela tiden letat efter det lilla lilla som behövdes för att stänga ner kryssarna och tack vare pundarna fick de nu det..sen att de ljög för media för att det skulle förstoras upp är självklart ruttet men endå hitta de ett fåtal och ett par är endå ett par för många....=)

i övrigt tycker ja så många som möjligt borde skriva till medierna för att få en ursäkt offentligt för deras felaktiga påståenden..även fast skadan redan är skedd så har dom kränkt oss alla ca 98% ombord på båten som inte hade något med saken att göra och nu framstår man som nån jävla pundare...:mad:

////
jofawe
när jag läste att silja brutit kontraktet blev jag så jävla lessen ..
det finns fan inga ord för att beskriva hur förbannad jag är nu.

jag funderar allvarligt på att göra nått åt saken.
göra så vi blir en etnisk grupp (så vi kan anmäla tidningarna för hets mot folkgrupp) eller en offentlig ursäkt från berörda parter (har en aning om att det är nått jävla stolpskott på ABC som spridit runt deteftersom alla tidningar skrivit samma sak)

mondaybar kryssningarna var min flykt från den tråkiga verklighet jag lever i, och nu är allt borta .. hur kul känns det då?
Sorrow
EDM-scenen behöver någon form av goodwill. En uppmärksammad antidrogfest t.ex.
ScuL
Filmbilder från SVT24 (LQ)
Filmbilder från SVT24 (HQ)
jofawe
sorrow:
det skulle inte funka.. det skulle garanterat komma några idioter som knarkade ...

mr_fisken
quote:
Originally posted by jofawe
sorrow:
det skulle inte funka.. det skulle garanterat komma några idioter som knarkade ...

är dock det som behövs, uppmärksammad antidrog fest i media.
eleni
Tack för en alldeles underbar och rolig kryssning! Har inte haft så skoj på hur länge som helst :) Jag kommer lätt tillbaka (om det nu blir några fler kryssningar)... Nåväl...

Ingen som hittade en digitalkamera av typen Canon Digital Ixus V2 på båten eller på terminalen? Den är saknad :( Kontakta mig i så fall!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement