return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Eftersnack Springbreak Cruise!!! (pg. 2)
View this Thread in Original format
Aendy
En punkt måste jag invända mot i Staz post. Varför försöker folk skylla på polisen. De mest fanatiska verkar totalförbannade på att ens polis understår sig att ha en kontroll när folk går ombord. De som folk ska rikta sin ilska mot är den lilla klick som inte fattat, som tvunget ska sabba för majoriteten genom sitt beslut att hantera substanser som faktiskt är förbjudna enligt lag. Sedan till sist, det jävla pundhuvudet som sväljer en kondom med knark i, han är ju så långt ifrån vår typ som man kan komma. Han har två alternativ, antingen att genomföra en båtfärd med en kådis i magen, för naturens gång tar något längre än 23 timmar. Alternativt så får han inta laxerande medel för att få ut skiten under kryssningens förlopp men jag känner ingen riktig EDM-addict som frivillig ställer så på ett dansgolv med ränneskita. Sen när han flygs akut av färjan, tro faen han drar på sig intresse från polisens håll åt trancekryssningen. Jävla idiot rakt av. Har väntat på denna dag då en mindre bemedlad varelse ska förstöra det roliga för mig, åt helvete med alla knarkare (som i min värld är alla som ens provat illegala droger)
CJ InterCity
en kompis till mig skulle hängt med på nästa kryssning, men efter det han läst och sett på nyheterna har han fått för sig att kryssningen var en total katastrof och det vimlade av drogade överallt som ställde till med problem. jag har svårt att tro detta, så säg mig, stämmer hans nuvarande syn på kryssningen, eller har han flugit i taket över ingenting? :conf:
Jeremy H
Tror tyvärr oxå att Silja kommer att avbryta sitt samarbete med Monday Bar :( ...
Jag som aldrig kunnat åka på nån heller.. vart skitdatum för min del ända sen jag fyllde 20 ;(((((((
Amnezia
håller me Aendy...e för jävla kasst att några få kan lyckas ta roliga ifrån oss, och folk borde veta bättre när de vet att polisen har extra koll på dessa fester och hur skör tråden e som klubbarrangörerna lever på här i landet...får media minsta lilla å skriva om så blåser dom upp det till 100 ggr värre.....:mad:

ang om hur det va på båten kan ja säga iaf från vad jag såg så såg ja inget stök lr något i den stilen på hela resan...=) visst folk är onyktra men inte mer än varje helg på vilket ställe som helst runt om i landet...stötte inte på nån som varken sålde lr leta droger,däremot vet man ju de förekommer men de vet man ju det gör även på krogen hemma:rolleyes: det media kablat ut är såååå lnågt ifrån sanningen så det borde va olagligt att gå ut med sånt i tv å tidningar...vill inte försvara de som nu hade discopuckar å på sig men media snackar skit:whip: ...vill minnas de va razzia på springcruise me...även då stod dom me hundar å sniffade runt och personer åkte fast...kom me i tidningen m.m och de va oacceptabelt då med men endå varit 3kryssar efter det så man kan ju hoppas de forts....men känns jävligt dumt å äventyra dom på sånt här skit...=)
:rolleyes:
Sorrow
Amnezia - nej, nej.. I vår hytt var det bara folk med bra musiksmak (läs: inte hardstylenissar).. :p
Hauken
Håller med staz till fullo, mkt bra inlägg.

Vad är det du ogillar så mycket med knarkare Aendy? Är det att dom inte respekterar dom lagar någon har spikat upp för dom eller substanserna i sig? Knarkare har funnits i alla tider och kommer alltid finnas. Dom finns överallt på alla dansgolv och till all musik.

Vad jag försöker säga är att det inte är unikt för kryssningen att det knarkas, det enda som är unikt är polisens insatser för att bekämpa det. Kulturpoliseri, diskriminering eller vad man nu vill kalla det.

"Understår sig att ha kontroll..." Hur tycker du den kontrollen har varit när man går ut med ett för kulturen förödande pressmeddelande om att 1000 personer var narkotika påverkade? Dom har inte haft någon jävla kontroll alls. Hade dom haft det, och fördelat den jämt över events som t ex den rock konsert med judas priest som var samma natt eller på ngn av krogarna på stureplan hade detta inte skapat några rubriker eller ställt till med några problem för MB eller Silja. Inga döda, misshandlade eller omhändertagna, som sagt. Hur ofta är 1700 "vanliga" personer på stureplan eller såpass skötsamma?

Jag skiter fullständigt i vad folk proppar i sig så länge dom inte försöker få i mig något eller är väldsam eller på annat sätt ett "problem".

Knarkarna har inte gjort något ont i sig. Dom har festat och jag har absolut inte störts av dom, det var en otroligt fin stämning på båten.

Om denna båt hade avgått från Amsterdam skulle det blivit någon razzia då? Säkerligen mer knarkare, men sämre kryssning, tråkiga följder efteråt osv.. skulle det blivit mer sådant? Icke.

Därför är folk upprörda över polisens agerande.

Sen håller jag givetvis med dig om killen med kondomen. DÄR har ni en sån som polisen ska fokusera på. Han kom inte för att dansa, han kom för att tjäna pengar och värva nya missbrukare. Sådanna ska sättas dit.

Jag tog inga illegala droger utan endast legala under resan, gör det mig till mer "bemedlad"? Även om de i stort sett har samma effekt?

Trist som fan med detta :(

Men en jävla kryss var det :D !! Helt fantastiskt underbar perfekt stämning!! Smockat dansgolv, massor av trevligt öppet folk, fest i varenda hytt :)

Ingen dålig DJ även om jag missade några av dom :/

Att stå och dansa till PvD och framförallt t ex underworld, for an angel, nothing osv i soluppgången med massor av partyfolk och bra ljud var kanon! :) Mitten av settet började det dock kännas lite tjötigt så vi gick tillbaka ett tag, ramlade in i en trevlig hytt, fick i oss lite mer redbull sen var det bara köra igen 30 min senare :D

Inkfish var lagom uppvärmning dock väldigt dålig uppslutning av folk :( Tidigt på kvällen, så kanske inte sådär jätte konstigt. Vidare till Eddie över det som verkligen fick en att gå igång!! underbart!! och PACKAT med folk :D

hoppas nu bara att detta inte blev den sista... annars kanske Viking Line är intresserade :D Gotlands färjorna kan ju vara ett alternativ :rolleyes:
staz
hittade ett klipskt inlägg på monday bars forum;

quote:
Polisen har bestämt sig för att kryssningarna ska bort. Det spelar ingen roll om dem hade hittat 2 påverkade eller 500 påverkade personer på båten. Jag försvarar inte på något vis dem som brukade illegala droger på kryssningen, men det var knappast fler där än vad det är någon annanstans. Vi som var där vet att mer än hälften av passagerarna knappast var knarkpåverkade vilket polisen ifrån sin sida påstår.

Polisen vet hur dem ska göra, dem blåser upp det hela så tidningarna blir intresserade. Korrekt och saklig fakta spelar ingen roll, utan man drar till med något som säljer bra, det handlar ju trots allt om DROGER och det säljer. Så småningom kommer fakta fram och det var inte alls så farligt som media beskrev det hela. Men då är skadan redan skedd. Det har redan stått i tidningen och det är dem rubrikerna som folk minns. Silja line blir rädda och vill självklart undvika negativ publicitet. Negativ publicitet är fortfarande negativ oavsett om det som skrivs stämmer eller inte.

Det jag vill komma till är att det inte hade spelat någon roll hur många som brukat droger på kryssningen. Allt som har med "rejv" att göra ska stoppas enligt polisen. Rejv = knark och klubbare = knarkare i deras ögon. Det är polisen som är hotet mot vår kultur och vår musikstil inte drogerna, för droger är precis lika vanligt förekommande bland övriga kulturer som hos vår.
Det finns ju bra många fler exempel på knarkande populärmusiker och rappare m.m. än vad det finns exempel på knarkande Trance/technomusik skapare. Fast av någon märklig anledning är de kulturerna socialt accepterade och trakasseras därför inte.

Tyvärr brukar polisen få som dem vill, titta bara på Docklands…
Vi i Sverige kommer nog att få leva med förtrycket och diskrimineringen ett tag till, i varje fall tills något görs på politisk nivå.

Tack för ordet.

vidare är jag helt säker på att det inte finns någon annan lösning på detta problem än, som aloha på mb forumet säger, via politisk väg. Att få nån som gillar att festknarka att sluta är lika lätt som att få göran persson att öppet gå ut med att han och anitra steen skulle gått på skogsrejv och knarkat järnet.

Som jag ser det finns det endast 2 lösningar på problemet med kulturdiskrimineringen/festknarkandet/att trancen förknippas med droger, osv, och det ena är en polisstat där t.ex. ordningsvakter får befogenhet att kroppsvisitera människor utan skäliga misstankar, där man måste kontrollera varenda människa från topp till tå och på så sätt helt enkelt göra det i princip uteslutet för folk att använda narkotika på annonserade fester (detta skulle dock innebära att 99 oskyldiga skulle behöva utsättas för att den hundrade skulle kunna hittas, och då är frågan hur stor nyttan är i förhållande till syftet. Det andra är en lagändring alt. ny strategi från polisens sida som får till följd att polisen ändrar arbetsmetoder samt prioriteringar, t.ex. inte sätter dit folk för ringa brott utan möjligtvis använder dem för att leta sig högre upp i kedjan - dock är detta inte heller nån lösning på lång sikt, då det så länge det finns en marknad finns folk som är redo att ta risker för att tjäna pengar - vilket i sin tur förmodligen bara skulle leda till korrumperad polis m.m.

Som jag ser det så är de enda långsiktiga på detta problem, om man ska gå så långt som till roten av saker och ting att antingen totalt strypa marknaden genom full kontroll av privatpersoner, alt omforma narkotikastrategin och se till så att det inte gick att tjäna olagliga pengar på narkotikan genom att legalisera den.
Inget av alternativen är dock troligt inom det närmaste seklet, så jag tror att detta är ett problem/dilemma som är här för att stanna, den lösning som ligger närmst i sikt för trancekulturen och dess rykte är i min åsikt förändrade arbetsmetoder från polisens sida
(tullen förstår jag inte ens varför de bryr sig om en åbo-sthlm kryss då stora partier narkotika smugglas in dagligen från baltländerna. tror inte direkt att nån försöker smuggla stora mängder från ett land till ett annat på en kryssning där målgruppen är precis den som polisen har mest uppsikt över. - antar att polisen drar dit dem för att få tillgång till deras hundförare) för oavsett hur många som inte knarkar på en trancefest så kommer dom få som gör det att vara dom som syns i media iom. polisens arbetsmetoder. Hade polisen arbetat annorlunda hade det ev. kunnat stå i artiklarna idag nåt i stil med

"en man gripen för narkotikabrott - polisen hade kartlagt mannens verksamhet under en längre tid och plockade in honom på bar gärning på lördagskvällen då han var på väg hem från en kryssning"

haha, hoppas bör man annars dör man.
Nåt i stil med svartlistning av alla dem som åker dit varje gång skulle kanske också kunna funka till en viss nivå, men då skulle man på trancefest behöva sitta o ta leg på folk och jämföra med en databas vilket skulle ta tonvis med tid och samtidigt skulle det innebära ytterligare diskriminiring gentemot EDM scenen. På lång sikt så räcker det dessutom inte med att behandla problemet på ett ställe för då flyttar man bara på det.
För övrigt så tycker jag hela grejen med att kolla varenda kotte utav drygt 1700 pers är rätt absurd.. Om alla dessa polisdivisioner skulle ställa sig utanför en stureplansklubb en fredagkväll med Scenlampor uppsatta och knarkhundar o grejer skulle dom ju sätta dit massa folk, men då skulle nog alla på den klubben tycka att det hela var helt vrickat och inte fattat VARFÖR alls, så varför ska vi behöva stå ut med denna behandling bara för att vi tycker om en viss typ av musik??
Fan, tänk om dom skulle göra samma grej på en pensionärskryss med viking line och haffa åldringar pga att dom har massa rohypnol och andra narkotikaklassade läkemedel där receptgiltigheten gått ut :P
garvar vid tanken, men ffs, stand up for your rights. Alla som orkar tycker jag borde maila polispressansvariga samt redaktionsansvariga på tidningar och KLAGA på de missvisande rubrikerna samt siffrorna, för att nåt ska hända så måste vi höras, annars kvarstår den generaliserade bilden som media matar ut, att alla som lyssnar på EDM är såna där ljusskygga schizofrena typer som hoppade av skolan i mellanstadiet med sprutor hängande ur armarna och fickorna fulla av piller, för att inte nämna hotet vi utgör mot samhället.

fan vade spårade ur, kanske borde skriva en bok :toothless
Laszlo
Staz, och alla andra: Kloka ord...jag har under kvällen och natten blivit bombaderav av SMS och ICQ-meddelanden av vänner och bekanta....vissa undrar hur det egentligen ligger till medans andra ganska omedelbart drar sina förutfattade meningar...så jävla tragiskt att man blir ledsen...av sina äldsta polare bli kallad för pundare...insnöade jävla människor som inte förmår att syna allt skitsnack som tidningarna skriver...

DN skriver i nuvarande stund den bästa artikeln än så länge (de verkar ha uppdaterat den sedan igårkväll med lite citat från forumet på MB's hemsida), däremot sjönk deras trovärdighet till botten med den jävla rubriken de satte på förstasidan....det är tragiskt att några svaga individer ska kunna förstöra så mycket för den stora massan...

Vad gäller kryssningen så rockade den som vanligt...har egentligen inget att tillägga som inte redan sagts femtioelva gånger - däremot vill jag se Özgür på det stora golvet nästa gång!

Andreas Krome rockade - men satan vad han såg likgiltig ut. Rörde inte en min och gjorde inte ens så mycket som att gunga med till musiken...spelar i och för sig ingen roll då det han levererade knäckte desto mer, men ett leende skadar ju som sagt aldrig.. :)

Bilderna kommer upp så småningom....
Laszlo
Bilderna => Klicka på mig
Vizay
nu heter det 33 anhållna på aftonbladet istället för att halva båten var påtänd men givetvis står det inget i de stora rubrikerna om det. blir så jävla förbannad på äckelmedia som vinklar allt de får sätta tänderna i :whip:

den enda blaskan som går att läsa i nuläget är fan metro, tacka vettja kortfattade artiklar som inte hunnits med att bli vinklade!

Sorrow
Problemet är att ord står mot ord. Så länge de anklagade inte kan motbevisa vad som sägs, tja, då blir det ju svårt.

En teoretisk lösning skulle ju vara att faktiskt göra professionella tester på ett stort antal resenärer, för att ha en egen siffra att komma med som helt skulle sakna jäv. Men det är så gott som omöjligt i praktiken.

Jag tror dock att trance behöver en stor, lyckad antidrogfest snart, om än så bara för goodwill. Med den rätta kontakten med media skulle det eventuellt kunna ändra lite på den allmänna uppfattningen iallfall.

Just my two cents.
Dj P.A!
Håller med delvis om att medierna vinklar detta till en skandalkryssning. Men det beror faktiskt också på något. Jag blir så jävla förbannad på folk som förstör för andra. Här har man åkt på en jävla massa kryssningar för att se stora DJs spela och sedan är det puckon som förstör. Vafan vill de knarka får de väl göra det i någon jävla källare och inte förstöra för oss andra. Att skylla på polisen är helt fel. Jag tycker polisen skall ta ännu hårdare tag så vi blir av med packen - så att vi vanliga trancefreaks får se killar och PvD och Armin van Buuren etc i vårt land. Kryssningarna är ju vår enda chans till detta. Då skall inte några pundarkids få paja detta.

Misstänker att det inte blir någon Ferry nu om 2 månader - och det är INTE polisens eller mediernas fel....
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 
Privacy Statement